nogen der har fået pension pga. drpression osv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2012

TeamRocket

Laulund87 skriver:

Hvornår skulle den regel være kommet? Har ikke hørt om den.

Jeg var 24 da jeg fik førtidspension, men det er så også 1,5 år siden.

Jamen jeg synes bare jeg har læst eller hørt det et sted. Noget med at for mange unge bare blev læsset af der og så 'gik tabt' istedet for at arbejde på at blive raske.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2012

Laulund87

debbie19 skriver:

fra den 1-1-2013 kommer der nye regler omkring førtidspension og flexjob. 

Kender du dem eller et sted man kan se dem? Jeg er på førtidspension, men kunne godt tænke mig at se dem alligevel

Anmeld

4. oktober 2012

Laulund87

TeamRocket skriver:

Jamen jeg synes bare jeg har læst eller hørt det et sted. Noget med at for mange unge bare blev læsset af der og så 'gik tabt' istedet for at arbejde på at blive raske.

Okay

Anmeld

4. oktober 2012

sne190810

TeamRocket skriver:

Uden at jeg kan komme med nogle former for kilder, så mener jeg altså også jeg engang har hørt noget lignende.

Anmeld

4. oktober 2012

serinasmor

sne190810 skriver:

Uden at jeg kan komme med nogle former for kilder, så mener jeg altså også jeg engang har hørt noget lignende.

der var sidste vinter en meget lang diskution mellem politikerne og andre højere magter

bla. denne http://www.b.dk/politiko/halvdelen-af-unge-paa-foe rtidspension-kan-helbredes

hvordan det endte husker jeg desværre ikke ..

og til ts - undskyld for det er jo ikke direkte det din tråd omhandler

Anmeld

5. oktober 2012

merle2010

Kofoed. skriver:

Jeg lider af emotionel ustabil personligheds forstyrrelse (borderline), det er langt, det er stadiet under maniodepressiv og jeg kan, hvis det udvirker sig til, at jeg ikke kan styre det, så kan jeg blive førtids, men jeg har heldigvis ikke de udsigter, så bliver ikke nødvendigt (håber jeg). Men ellers kan alle borderline og maniodepressive, hvis det er livs forstyrrende blive det, men synes ikke det lyder til, at det er det du har.

hejsa.. jeg lider også af borderline og har haft det meget svært... har haft utallige selvmordsforsøg og været indlagt i længere perioder...

jeg er nu på den anden side og medicin fri og har det fantastisk...

min psykiater sagde jeg skulle søge førtidspension fordi jeg aldrig ville få det bedre...

jeg er så glad for at jeg ikke gjorde det...

self er det til tider svært at have borderline men det er til at leve med...

Anmeld

5. oktober 2012

Kofoed.

merle2010 skriver:

hejsa.. jeg lider også af borderline og har haft det meget svært... har haft utallige selvmordsforsøg og været indlagt i længere perioder...

jeg er nu på den anden side og medicin fri og har det fantastisk...

min psykiater sagde jeg skulle søge førtidspension fordi jeg aldrig ville få det bedre...

jeg er så glad for at jeg ikke gjorde det...

self er det til tider svært at have borderline men det er til at leve med...

Dejligt at du er kommet så langt, mit er meget svingende og efter skole start/stress er det blevet værre. Men jeg vil ikke sygemeldes før det vokser mig over hovedet, hvilket det nok heller ikke gør, men ja.

Anmeld

5. oktober 2012

Anonym trådstarter

merle2010 skriver:

jeg blev alvorligt psykisk syg i 2008... var indlagt i en længere periode, både på åbne og lukkede psykiatriske afdelinger..

havde utallige selvmordsforsøg og fik meget medicin..

blev gravid med min datter og fødte hende i 2010... alle sagde at jeg skulle søge min førtidspension da jeg aldrig ville kunne fungere normalt..

jeg var stædig og tog resten af min pædagog uddannelse...da jeg stod med eksamensbeviset i hånden var jeg meget stolt...

jeg blev gravid med min søn i 2011 og stoppede med alt medicin da jeg opdagede jeg var gravid med ham... nu er min søn 3 mdr og jeg er stadig medicinfri og glad...

godt nok har jeg stadig en psykisk diagnose hængende over hovedet, men jeg har vist dem at jeg kan.,.

jeg er klar til et fuldtidsarbejde som pædagog når min barsel slutter og jeg glæder mig.... livet slutter ikke fordi man får en depression...

det er rigtig flot at du har det så godt nu

og det giver mig også lidt håb om at jeg kan få et godt igen.

