Hjælp - hvad skete der med min chokoladecreme til lagkagen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.027 visninger
21 svar
0 synes godt om
4. oktober 2012

Skifreaken

Synes der var en kagetråd engang eller debat, synes ikke jeg kan finde den, men måske den kan bliver flyttet hvis det er?

Nå men jeg vil lige høre jer der bager kager.

Jeg forsøgte mig med noget chokoladecreme til en lagkage den anden dag. Ikke den store succes

Jeg ville godt have en sådan lidt luftig creme med chokolade og brugte

1/4 piskefløde og 200 g chokolade.

Jeg fik fløden til næsten kogepunktet (kom desværre lige til at koge 5 sek. - ved ikke om det var det der var gået galt? )

hakkede chokoladen fint. Tog fløden af blusset og rørte forsigtigt rundt til det smeltede.

Puttede det i en skål, i køleskab til næste dag og ville så piske det der.

Det var HELT stift da jeg tog det ud og blev bare værre og værre af at blive pisket. Jeg havde ellers læst at man skulle passe på med at piske for længe så ville det skille. Men da jeg havde pisket meget kort tid, sad det næsten som smør omkring piskerisene.

Skulle jeg bare blive ved med at piske? Eller skulle det stå ude nogle timer inden jeg piskede det?

Jeg endte med at hælde resten af den halve liter fløde i for bare at få det lidt tyndere... ( men blev jo så bare federe :p ) og så synes jeg den stadig var noget tung i det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2012

Skifreaken

Ahh det må der da være nogen der kan svare på?

Anmeld

4. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tror det er fordi det har kogt. Vh stine

Anmeld

4. oktober 2012

Pige2009

Jeg plejer at piske det efter et par timer i køleskabet og så bruger jeg også husblas

Anmeld

4. oktober 2012

Skifreaken

StineW79 skriver:

Tror det er fordi det har kogt. Vh stine

Også selvom det bare var så kort tid, det har ikke været mere end 5 sek... men måske det er derfor, kan jo prøve uden næste gang :p

Anmeld

4. oktober 2012

Skifreaken

Baagøe skriver:

Jeg plejer at piske det efter et par timer i køleskabet og så bruger jeg også husblas

Det var bare for at undgå det der husblas, men kan jo være jeg må ty til det alligevel :p

Anmeld

5. oktober 2012

PernilleogLouis

Skifreaken skriver:

Også selvom det bare var så kort tid, det har ikke været mere end 5 sek... men måske det er derfor, kan jo prøve uden næste gang :p

tror ikke det er fordi det har kogt - har også prøvet at det koger kort men det er der ikke sket noget med.

Jeg syns tilgengæld jeg oplever dette når jeg skal lave noget med mørk chokolade - men ellers har jeg ik oplevet det

Anmeld

5. oktober 2012

Skifreaken

kicha skriver:

tror ikke det er fordi det har kogt - har også prøvet at det koger kort men det er der ikke sket noget med.

Jeg syns tilgengæld jeg oplever dette når jeg skal lave noget med mørk chokolade - men ellers har jeg ik oplevet det

Det kan være, så det har ikke noget med at gøre at jeg skal lade det stå ude inden jeg pisker det?

Anmeld

5. oktober 2012

CaWi

Skifreaken skriver:

Synes der var en kagetråd engang eller debat, synes ikke jeg kan finde den, men måske den kan bliver flyttet hvis det er?

Nå men jeg vil lige høre jer der bager kager.

Jeg forsøgte mig med noget chokoladecreme til en lagkage den anden dag. Ikke den store succes

Jeg ville godt have en sådan lidt luftig creme med chokolade og brugte

1/4 piskefløde og 200 g chokolade.

Jeg fik fløden til næsten kogepunktet (kom desværre lige til at koge 5 sek. - ved ikke om det var det der var gået galt? )

hakkede chokoladen fint. Tog fløden af blusset og rørte forsigtigt rundt til det smeltede.

Puttede det i en skål, i køleskab til næste dag og ville så piske det der.

Det var HELT stift da jeg tog det ud og blev bare værre og værre af at blive pisket. Jeg havde ellers læst at man skulle passe på med at piske for længe så ville det skille. Men da jeg havde pisket meget kort tid, sad det næsten som smør omkring piskerisene.

Skulle jeg bare blive ved med at piske? Eller skulle det stå ude nogle timer inden jeg piskede det?

Jeg endte med at hælde resten af den halve liter fløde i for bare at få det lidt tyndere... ( men blev jo så bare federe :p ) og så synes jeg den stadig var noget tung i det

Jeg ved ik lige hvad der er gået galt. Når jeg vil lave chokolade creme bliver den enten ikke tyk nok til at blive på kagen eller også skiller den. Lige meget hvad jeg gør...

Anmeld

5. oktober 2012

PernilleogLouis

Skifreaken skriver:

Det kan være, så det har ikke noget med at gøre at jeg skal lade det stå ude inden jeg pisker det?

nej gør jeg aldrig og bruger heller ikke husblas

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.