Grrrrr....hensynsløse naboer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2013

Anonym trådstarter

E. B. skriver:

Jeg ville gå over og banke på og bede om at tale med moderen. Spørg om du må komme ind, så det ikke bare bliver en omgang skældud, men en samtale mellem Jer. Forklar stille og roligt, at du godt kan Forstå at hendes drenge synes det er sjovt at fyre harmløshed krudt af, men sagen er, at du går hjemme på barsel og at det et meget forstyrrende for dig i den hverdag. 

Jeg tror ikke de vil fortsætte hvis du viser "den venlige side" til. Det er svært ikke at rette sig efter ben man synes om. 

Held og lykke 

Ja, det er også det jeg tænker på vil være det bedste, men muligheden har ikke budt sig i laaaaaaaange tider og så har de holdt pause og så kommer det igen og spdan går tiden.

Jeg tror min mand eller jeg vil gå derover i løbet af weekenden og tage en rolig snak. Mens sagen er varm.

Jeg vil nævne for moderen at jeg har bedt drengene om flere gange at stoppe eller gøre det et andet sted.

Det er en god vinkel du giver, med at nævne jeg kan godt forstå de synes det er sjovt at fyre harmløs krudt af, men at det er ubehageligt for os når det forgår lige uden for vores hoveddør og at vores datter er bange for det. Jeg sagde også til drengene om de ikkekunne finde et andet sted at fyre det af da jeg havde to små børn og en i barnevognen, men de har jo ikke den empati og nu føler jeg virkelig at de trods mine stille og rolige irettesættelser går i den modsatte grøft og smider med det og gemmer sig.

Min verden går ikke under for det. Jeg stopper snart på barsel, men synes kampen skal tages til ende og vindes på den gode måde. Hvad er det næste

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2013

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

synes faktisk du skal melde dem..ikke kun fordi det faktisk nu er ulovligt at fyre af, ej heller kun fordi det forstyrre jer men fordi de unger tydeligvis INGEN respekt har for at fyrværkeri faktisk kan være farligt.

Hvis de fyrer af, så tæt på kan det ligeså godt ryge ind over hækken ind til jeres barn.

lad være med at sige mere..det har du jo forsøgt og det virker ikke, så optag det på din mobil..helt med datostempel og tid på og så tag til politiet og forklar at det er et tilbagevendende problem og du HAR forsøgt at snakke med dem.

Sisse

Det er næsten også det derefterhånden nager mig mest. Den respektløshed, hvad bliver det næste..... ( der har været andre episoder, som vi har set stort på, andre har vi påtalt stille og rolig)

Jeg tror det bliver svært at optage, da de jo nu tilsyneladende gemmer sig så jeg hører det bare og ser røgen og de er væk.

Jeg må mande mig op og tage fat ide voksne på en rolig måde og netop slå på at det er utrygt for vores lille pige ( søvnen er de nok ret ligeglade med, men at vores pige er utryg kan de da kun tage alvorligt)

Andre gode argumenter, ud over det selvfølgelig er farlig og ulovligt....

Anmeld

11. januar 2013

FruK

Jeg ville ikke have nogen skrupler med at melde det - men FØRST når jeg havde nævnt det for moderen.

Hvis min unge lavede ballade ville jeg sætte pris på at få det at vide, så jeg selv havde en chance for at gøre noget ved det. Måske aner hun ikke hvor slemt det er, eller hvor mange gange du har sagt det til børnene.

Jeg har selv boet ved siden af nogle børn som rendte rundt og lavede ballade, og det hjalp altså ikke meget at sige det til børnene, for moren fik det ikke at vide og havde ingen anelse om, hvad de gik og lavede.  

At vente på at I møder hende tilfældigt, duer tydeligvis ikke. Om I ringer eller går derover synes jeg er underordnet, bare I får fat i hende. Når I har prøvet nogle gange uden held, så skriv et pænt brev til hende. At I desværre ikke har kunnet gå fat i hende, men at I har prøvet flere gange og at I gentagne gange har sagt det til børnene. Og så på en pæn måde at det er til gene for jeres børn - og faktisk ulovligt. Om de vil prøve at tage lidt hensyn.

Hvis der så ikke sker noget ved det, så ring til politiet og spørg om de vil køre forbi og tage en snak med dem. Måske kan det gøres uden en decideret anmeldelse.

Måske er der andre naboer der også er generet af det - så kunne det måske være en ide at nævne det.

Anmeld

11. januar 2013

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Jeg ville ikke have nogen skrupler med at melde det - men FØRST når jeg havde nævnt det for moderen.

Hvis min unge lavede ballade ville jeg sætte pris på at få det at vide, så jeg selv havde en chance for at gøre noget ved det. Måske aner hun ikke hvor slemt det er, eller hvor mange gange du har sagt det til børnene.

Jeg har selv boet ved siden af nogle børn som rendte rundt og lavede ballade, og det hjalp altså ikke meget at sige det til børnene, for moren fik det ikke at vide og havde ingen anelse om, hvad de gik og lavede.  