Anmeld

5. oktober 2012

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Jeg lider af angst,og depression -også pga traumatisk barndom.

For mig har pension altid været et nogo,fordi jeg så sådan på det at så kunne jeg lige så godt give op,og så havde mine forældre definitivt vundet.

Lidt ligesom at plejehjem er sidste station inden kirkegården.

Så for mig ville pension,som jeg relativt nemt havde kunnet få dengang i halvfemserne hvor jeg for alvor kom i behandling,være enden på et "normalt " liv.

Det jeg vil sige er,at jeg tror at det for nogen er bedre at have fat i den lange ende,og blive ved med at kæmpe.

Ikke at det er nemt at slås med ens dæmoner,men som en anden skrev så er livet ikke slut pga depression.

Og så vil jeg lige pointere at fordi jeg ikke synes pension er vejen frem,så er det ikke ensbetydende at jeg mener ingen burde have førtidspension.

Bare lige for at slå det fast.

jeg har det lidt på samme måde

jeg har altid sagt at jeg vil have en uddanelse og et arbejde og give mine børn en god barndom (bryde den socalearv)

og jeg har virkelig kæmpet for at op nå det, jeg har gået på vuc en del år bare for at få min 9 kl eksame (har altid været dårlig til skrive)

og så søgte jeg ind på en uddanselse som jeg har drømt om siden jeg var 14, men fik afslag.

og da hun så sage det med pension og nærmest sage jeg nok ikke ville få det meget bedre så brød min verden helt sammen, da jeg ikke holder ud af have det sådan resten af livet.

Anmeld

5. oktober 2012

Anonym trådstarter

Faith skriver:

Jeg er en af dem der (desværre) er i gang med udredning mht en eventuel førtidspension. Jeg har en kronisk psykisk diagnose. Jeg har gennem hele min barndom og ungdom haft forskellige psykiske diagnoser, bla. svær anorexi og indlæggelse på børnepsykiatrisk afdeling fra jeg var 14 til 16 år gammel.

For ca 1 år siden fik jeg endelig en diagnose. Det er selvfølgelig ikke fedt at have en psykiatrisk diagnose, men når man har været syg så længe uden at vide hvorfor, er det rart at der langt om længe er en årsag til mine problemer.

Jeg får en del medicin og har også måttet tage det mens jeg var gravid, da man vurderede at det ville være mere skadeligt for mig og mine ufødte børn hvis jeg stoppede.

Jeg har formået at uddanne mig til sygeplejerske på trods af min sygdom, og det er jeg super stolt af, men det er desværre ikke sundt for mig at arbejde med syge mennesker når jeg selv er syg, og jeg tåler ikke de skiftende arbejdstider.

Når min barsel er slut genoptager jeg min udredning. Håber meget på jeg evt kan få revilidering så jeg kan tage en anden uddannelse som passer bedre til mig. Jeg vil rigtig gerne arbejde! Men det skal ikke være på bekostning af mine børn. De kommer i absolut første række!

Nå men det jeg vil sige til ts: Synes du skal prøve at snakke med din sagsbehandler om hvilke muligheder der findes. Førtidspension får du ikke sådan "bare" lige tilkendt. Især ikke nu hvor regeringen har lavet reglerne om. Men der er mange andre muligheder. Flexjob, arbejdsprøvning osv.

jeg har prøvet at snakke med dem men de lader mig bare gå hjemme selvom jeg har sagt at jeg heller vil ud at lave lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.