nogen der har fået pension pga. drpression osv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2012

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Jeg lider af emotionel ustabil personligheds forstyrrelse (borderline), det er langt, det er stadiet under maniodepressiv og jeg kan, hvis det udvirker sig til, at jeg ikke kan styre det, så kan jeg blive førtids, men jeg har heldigvis ikke de udsigter, så bliver ikke nødvendigt (håber jeg). Men ellers kan alle borderline og maniodepressive, hvis det er livs forstyrrende blive det, men synes ikke det lyder til, at det er det du har.

det er det heller ikke de siger at jeg "bare" har en depression selv om jeg nogen gange føler at der er noget mere end det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2012

Kofoed.

Anonym skriver:

det er det heller ikke de siger at jeg "bare" har en depression selv om jeg nogen gange føler at der er noget mere end det.

Men så skulle der undre mig, hvis du skulle kunne blive pensioneret, men ved det selvfølgelig ikke, tror mere det vil blive en langtids sygemelding.

Anmeld

5. oktober 2012

Mother-love

Min mor har fået konstateret at hun er kronisk depressiv og det har hun fået hendes pension på. Men der skal virkelog ,eget til før de giver pension til folk der har depressioner da det er en lidelse der normalt går over. Men mener din psykiater du er kronisk depressiv skal han skrive det til kommunen.

Held og lykke med det hele

Anmeld

5. oktober 2012

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Men så skulle der undre mig, hvis du skulle kunne blive pensioneret, men ved det selvfølgelig ikke, tror mere det vil blive en langtids sygemelding.

havde nu heller ikke regnet med at det var sådan. og jeg vil også aller helst have et job på længer sigt

Anmeld

5. oktober 2012

Anonym trådstarter

michelledam skriver:

Min mor har fået konstateret at hun er kronisk depressiv og det har hun fået hendes pension på. Men der skal virkelog ,eget til før de giver pension til folk der har depressioner da det er en lidelse der normalt går over. Men mener din psykiater du er kronisk depressiv skal han skrive det til kommunen.

Held og lykke med det hele

det har hun ikke nævnt at jeg kunne havde

Anmeld

5. oktober 2012

Kofoed.

Anonym skriver:

Kende

havde nu heller ikke regnet med at det var sådan. og jeg vil også aller helst have et job på længer sigt

Kender følelsen.

Anmeld

5. oktober 2012

Snehund

merle2010 skriver:

jeg blev alvorligt psykisk syg i 2008... var indlagt i en længere periode, både på åbne og lukkede psykiatriske afdelinger..

havde utallige selvmordsforsøg og fik meget medicin..

blev gravid med min datter og fødte hende i 2010... alle sagde at jeg skulle søge min førtidspension da jeg aldrig ville kunne fungere normalt..

jeg var stædig og tog resten af min pædagog uddannelse...da jeg stod med eksamensbeviset i hånden var jeg meget stolt...

jeg blev gravid med min søn i 2011 og stoppede med alt medicin da jeg opdagede jeg var gravid med ham... nu er min søn 3 mdr og jeg er stadig medicinfri og glad...

godt nok har jeg stadig en psykisk diagnose hængende over hovedet, men jeg har vist dem at jeg kan.,.

jeg er klar til et fuldtidsarbejde som pædagog når min barsel slutter og jeg glæder mig.... livet slutter ikke fordi man får en depression...

Godt kæmpet power-woman! Håber du holder dig oven på

Anmeld

5. oktober 2012

kirsti

Anonym skriver:

jeg er anonym da jeg ikke rigtig kan forholde mig til det.

jeg har altid drømt om at få en uddannelse og arbejde. men har altid lidt af depression, men jeg har altid selv kravlet op af hullet igen. men efter jeg har fået børn er det gået ned af bakke stille og roligt og for ca 3 år siden døde min svigermor og der knækkede filmen og jeg måtte søge læge hjælp, og pt gå jeg til psykiater og få 2 forskellige medicin og hun spurgt sidst om jeg havde snakket om pension med kommunen da hun ikke mener jeg ville kunne klare så meget før børnene er voksene, fordi jeg bliver stresset over den mindste ting også ikke kan over skue tingene.

så ville hører om der er andre der har fået pension på grund af det og hvad i evt få i pension?

Jeg har som socialrådgiver på kontanthjælps området og skrevet de sager så jeg kender jo reglerne.

hvis din psyk mener du vil kunne arbejde på sigt når børnene er store så får du ik pension. Men det er nemmere hvis jeg ved lidt om dig/din sag

hvor gammel er du? 

Hvad har du af skole? 

hvad har du af joberfaring og hvad timetal?

hvad er din diagnose?

du kan evt skrive i pb

Anmeld

5. oktober 2012

Snehund

Anonym skriver:

jeg er anonym da jeg ikke rigtig kan forholde mig til det.

jeg har altid drømt om at få en uddannelse og arbejde. men har altid lidt af depression, men jeg har altid selv kravlet op af hullet igen. men efter jeg har fået børn er det gået ned af bakke stille og roligt og for ca 3 år siden døde min svigermor og der knækkede filmen og jeg måtte søge læge hjælp, og pt gå jeg til psykiater og få 2 forskellige medicin og hun spurgt sidst om jeg havde snakket om pension med kommunen da hun ikke mener jeg ville kunne klare så meget før børnene er voksene, fordi jeg bliver stresset over den mindste ting også ikke kan over skue tingene.

så ville hører om der er andre der har fået pension på grund af det og hvad i evt få i pension?

Mit indtryk er, at der er stor forskel fra kommune til kommune og fra sagsbehandler til sagsbehandler mht hvad de "tilbyder".

Er ikke selv pensioneret, men min ½ søster er og så vidt jeg ved er hendes pension tildelt kun" pga. tilbegevendende dep. og stress. Men det er også 8 år siden hun fik den tildelt, tror som flere herinde skriver, at de er meget mere "forsigtige" med at placere folk på pension i dag - selv folk, der virkelig ville have godt af en ro, det kunne give dem.

Du vil ganske givet blive sendt ud i div. arbejdsprøvninger m.m. før det bliver afgjort om der skal oprettes en permanent løsning for dig. Det kan være meget stressende at være i systemet - men forhåbentlig kommer du i gode hænder og får på sigt en hverdag med tilpas udfordring og indhold

Held og lykke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.