Anonym skriver:
kunnenynne godt tænke mig at høre om fordele og ulemper ved at få børn tidligt efter hinanden? Jeg har et barn på 19 måneder og står situatitionen at jeg irør gået et par dage over min mens. Det er desværre ikke planlagt hvis jeg er gravid nu da jeg er igang med en uddannelse og vores barn jo kun er 19 måneder og vi har hele tiden sagt vi først vil ha en mere når h*n er 3-4 år. Men derimod er jeg også bange og faktisk lidt imod aborter. Så nu kunne jeg godt tænke mig at høre hva i synes og fordel/ ulemper. 
Principielt er jeg totalt modstander af abort med enkelte undtagelser, og du hører ind under de undtagelser, skulle jeg mene.
Så jeg har stemt for abort.
Du har allerede et lille barn, og du skal ikke tro det altid er lykken at få nr 2 så tæt på nr 1, og så er der alt det andet.
Du er i gang med uddannelse, økonomien er stram, du er kun 19 år, så du har masser af tid og år før du behøver at få nr 2.
Alt vil blive meget mere besværligt for jer, og det vil være synd for både jer, det barn I har og den lille nye. Bare alene den økonomiske belastning..med bleer, pasning og alt det.
Du skal også tænke på at der kan være gener i forbindelse med graviditeten, der måske gør at du bliver nødt til at sætte dit studie på pause..og kommer du så igang med det igen??
Så vent, et barn skal være ønsket og elsket.
Men igen...hvis du har det sådan i maven, at du føler det er forkert, jamen så skal du ikke gøre det, for man skal også være parat til at tilgive sig selv, og det er ikke det letteste i verden.
Så...i virkeligheden, så er der kun to i verden, der kan afgøre det for jer...dig og din mand.
Held og lykke med det.

Kærligst
Sussie
Anmeld