Er jeg den eneste der ikke skal have nr.2 asap???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2012

Loa

SussieThyssen skriver:

Jo du kan tro vi er to, om ikke andet.

Jeg har både ved naturens hjælp om man så må sige og eget valg fået mine med stor afstand, så stor at jeg har 3 enebørn.

De to første er der 9 år imellem og de to næste er der 6 år imellem.
Og jeg har nydt dem fuldt og helt. De har netop fået masser af tid og kærlighed uden at skulle konkurrere med nogen på stort set deres egen alder om mors kærlighed.

Jeg har ikke fået mine for at de skulle have glæde af hianden som børn...ikke som legekammerater, eller for at de skulle slide hinanden op inden de blev store, men fordi de NETOP skulle få glæde af hinanden som voksne, som trods alt dækker det meste af livet.
Og det har de også...glæde af hinanden som voksne.
De to ældste er nu knapt 31 og 22, og de hjælper hinanden utroligt meget med alt mellem himmel og jord..de har netop det sammenhold, som jeg har ønsket de skulle have, og jeg kan se, at deres lillebror, som nu er 15, er på vej ind i flokken også.
Han elsker sine søstre over alt på jorden, og de elsker deres lillebror.

Jeg har altid sørget for, at deres store aldersforskelle er blevet respekteret, at de store har fået fred for de små, så godt som jeg nu kunne, samtidigt med, at de store har lært at drage omsorg for de små inden for rimelighedens grænser.
Og det har så gjort, at jeg ved, at uanset hvad der sker med mig, så vil de altid være der for hinanden, elske hinanden og passe på hinanden no matter what...og som forældre kan man i grunden ikke ønske sig mere.

Kærligst
Sussie

Hold nu op hvor jeg håber jeg får børn som dine

Det er lige præcis det du skriver jeg ønsker og håber skal ske for os/Isabella.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2012

2babygirls

Loa skriver:

Ja syntes virkelig alle omkring mig får barn nr.2 super hurtigt. Er det virkelig kun mig som ikke har drøn travlt med at få en lille mere så hurtigt som muligt???

Ja jeg tænker at deres børn virkelig må være ultra nemme

Jeg ved godt at folk sikkert tænker at deres børn får meget glæde af hinanden når de bliver større og måske savner de en lille baby igen, men er der slet ingen (som mig) som gerne vil give deres ene og første barn en masse unik opmærksomhed og alene tid inden der skal komme en lillebror/søster?

Måske er det kun mig der ikke kan overskue tanken om at dele opmærksomheden til to små størrelser, og måske tænker jeg bare alt for meget over det, men derfor er jeg alligevel nysgerrig, er jeg virkelig den eneste som bare venter lidt inden nr.2 kommer?

Her kommer der til at være 2,4 år mellem tøserne, så ved ikke om vi har været hurtige ude.
Madeleine var suuuuper nem det første år, det andet år var hun konstant syg med det ene og det andet, så det var hårdt. Men midt i det besluttede vi os alligevel for at lave en nr to.
Og nu hvor jeg nærmer mig min termin ser jeg bare frem til aaaalt den hygge de forhåbentlig får sammen.

Madeleine er super selvstændig, og har aldrig krævet meget opmærksomhed omkring leg. Vi må gerne være der, og holde noget af legetøjet, men hun kan fint lege uden vi blander os.

Og så ved hun godt lillesøster ligger i maven, og hiver min bluse op og kysser hende.

Er super glad for at jeg kan kommunikere sådan med hende, og vi gør meget for at fortælle og forberede hende.

Anmeld

3. oktober 2012

Mum33

Loa skriver:

Ja syntes virkelig alle omkring mig får barn nr.2 super hurtigt. Er det virkelig kun mig som ikke har drøn travlt med at få en lille mere så hurtigt som muligt???

Jeg ved godt at folk sikkert tænker at deres børn får meget glæde af hinanden når de bliver større og måske savner de en lille baby igen, men er der slet ingen (som mig) som gerne vil give deres ene og første barn en masse unik opmærksomhed og alene tid inden der skal komme en lillebror/søster?

Måske er det kun mig der ikke kan overskue tanken om at dele opmærksomheden til to små størrelser, og måske tænker jeg bare alt for meget over det, men derfor er jeg alligevel nysgerrig, er jeg virkelig den eneste som bare venter lidt inden nr.2 kommer?

Det er du ikke. Jeg er netop gravidt med nr 2 og der bliver 4 år og 2 mdr mellem dem. Helt perfekt hvis du spørg mig. Han forstår det hele og den tid vi har haft bare med ham er så unik. Det har givet familien en dejlig ro, men nu glæder vi os til at få en lille størrelse igen.

