Børn tidligt efter hinanden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2012

Anonym trådstarter

TeamRocket skriver:

Har to år mellem mine tre- det fungere fint :-) ej okay der er jo selvfølgelig 4 år mellem den store og den lille.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

kunnenynne godt tænke mig at høre om fordele og ulemper ved at få børn tidligt efter hinanden? Jeg har et barn på 19 måneder og står situatitionen at jeg irør gået et par dage over min mens. Det er desværre ikke planlagt hvis jeg er gravid nu da jeg er igang med en uddannelse og vores barn jo kun er 19 måneder og vi har hele tiden sagt vi først vil ha en mere når h*n er 3-4 år. Men derimod er jeg også bange og faktisk lidt imod aborter. Så nu kunne jeg godt tænke mig at høre hva i synes og fordel/ ulemper. 

Principielt er jeg totalt modstander af abort med enkelte undtagelser, og du hører ind under de undtagelser, skulle jeg mene.
Så jeg har stemt for abort.

Du har allerede et lille barn, og du skal ikke tro det altid er lykken at få nr 2 så tæt på nr 1, og så er der alt det andet.
Du er i gang med uddannelse, økonomien er stram, du er kun 19 år, så du har masser af tid og år før du behøver at få nr 2.
Alt vil blive meget mere besværligt for jer, og det vil være synd for både jer, det barn I har og den lille nye. Bare alene den økonomiske belastning..med bleer, pasning og alt det.
Du skal også tænke på at der kan være gener i forbindelse med graviditeten, der måske gør at du bliver nødt til at sætte dit studie på pause..og kommer du så igang med det igen??

Så vent, et barn skal være ønsket og elsket.

Men igen...hvis du har det sådan i maven, at du føler det er forkert, jamen så skal du ikke gøre det, for man skal også være parat til at tilgive sig selv, og det er ikke det letteste i verden.

Så...i virkeligheden, så er der kun to i verden, der kan afgøre det for jer...dig og din mand.

Held og lykke med det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

3. oktober 2012

MorDk

MoarHvidovre skriver:

Jeg ville finde ud af om jeg var gravid inden, at der blev overvejet, hvilken beslutning der skulle tages.

Der er 17 mdr. imellem vores dreng og pige, og det var hårdt, da de var små, men de har så meget glæde af hinanden i dag.

Anmeld

3. oktober 2012

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Principielt er jeg totalt modstander af abort med enkelte undtagelser, og du hører ind under de undtagelser, skulle jeg mene.
Så jeg har stemt for abort.

Du har allerede et lille barn, og du skal ikke tro det altid er lykken at få nr 2 så tæt på nr 1, og så er der alt det andet.
Du er i gang med uddannelse, økonomien er stram, du er kun 19 år, så du har masser af tid og år før du behøver at få nr 2.
Alt vil blive meget mere besværligt for jer, og det vil være synd for både jer, det barn I har og den lille nye. Bare alene den økonomiske belastning..med bleer, pasning og alt det.
Du skal også tænke på at der kan være gener i forbindelse med graviditeten, der måske gør at du bliver nødt til at sætte dit studie på pause..og kommer du så igang med det igen??

Så vent, et barn skal være ønsket og elsket.

Men igen...hvis du har det sådan i maven, at du føler det er forkert, jamen så skal du ikke gøre det, for man skal også være parat til at tilgive sig selv, og det er ikke det letteste i verden.

Så...i virkeligheden, så er der kun to i verden, der kan afgøre det for jer...dig og din mand.

Held og lykke med det.

Kærligst
Sussie

Tak for svar men jeg ved ikk om du er kommet til at forveksle mig med en anden for jeg er ikk kun 19 år. Hihi. Er i midten af 20'erne.  

Anmeld

3. oktober 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Tak for svar men jeg ved ikk om du er kommet til at forveksle mig med en anden for jeg er ikk kun 19 år. Hihi. Er i midten af 20'erne.  

Upps...undskyld...det er jeg jo så nok midt i læsningen af tråden 

Anmeld

3. oktober 2012

Muhmi

Har stemt "beholde"

Silas var kun 13 mdr. da jeg blev gravid igen, vi er begge under uddannelse og bor på 50 kvm. i hus, men leder efter noget større... Det skal nok gå... Men det kommer jo helt an på ens overskud

Anmeld

3. oktober 2012

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Upps...undskyld...det er jeg jo så nok midt i læsningen af tråden 

Anmeld

3. oktober 2012

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Har stemt "beholde"

Silas var kun 13 mdr. da jeg blev gravid igen, vi er begge under uddannelse og bor på 50 kvm. i hus, men leder efter noget større... Det skal nok gå... Men det kommer jo helt an på ens overskud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.