nogen der har fået pension pga. drpression osv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2012

Faith

Frøken J. skriver:

Så vidt jeg ved er det rigtig svært at få førtidspension, især pga. noget psykisk - tilstanden skal være stationær, altså uløselig. Du vil skulle igennem MANGE psykiatriske undersøgelser der skal fastslå, at du ikke kun nu, men også ud i fremtiden vil være uarbejdsdygtig, og jeg tror måske det vil være svært, når det "kun" (og forstå mig ret, for jeg har selv en depression, så jeg synes ikke det er LIDT at fejle) er en depression, for det er ikke normalt en sygdom man anser som stationær, nærmere midlertidig. Jeg ved dog ikke om det er noget andet, hvis du har din egen psykiater i ryggen, men jeg vil tro det også kræver nogle uvildige undersøgelser..

Jeg er en af dem der (desværre) er i gang med udredning mht en eventuel førtidspension. Jeg har en kronisk psykisk diagnose. Jeg har gennem hele min barndom og ungdom haft forskellige psykiske diagnoser, bla. svær anorexi og indlæggelse på børnepsykiatrisk afdeling fra jeg var 14 til 16 år gammel.

For ca 1 år siden fik jeg endelig en diagnose. Det er selvfølgelig ikke fedt at have en psykiatrisk diagnose, men når man har været syg så længe uden at vide hvorfor, er det rart at der langt om længe er en årsag til mine problemer.

Jeg får en del medicin og har også måttet tage det mens jeg var gravid, da man vurderede at det ville være mere skadeligt for mig og mine ufødte børn hvis jeg stoppede.

Jeg har formået at uddanne mig til sygeplejerske på trods af min sygdom, og det er jeg super stolt af, men det er desværre ikke sundt for mig at arbejde med syge mennesker når jeg selv er syg, og jeg tåler ikke de skiftende arbejdstider.

Når min barsel er slut genoptager jeg min udredning. Håber meget på jeg evt kan få revilidering så jeg kan tage en anden uddannelse som passer bedre til mig. Jeg vil rigtig gerne arbejde! Men det skal ikke være på bekostning af mine børn. De kommer i absolut første række!

Nå men det jeg vil sige til ts: Synes du skal prøve at snakke med din sagsbehandler om hvilke muligheder der findes. Førtidspension får du ikke sådan "bare" lige tilkendt. Især ikke nu hvor regeringen har lavet reglerne om. Men der er mange andre muligheder. Flexjob, arbejdsprøvning osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2012

klmf

Vil bare lige sige, at med mit beskedne kendskab til systemet, så tror jeg du skal snakke med din sagsbehandler for at få styr på det her. Vi har siddet med de mest syge psykiatriske patienter, som ikke kunne tilkendes pension. Så 'bare' fordi din psykiater synes det ville være en mulighed er det langt fra tilfældet din kommune mener det samme. Det må være absolut sidste løsning, når alt andet er prøvet. Håber på bedring til dig

Anmeld

4. oktober 2012

Kofoed.

Jeg lider af emotionel ustabil personligheds forstyrrelse (borderline), det er langt, det er stadiet under maniodepressiv og jeg kan, hvis det udvirker sig til, at jeg ikke kan styre det, så kan jeg blive førtids, men jeg har heldigvis ikke de udsigter, så bliver ikke nødvendigt (håber jeg). Men ellers kan alle borderline og maniodepressive, hvis det er livs forstyrrende blive det, men synes ikke det lyder til, at det er det du har.

Anmeld

4. oktober 2012

TeamRocket

Skal man efter de nye regler ikke være mindst 30 år for så meget som at komme i betragtning?

Anmeld

4. oktober 2012

Laulund87

TeamRocket skriver:

Skal man efter de nye regler ikke være mindst 30 år for så meget som at komme i betragtning?

Hvornår skulle den regel være kommet? Har ikke hørt om den.

Jeg var 24 da jeg fik førtidspension, men det er så også 1,5 år siden.

Anmeld

4. oktober 2012

Faith

Laulund87 skriver:

Hvornår skulle den regel være kommet? Har ikke hørt om den.

Jeg var 24 da jeg fik førtidspension, men det er så også 1,5 år siden.

Jeg har heller ikke hørt andet end at det er en individuel vurdering.

Anmeld

4. oktober 2012

Laulund87

Faith skriver:

Jeg har heller ikke hørt andet end at det er en individuel vurdering.

Håber da ikke det har ændret sig fra det! Det ville være helt hul i hovedet.

Anmeld

4. oktober 2012

debbie19

fra den 1-1-2013 kommer der nye regler omkring førtidspension og flexjob. 

Anmeld

4. oktober 2012

Faith

Laulund87 skriver:

Håber da ikke det har ændret sig fra det! Det ville være helt hul i hovedet.

Fuldstændig! Folk under 30 bliver jo da osse syge.

Anmeld

4. oktober 2012

Laulund87

Faith skriver:

Fuldstændig! Folk under 30 bliver jo da osse syge.

Jo deeet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.