At vente på at I møder hende tilfældigt, duer tydeligvis ikke. Om I ringer eller går derover synes jeg er underordnet, bare I får fat i hende. Når I har prøvet nogle gange uden held, så skriv et pænt brev til hende. At I desværre ikke har kunnet gå fat i hende, men at I har prøvet flere gange og at I gentagne gange har sagt det til børnene. Og så på en pæn måde at det er til gene for jeres børn - og faktisk ulovligt. Om de vil prøve at tage lidt hensyn.

Hvis der så ikke sker noget ved det, så ring til politiet og spørg om de vil køre forbi og tage en snak med dem. Måske kan det gøres uden en decideret anmeldelse.

Måske er der andre naboer der også er generet af det - så kunne det måske være en ide at nævne det.

Jeg er enig, det skal nævnes for moderen først.

Jeg har bare sådan en følelse at at gå i små sko,være urimelig og den sure gnavne nabo vi har flere gange været nød til at bede om hensyn på andre punkter. Hun har dog virket forstående og enig, men det er alligevel så træls at skulle komme igen!

Anmeld

11. januar 2013

FruK

Anonym skriver:

Jeg har bare sådan en følelse at at gå i små sko,være urimelig og den sure gnavne nabo vi har flere gange været nød til at bede om hensyn på andre punkter. Hun har dog virket forstående og enig, men det er alligevel så træls at skulle komme igen!

Ja, det er virkelig træls at skulle være den sure nabo. 

Men synes da godt, at I har været rigtig tålmodige med dem. 

Anmeld

11. januar 2013

Taniakb

Anonym skriver:

Du kan ik gå i for små sko, når du kan se hvor mange bare herinde bekræfter dig i at det er forkert ! ..

tag fat i moderen og ellers ring til politiet.. Jeg var blevet stik tosset hvis de blev ved og mit barn lå udenfor og sov..

Anmeld

11. januar 2013

Camilla <3

Håber din kæreste får fat i moren, og hjælper det ikke.. 

Så havde jeg helt sikkert kontaktet politiet.. 

Hun kan jo bare lægge det væk, så de ikke kan finde det eller skaffe sig af med det, hvis de kun gør det, når hun ikke er hjemme. 

Anmeld

11. januar 2013

baby012

Anonym skriver:

Jeg skriver som anonym da jeg nødig vil udstille nogen....

Sagen er den at vores ene nabos unger ligesiden nytårsaften sidste år on and off har fyret diverse nytårskrudt af. I starten sagde jeg intet til det. Det har været alt fra heksehyl til raketter til kinesere.

Så begyndte det at irriterer mig mere og mere. Jeg går hjemme på barsel og vi bor meget tæt og derfor hører vi selvfølgelig alle sammen når de fyrer af. Os voksne kan jo godt leve med det omend det er træks, men særlig vores søn som står i barnevognen max. 10-15 meter derfra, selvfølgelig adskildt af hæk og det kan han selvfølgelig ikkesove for.

Jeg har nu et par gange taget dem i det og bedt dem om at lade være og i dag sagde jeg til dem, at det var fordi vi havde en lille til at stå i barnevognen og sove. De skyndte sig ind. Jeg er ret sikke på at moderen ikke var hjemme. Et par timer senere var de ude og fyrer af igen mens moderen stod og kiggede på

Jeg føler mig bare så krænket og blev simpelthen så tosset at jeg kunne mærke at jeg ikke kunne styrer mig hvis jeg skulle gå over og tage en snak med moderen.

Det har kun været kinesere de har fyret af i dag, men for helvede det er 9 mdr siden det var nytårs aften

Det er også generende når de fyrer af om aftenen når ungerne er ved at blive puttet.....
Det er en enlig moder, hvor ungerne kun er der engang imellem og det bærer præg af at der ikke er så mange regler i hjemmet. De må alt virker det som om.

Går vi i små sko? Hvad ville I gøre?
Jeg ved det er ulovligt at fyrer fyrværkeri af, men gælder det også kineserer? Har prøvet at google det, men kan ikke finde noget om det.

Jeg var gået til forældrene.. Og givet dem en advarsel.. 

Hvis det skete igen.. Ville jeg melde det ! 

Det er farligt, og der er en grund til at det ikke er lovligt mere end det er .. 

Hilsen en som har meldt nogen i nabolaget .. Derefter har der ikke været noget 

Anmeld

11. januar 2013

Anonym trådstarter

Jeg skal bare have fat i moderen! Der er netop blevet fyret af igen

Anmeld

11. januar 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Jeg skal bare have fat i moderen! Der er netop blevet fyret af igen

Nu så jeg netop nyhederne den 5 januar og der blev der fortalt at det er lovligt hele december og indtil 5 januar - alt derudover er ulovligt medmindre man har fået tilladelse til at fyre af.

Faktisk opfordrede politiet til anmeldelser og bøden starter ved 2000 kr, allerede der syntes jeg da at man kan se at det er en stor overtrædelse og noget man ikke ser let på.

Hvis du har haft i moderen og hun gentagende gange er ligeglad, så syntes jeg du skal melde det. Det er altså heller ikke noget at lære børnene bare fordi det er sjovt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.