Anmeld

3. oktober 2012

Skouboe

Loa skriver:

Det er jo også nogle ting der ind i mellem skal tages med i betragtning, og så kan jeg da godt forstå man måske ikke vælger 4 år før end man overhovedet prøver at starte på den næste.

Men som sagt før (som åbenbart bliver misforstået) så er jeg da sikker på børnene nok skal have det godt uanset hvad deres forældre vælger mht barn nr.2, men jeg var bare nysgerrig for folks valg og evt. hvorfor de har valgt som de har gjort.

Det er faktisk også bare det jeg svarer på

Vi traf ikke et bevidst valg om at få børn tæt på hinanden, det var bare sådan det blev 

Anmeld

3. oktober 2012

th

Loa skriver:

vil lige starte med at skrive at jeg ikke har læst alle svarerne.

her har vi hen på 15 måneder og jeg er gravid med nummer 2 er i uge 10+. vi havde snakket om at vente, men fik så afslag på den uddannelse jeg gerne ville på i forbindelse med mit arbejde og fik at vide at der ikke ville være uddanelse får 2013-2014 og den tager 1½ år og så synes jeg der var lang tid til nummer 2, så jeg snakkede med kæresten og vi valgte at vi ville gå igang med nummer 2, så har jeg nok heller ikke sovet igennem endnu.

så vi har valgt lidt ud fra uddannelse også. Dog skal det siges at de kom sidste uge og spurgte om jeg rigtig gerne ville have den uddannelse for så ville de se om jeg kunne komme afsted alligevel... det var da lidt øv, men nu glæder jeg mig til at få nummer 2 og nyde min barsel og så komme tilbage på arbejde og få det mere uddannelse

men jeg kan godt forstå dem der venter

Anmeld

3. oktober 2012

Moar2011

Loa skriver:

dejligt at se det ikke kun mig der har haft den tanke ! .. for JEG eller VI har heller ikke travlt med en nr 2 ! ..

jeg ville gerne nyde min søn et år mere alene ..

nu blev jeg os rigtig hurtig gravid efter vi blev kærester, så vores forhold har jo ikk super mange oplevelser sammen, så det kan vi stadig få ved kun at have et barn - men der kommer helt klart en mere, når tiden er til det BØRN er skønne - især ens egne ..

men jeg har ikke travlt og pt er der os lige andre ting der lige skal falde i hak - feks. vi lige købt hus, det lige skla på benene igen og min uddannesle ska være færdig

Anmeld

3. oktober 2012

Moma

Loa skriver:

Altså der gik 5 år, inden vores datter blev storesøster. Det er der forskellige årsager til. Hvis jeg kunne i dag, ville jeg gerne have lavet det om.

De er rigtigt glade for hinanden - men vi har mere eller mindre 2 enebørn.

Anmeld

3. oktober 2012

HeidiØ

Loa skriver:

Niksen Som mange andre skriver, så er du ikke ene om tanken! Vi planlægger faktisk slet ikke flere!

Anmeld

3. oktober 2012

Moma

Lige præcis sådan er det her. (Bortset fra Morten gerne vil have nr.2 )

Jeg syntes bare det er helt vildt at folk slet ikke vil (forstå mig nu ret, og lad være og bliv sure, alle jer der har fået nr.2 hurtigt) nyde deres første barn 100% i et par år, inden der kommer en mere. Jeg ved jo godt man også nyder sine børn selvom man har 2, men der må unægtelig gå lidt opmærksomhed fra det første barn når der kommer en mere...

Og ja, ligesom jer, så hjælper det heller ikke på situationen at der er lææææænge imellem de nætter hun sover igennem

Børnene skal selvfølgelig dele opmærksomheden i mellem sig. Men tænk hvor STOR glæde de får af hinanden. Det kan godt være, der er søskendeskænderier m.m. Men i det store hele, har de rigtigt meget glæde af hinanden.

Men på den anden side, så har mine børn også glæde af hinanden - bare ikke som legekammereater.

Anmeld

3. oktober 2012

jydeinden

Moma skriver:

Børnene skal selvfølgelig dele opmærksomheden i mellem sig. Men tænk hvor STOR glæde de får af hinanden. Det kan godt være, der er søskendeskænderier m.m. Men i det store hele, har de rigtigt meget glæde af hinanden.

Men på den anden side, så har mine børn også glæde af hinanden - bare ikke som legekammereater.

der er jo absolut ingen garenti for at de bliver bedste venner eller omgåes hinanden i tide og utide. man har hørt om flere tilfælde hvor to søskende faktisk sjældent snakkede med hinanden fordi de ikke havde noget til fælles. og sådan kan det gå uanset om der er 1 eller 5 år imellem de to.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.