Moderkagebiopsi? hjælp! :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2012

FruK

Anonym skriver:

Puha ja vente tiden er det væreste  Og frygten for noget går galt.. 

Sender de også brev ud hvis det viser sig baby er syg? 

Jeg fik den lavet i Odense og der ringer de hvis det er skidt, men sender et brev hvis det er godt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2012

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Jeg fik den lavet i Odense og der ringer de hvis det er skidt, men sender et brev hvis det er godt.

Jeg skal også have lavet den i odense.. Er de søde og gode derinde?  

Anmeld

3. oktober 2012

LMX

Jeg fik tallet 1:15 og fik biopsien allerede dagen efter NF. Jeg synes ikke det var slemt overhovedet at få den taget.

Det værste var ventetiden på svaret. Heldigvis tog det kun 2 dage før brevet lå i postkassen, Og det var positivt. Det var det endelige svar også. Det endelige svar kom efter ca en god uges tid.

De ringer hvis baby fejler noget. Men bliv nu ikke bange hvis telefonen ringer, for de kan også finde på at ringe hvis svaret er godt.

Husk at tallet kun er en risikoberegning. Det kan ligeså godt forekomme at en som får tallet 1:20000 får et sygt barn.

for at jeres baby er sund og rask.

Anmeld

3. oktober 2012

LMX

Anonym skriver:

Fik også min i Odense. Der ringede de altså med det endelige svar som var positivt.

De er dygtige.

Anmeld

3. oktober 2012

FruK

Anonym skriver:

Dem jeg var inde hos var rigtig søde. Gav sig god tid og forklarede alt hvad de gjorde. De forstår også godt at man er nervøs for det.

Bagefter bliver man lagt på en seng på gangen 15-20 minutter - eller længere hvis man har behov for det. Og der kommer de og tjekker at man er ok. 

Er sikker på at det går fint for dig! 

Anmeld

3. oktober 2012

Anonym trådstarter

LMX skriver:

Jeg fik tallet 1:15 og fik biopsien allerede dagen efter NF. Jeg synes ikke det var slemt overhovedet at få den taget.

Det værste var ventetiden på svaret. Heldigvis tog det kun 2 dage før brevet lå i postkassen, Og det var positivt. Det var det endelige svar også. Det endelige svar kom efter ca en god uges tid.

De ringer hvis baby fejler noget. Men bliv nu ikke bange hvis telefonen ringer, for de kan også finde på at ringe hvis svaret er godt.

Husk at tallet kun er en risikoberegning. Det kan ligeså godt forekomme at en som får tallet 1:20000 får et sygt barn.

for at jeres baby er sund og rask.

Dejligt at høre om nogen positive oplevelser.. Er bare bange for den der abort risiko bagefter.. 

Det endelige svar?? Kan man risikere at få et brev som er positivt efter et par dage og så eN uge efter får man besked om baby fejler noget?? 

Anmeld

3. oktober 2012

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Dem jeg var inde hos var rigtig søde. Gav sig god tid og forklarede alt hvad de gjorde. De forstår også godt at man er nervøs for det.

Bagefter bliver man lagt på en seng på gangen 15-20 minutter - eller længere hvis man har behov for det. Og der kommer de og tjekker at man er ok. 

Er sikker på at det går fint for dig! 

Tak håber virkelig alt kommer til at gå godt og baby er sund og rask 

Anmeld

3. oktober 2012

LMX

Anonym skriver:

Dejligt at høre om nogen positive oplevelser.. Er bare bange for den der abort risiko bagefter.. 

Det endelige svar?? Kan man risikere at få et brev som er positivt efter et par dage og så eN uge efter får man besked om baby fejler noget?? 

De kan ret hurtigt teste for de mest almindelige kromosomfejl. Trisomi 13, 18 og 21. Dem får du svar på efter 2-3 dage.

Det endlige svar er en dyrkning af prøven og den tager lige lidt længere tid. Det er svar på de mere sjældne kromosomfejl. Fejl som egentlig ikke behøver medføre noget handicap. Vi kan alle gå rundt med en lille kromosomfejl uden at det betyder noget.

Siger det hurtige svar at den bette ikke fejler noget på plads 13, 18 eller 21. Så burde det endelige svar gi samme resultat

Anmeld

3. oktober 2012

LMX

Men altså.. Den dyrkede prøve kan jo også vise kromosomfejl som vil have betydning. De er bare mere sjældne og af og til kan de ikke sige hvad den vil medføre af handicaps.

Tag ikke sorgerne på forskud

Anmeld

4. oktober 2012

Anonym trådstarter

LMX skriver:

De kan ret hurtigt teste for de mest almindelige kromosomfejl. Trisomi 13, 18 og 21. Dem får du svar på efter 2-3 dage.

Det endlige svar er en dyrkning af prøven og den tager lige lidt længere tid. Det er svar på de mere sjældne kromosomfejl. Fejl som egentlig ikke behøver medføre noget handicap. Vi kan alle gå rundt med en lille kromosomfejl uden at det betyder noget.

Siger det hurtige svar at den bette ikke fejler noget på plads 13, 18 eller 21. Så burde det endelige svar gi samme resultat

Så er det overstået Det var heldigvis ikke så slemt.. Nu skal jeg bare vente til tirsdag hvor jeg forhåblig får svar 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.