Børn tidligt efter hinanden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2012

Hvem?

Anonym skriver:

kunnenynne godt tænke mig at høre om fordele og ulemper ved at få børn tidligt efter hinanden? Jeg har et barn på 19 måneder og står situatitionen at jeg irør gået et par dage over min mens. Det er desværre ikke planlagt hvis jeg er gravid nu da jeg er igang med en uddannelse og vores barn jo kun er 19 måneder og vi har hele tiden sagt vi først vil ha en mere når h*n er 3-4 år. Men derimod er jeg også bange og faktisk lidt imod aborter. Så nu kunne jeg godt tænke mig at høre hva i synes og fordel/ ulemper. 

Har ikke stemt, da jeg ikke kan afgøre det for dig, her i huset har vi to drenge med 11 mdrs mellemrum  -  det er hård, vildt og fantastisk - i må gøre op med jer selv om i magter natteroderi, amme/flaske, rutiner o.s.v. en gang mere, mens i stadig har en lille én, der er i en rivende udvikling

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2012

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Der er 18 måneder imellem mine piger og det har været rocker-hårdt, mest fordi lillesøster var ørebarn og led af svær refluks. Det er ikke en omgang jeg ville ønske for min værste fjende.

Når det så er sagt begynder de nu at nå en alder hvor de har glæde af hinanden (2 og 3&frac12 og det bliver langsomt nemmere efterhånden som lillesøster bliver mere og mere selvhjulpen. Og der er bare ikke noget bedre end at se pigerne hygge sig sammen ... også selvom de stadig skændes det meste af tiden.

Anmeld

2. oktober 2012

Anonym trådstarter

Hvem? skriver:

Har ikke stemt, da jeg ikke kan afgøre det for dig, her i huset har vi to drenge med 11 mdrs mellemrum  -  det er hård, vildt og fantastisk - i må gøre op med jer selv om i magter natteroderi, amme/flaske, rutiner o.s.v. en gang mere, mens i stadig har en lille én, der er i en rivende udvikling

Alt det har nu kun været hyggeligt her da h*n har været nem hele vejen igennem men frygter self oz at det vil blive slemt med nr 2 så. 

Anmeld

2. oktober 2012

baby012

Der kommer tiltar være 13 måneder imellem vores guldklumper <3 

Da jeg ikke har fået ham endnu, kender jeg ikke til fordele og ulemper endnu.. Men der et 14 måneder imellem mig og min søster, vi har altid haft et "tivillinge forhold " til hinanden, vi har haft vildt meget glæde af hinanden.. Gået i Samme dagpleje, de samme fritids interesser,haft samme venner, gået i byen sammen.  Delt tøj osv. Har altid kunne hjælpe hinanden i skolen og med alt andet.. Jeg har bare været SÅ glad for at have hende så tæt på..  <3  

Så har stemt beholde, kan ikke se hvorfor ikke (: 

Anmeld

2. oktober 2012

Moar2011

Anonym skriver:

Ja det har du ret i. Er bare så nervøs. et eller andet sted er jeg bange for at der er en baby og et andet sted tænker jeg måske er det bare sådan det skal være for oz. 

synes ikke du skal begynde at tænke sådan - for du er helt sikker .. for så skber i en stemning der måske ikke ernogen grund til ..

Anmeld

2. oktober 2012

Anonym trådstarter

Storms-Mor skriver:

synes ikke du skal begynde at tænke sådan - for du er helt sikker .. for så skber i en stemning der måske ikke ernogen grund til ..

Anmeld

2. oktober 2012

Anonym trådstarter

Lahn11 skriver:

Der kommer tiltar være 13 måneder imellem vores guldklumper <3 

Da jeg ikke har fået ham endnu, kender jeg ikke til fordele og ulemper endnu.. Men der et 14 måneder imellem mig og min søster, vi har altid haft et "tivillinge forhold " til hinanden, vi har haft vildt meget glæde af hinanden.. Gået i Samme dagpleje, de samme fritids interesser,haft samme venner, gået i byen sammen.  Delt tøj osv. Har altid kunne hjælpe hinanden i skolen og med alt andet.. Jeg har bare været SÅ glad for at have hende så tæt på..  <3  

Så har stemt beholde, kan ikke se hvorfor ikke (: 

Det lyder jo bare dejligt.. Tænker også på hva så med min uddannelse.. jeg ville kunne nå at blive færdig med skolen men så kan jeg jo ikk på elevplads..

Anmeld

2. oktober 2012

L83

Anonym skriver:

kunnenynne godt tænke mig at høre om fordele og ulemper ved at få børn tidligt efter hinanden? Jeg har et barn på 19 måneder og står situatitionen at jeg irør gået et par dage over min mens. Det er desværre ikke planlagt hvis jeg er gravid nu da jeg er igang med en uddannelse og vores barn jo kun er 19 måneder og vi har hele tiden sagt vi først vil ha en mere når h*n er 3-4 år. Men derimod er jeg også bange og faktisk lidt imod aborter. Så nu kunne jeg godt tænke mig at høre hva i synes og fordel/ ulemper. 

Der er 23 måneder imellem mine og der een masse fordele ved det. De leger sindsygt godt sammen og har altid gjort det selv om det er en dreng og en pige. De er nu 5 og 7 og sover i sammen seng fordi de synes det er hyggeligt . Jeg har selvfølgelig stemt beholde

Anmeld

2. oktober 2012

Ciss

Jeg har stemt blankt, fordi det eneste rigtige i mine øjne er, at gøre det, som er rigtigt for JER.

Jeg er absolut for selvbestemt abort efter gældende regler, men efter at jeg selv er blevet mor, har jeg indset, at det skal være en meget ekstrem situation, hvis jeg selv skal vælge den løsning. Men det er jo det, som er rigtigt for mig, og det betyder ikke, at det er det rigtige for jer....

På den mere praktiske side: Vi har 23 måneder imellem vores to - og joda, det er hårdt nogen gange, men mest er det bare fantastisk. De står hinanden meget nær og er vigtige personer for hinanden, og det synes jeg opvejer alt det andet. Vi valgte det bevidst.

Jeg kan godt se, at det er upraktisk i forhold til studiet. Det afhænger jo lidt af, hvad slags studie det er, hvordan det evn vil være at skulle fuldføre med to små børn hjemme.

I kan jo prøve at sætte jer ned og lave en liste over, hvilke problemer som vil opstå som følge af at få nr to næste sommer - og så se på, hvilke praktiske løsninger I kan finde for hvert enkelt problem. Så bliver det måske lidt enklere at overskue det hele.

Anmeld

2. oktober 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Personligt ville jeg beholde det ..

Jeg har lige fået nummer 2 og der er 23 mdr. mellem , og selvom Oscar ikke helt forstår det , så kommer de til at få glæde af hinanden om nogle år 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.