Ekstra jerntilskud, hvornår??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.125 visninger
22 svar
0 synes godt om
4. oktober 2012

Tulle83

Hej alle.

Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt jeg skal have ekstra jerntilskud, udvoer Gravitamin, som jeg tager hver dag, og har taget fra lige før jeg blev gravid.

I Gravitamin er jerntilskuddet på 27 mg. dagligt, men har læst rundt omkring, at man skal have 40-50 mg.?

Tager i andre jern udover Gravitaminen?? Jeg er i 14. uge nu.

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2012

PiaMorTil2

Tulle83 skriver:

Hej alle.

Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt jeg skal have ekstra jerntilskud, udvoer Gravitamin, som jeg tager hver dag, og har taget fra lige før jeg blev gravid.

I Gravitamin er jerntilskuddet på 27 mg. dagligt, men har læst rundt omkring, at man skal have 40-50 mg.?

Tager i andre jern udover Gravitaminen?? Jeg er i 14. uge nu.

På forhånd tak

De siger jo man skal tage jern fra uge 10... 

Kan se på den multi tabs Gravijern jeg har der står fra uge 10 

Anmeld

4. oktober 2012

Tulle83

Ja okay, det er mere om man kan tage gravijern ved siden af gravitamin, og ikke få for meget?

Anmeld

4. oktober 2012

Snehund

Ja, sådan har jeg opfattet det, at man både skal tage gravidmulitvitamin og gravidjernpiller - der gør jeg i hvert fald 10 + ? - og min læge har sagt god for det.

Jernpillerne skal du ikke tage samtidig med de andre - og helst heller ikke sammen med mad. Hvis du tager dem udenfor "andre indtag", optager kroppen dem bedre. Mine står på mit natbord, så nupper jeg en inden jeg lægger mig til at sove.

Hvis du stadig er i tvivl, kan du vel sagtens spørge din læge?

Anmeld

4. oktober 2012

Tulle83

Okay, mange tak

Har også lige læst lidt om det på nettet, og er fundet frem til samme konklusion som dig.

Anmeld

4. oktober 2012

LilleChelle

Jeg har taget gravitamin fra før jeg blev gravid. Da jeg blev gravid tilførte jeg graviomega også, og fra uge 10, kom gravijern også på. 

Så jeg tager 1 gravitamin + 2 graviomega om morgenen, sammen med morgenmad. 

Og 1 gravijern lige før jeg går i seng  

Anmeld

4. oktober 2012

MorDk

Jeg mener det er fra uge 10 eller 9+

Anmeld

4. oktober 2012

Tulle83

Ja.... jeg er så åbenbart lidt sent ude da jeg er i uge 14

Men håber det går alligevel. Jeg stryger ned på apoteket i dag!

Anmeld

4. oktober 2012

Snehund

Tulle83 skriver:

Ja.... jeg er så åbenbart lidt sent ude da jeg er i uge 14

Men håber det går alligevel. Jeg stryger ned på apoteket i dag!

Værsgo.

Tror ikke der er grund til at blive forskrækket over, at du først går igang nu - mener at det er ret nyt, at de anbefaler det allerede i uge 10.

Så længe du ikke har symptomer på jernmangel, så tror jeg roligt du kan slappe af

Irriterende at lægerne ikke informerer ordentligt, jeg har også selv fundet ud af det og bragte det selv på banen, da jeg var ved 1. lægebesøg.

Anmeld

4. oktober 2012

Tulle83

Snehund skriver:

Værsgo.

Tror ikke der er grund til at blive forskrækket over, at du først går igang nu - mener at det er ret nyt, at de anbefaler det allerede i uge 10.

Så længe du ikke har symptomer på jernmangel, så tror jeg roligt du kan slappe af

Irriterende at lægerne ikke informerer ordentligt, jeg har også selv fundet ud af det og bragte det selv på banen, da jeg var ved 1. lægebesøg.

Jeg har været meget, meget træt, så tror det vil hjælpe at få mere jern end jeg allerede får.

Jeg har med tiden fundet ud af, at man selv må læse sig til det meste for at være på den sikre side! Har godt nok mange uheldige tilfælde med fagpersoner der ikke informerer tilstrækkeligt! Så derfor er jeg begyndt at tage sagen i egen hånd, så vidt det er muligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.