Ekstra jerntilskud, hvornår??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2012

Enirt

Snehund skriver:

Ja, sådan har jeg opfattet det, at man både skal tage gravidmulitvitamin og gravidjernpiller - der gør jeg i hvert fald 10 + ? - og min læge har sagt god for det.

Jernpillerne skal du ikke tage samtidig med de andre - og helst heller ikke sammen med mad. Hvis du tager dem udenfor "andre indtag", optager kroppen dem bedre. Mine står på mit natbord, så nupper jeg en inden jeg lægger mig til at sove.

Hvis du stadig er i tvivl, kan du vel sagtens spørge din læge?

jeg læste lige at du tager jernpillerne inden du går i seng, hvordan har din mave det?

Undskyld jeg spørger lidt direkte, men jeg har bare problemer med at jeg får forstoppelse, men det kunne måske skyldes at jeg nogen gange har taget jernpillen sammen med den alm vitaminpille.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2012

Snehund

Tulle83 skriver:

Jeg har været meget, meget træt, så tror det vil hjælpe at få mere jern end jeg allerede får.

Jeg har med tiden fundet ud af, at man selv må læse sig til det meste for at være på den sikre side! Har godt nok mange uheldige tilfælde med fagpersoner der ikke informerer tilstrækkeligt! Så derfor er jeg begyndt at tage sagen i egen hånd, så vidt det er muligt

Ja, jeg tror de er alt for presset i det sundhedsvæsen

Min læge havde også glemt at sende mine papirer til sygehuset, så jeg kan få en tid til NF. Heldigvis opdagede jeg det inden, det var for sent.

Ikke så betryggende, når man højest sandsynligt skal føde om nogle måneder

Jeg overvejer seriøst at tage min jordemoderuddannede veninde med til fødslen, bare så der ikke opstår sjusk i den forbindelse.

Håber jernet hjælper på trætheden Jeg er nu også meget træt til tider, selvom jeg spiser både vitaminer og jern og dyrker motion.

Anmeld

4. oktober 2012

Tulle83

Snehund skriver:

Ja, jeg tror de er alt for presset i det sundhedsvæsen

Min læge havde også glemt at sende mine papirer til sygehuset, så jeg kan få en tid til NF. Heldigvis opdagede jeg det inden, det var for sent.

Ikke så betryggende, når man højest sandsynligt skal føde om nogle måneder

Jeg overvejer seriøst at tage min jordemoderuddannede veninde med til fødslen, bare så der ikke opstår sjusk i den forbindelse.

Håber jernet hjælper på trætheden Jeg er nu også meget træt til tider, selvom jeg spiser både vitaminer og jern og dyrker motion.

Puha, godt du opdagede det i tide!

Nu har jeg købt anomin jern tilskud, som skulle være skånsom for maven Så må vi se om det virker.

Anmeld

4. oktober 2012

Snehund

Enirt skriver:

jeg læste lige at du tager jernpillerne inden du går i seng, hvordan har din mave det?

Undskyld jeg spørger lidt direkte, men jeg har bare problemer med at jeg får forstoppelse, men det kunne måske skyldes at jeg nogen gange har taget jernpillen sammen med den alm vitaminpille.

Hej

Spørg endelig løs! Hvis vi kan hjælpe hinanden er det bare godt! Jeg er ikke sart.

Jeg ved ikke om forstoppelse og jernpiller er forbundet med selve indtagelsestidspunktet?! Har i hvert fald hørt, at kroppen optager det bedre, hvis man ikke indtager det sammen med andet.

Jeg er ikke plaget af forstoppelse, (endnu da) men spiser en del grønt og frugt og andre fiberrige fødevarer fx groft brød, groft pasta, c-vitamin er vigitigt i forbindelse med jernoptaget - måske er det derfor?

Du kan jo prøve at kun at spise jern inden du går i seng, og se om det ændrer noget.

Held og lykke

Anmeld

4. oktober 2012

Snehund

Tulle83 skriver:

Puha, godt du opdagede det i tide!

Nu har jeg købt anomin jern tilskud, som skulle være skånsom for maven Så må vi se om det virker.

Ja Det er med at være vågen De har først fået papirene på hospitalet i dag, det er næsten to uger siden jeg var hos egen læge

Venter spændt på dato for NF

Held og lykke med jernpillerne.

Anmeld

4. oktober 2012

Tulle83

Snehund skriver:

Ja Det er med at være vågen De har først fået papirene på hospitalet i dag, det er næsten to uger siden jeg var hos egen læge

Venter spændt på dato for NF

Held og lykke med jernpillerne.

Jo tak Og held og lykke med NF. Det bliver spændende!

Anmeld

4. oktober 2012

Snehund

Tulle83 skriver:

Jo tak Og held og lykke med NF. Det bliver spændende!

Tak - uh ja, det gør det. Glæder mig og håber SÅ meget, at det går godt. Er især spændt på blodprøve resultaterne, da jeg blev scannet i uge 9 + og der så de en fin nakkefold (selvom det dog var lidt for tidligt at sige noget endeligt) Vi har besluttet, at det først er derefter vi vil fortælle det til de nærmeste familie og venner. Håber så meget, at der bliver noget positivt at fortælle. Glæder mig til at dele nyheden!

Anmeld

4. oktober 2012

Tulle83

Snehund skriver:

Tak - uh ja, det gør det. Glæder mig og håber SÅ meget, at det går godt. Er især spændt på blodprøve resultaterne, da jeg blev scannet i uge 9 + og der så de en fin nakkefold (selvom det dog var lidt for tidligt at sige noget endeligt) Vi har besluttet, at det først er derefter vi vil fortælle det til de nærmeste familie og venner. Håber så meget, at der bliver noget positivt at fortælle. Glæder mig til at dele nyheden!

Det skal da nok gå rigtig godt! Jeg var også MEGET nervøs, men det gik bare super godt

Vi fortalte også først alle det da NF var vel overstået.

Anmeld

4. oktober 2012

Snehund

Tulle83 skriver:

Det skal da nok gå rigtig godt! Jeg var også MEGET nervøs, men det gik bare super godt

Vi fortalte også først alle det da NF var vel overstået.

Tak

Ih, var det ikke bare en lettelse?

Anmeld

4. oktober 2012

Tulle83

Snehund skriver:

Tak

Ih, var det ikke bare en lettelse?

Jeg var så træt om aftenen da vi kom hjem fordi jeg havde været så spændt hele dagen, og da det så gik godt, ja så gik luften af ballonen, hahah

Jo, også fordi det var den første scanning vi var til, og dermed også første gang vi hørte hjertelyd og så liv Det var rigtig stort for os begge to!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.