Hjælp - hvad skete der med min chokoladecreme til lagkagen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2012

Skifreaken

kicha skriver:

nej gør jeg aldrig og bruger heller ikke husblas

Meget mærkeligt... nu prøver jeg med tobleronecreme og hindbær, håber noget af det virker :p

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2012

PernilleogLouis

Skifreaken skriver:

Meget mærkeligt... nu prøver jeg med tobleronecreme og hindbær, håber noget af det virker :p

Krydser finger for at det lykkes

Anmeld

6. oktober 2012

Skifreaken

kicha skriver:

Krydser finger for at det lykkes

Det blev super fint med tobleronecreme og hindbærmousse

Anmeld

6. oktober 2012

mariamiss6

Skifreaken skriver:

Det var bare for at undgå det der husblas, men kan jo være jeg må ty til det alligevel :p

Jeg bruger ikke husblas. 

Jeg plejer at smelte chokoladen og fløden SAMMEN i gryden. Altså, ikke først varme fløden, men bare smide chokoladen ned i gryden, til fløden. Og så være over det hele tiden. 

Når chokoladen er næsten smeltet, kand u tage gryden af, og lade det stå lidt, evt. mens du rører, så plejer det sidste lige at smelte af sig selv...

Og SÅ på køl, og piske nogle timer senere, eller dagen efter

Jeg tror dit problem er opstået fordi fløden har kogt, selvom det kun var liiiiige kort tid. 

Anmeld

7. oktober 2012

Pige2009

Skifreaken skriver:

Det var bare for at undgå det der husblas, men kan jo være jeg må ty til det alligevel :p

Husblas er faktisk ikke så slemt

Anmeld

7. oktober 2012

Skifreaken

mariamiss6 skriver:

Jeg bruger ikke husblas. 

Jeg plejer at smelte chokoladen og fløden SAMMEN i gryden. Altså, ikke først varme fløden, men bare smide chokoladen ned i gryden, til fløden. Og så være over det hele tiden. 

Når chokoladen er næsten smeltet, kand u tage gryden af, og lade det stå lidt, evt. mens du rører, så plejer det sidste lige at smelte af sig selv...

Jeg tror dit problem er opstået fordi fløden har kogt, selvom det kun var liiiiige kort tid. 

Denne gang smeltede jeg chokoladen sammen med fløden som blev varmet op, ingen mørk chokolode og ingen upskogning :p

Så præcis hvad der virkede for mig ved jeg ikke, men den blev i hvert fald fin :p

Anmeld

7. oktober 2012

Skifreaken

Baagøe skriver:

Husblas er faktisk ikke så slemt

hehe nej, bare man gør det rigtigt :p

Anmeld

7. oktober 2012

Lullaby

Ja jeg gør det at jeg pisker fløden til stort set smør, smelter chokoladen og rører det sammen og bruger det med det samme i kagen.

Anmeld

7. oktober 2012

Frøken J.

mariamiss6 skriver:

Jeg bruger ikke husblas. 

Jeg prøvede at lave chokoladecreme for første gang nogensinde i går/i dag, og jeg gjorde præcis som du skriver, og det blev helt perfekt

Anmeld

7. oktober 2012

mariamiss6

Frøken J. skriver:

Jeg prøvede at lave chokoladecreme for første gang nogensinde i går/i dag, og jeg gjorde præcis som du skriver, og det blev helt perfekt

dejligt det virkede for dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.