Hvilken barnevogn bruger i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2012

(august)

Odder Zip med X-Dreamstel og bedstevogn i verden, da den har lynlås på overlædderet, som gør det nemt at komme ned til babyen og det forsvinder ikke ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2012

An&Jo

Klematis skriver:

Har en emaljunga Big Star,Suprême.
Hvis jeg var dig ville jeg gå med odderen. Den holder fastheden i styr/ stel, og kommer ikke til at hænge som FEks emaljunga gør.

har du husket at indstille stellet??

Jeg vil klart sige at den emmaljunga jeg havde klart var den bedste vogn jeg havde i hænderne af barnevogne, og jeg har haft nogle stykker inklusiv en odder..
emmaljunga vinder på komfort til baby og holdbarheden til diverse ting og sager, og så længe man husker at stille p stellet som brugsanvisningen anviser, så kommer det ikke til at hænge uanset hvor meget man mishandler det..

Anmeld

2. oktober 2012

Tulle83

Tusind mange tak for alle jeres svar! Jeg tror jeg må søge lidt videre, men er stadig meget lun på Odderen! Nu blev jeg i hvert fald lidt klogere på de mange mærker, og hvad i sætter pris på ved de forskellige

Anmeld

2. oktober 2012

Klematis

An&Jo skriver:

har du husket at indstille stellet??

Jeg vil klart sige at den emmaljunga jeg havde klart var den bedste vogn jeg havde i hænderne af barnevogne, og jeg har haft nogle stykker inklusiv en odder..
emmaljunga vinder på komfort til baby og holdbarheden til diverse ting og sager, og så længe man husker at stille p stellet som brugsanvisningen anviser, så kommer det ikke til at hænge uanset hvor meget man mishandler det..

Min barnevogn er stillet og strammet og jeg har aldrig haft en pusletaske hængende på styret. Den kører på 2. Barn nu, -den hænger.
Den har været brugt godt, skov og mange lange ture, men aldrig ove4pakket.
Jeg ville til enhver tid ønske jeg havde købt en Odder.

Anmeld

2. oktober 2012

Den lykkelige

Vi har en Brio og jeg ELSKER DEN!!! Vi har emmaljunga klapvogn.. men vil til en hver tid købe brio igen!!

Anmeld

2. oktober 2012

modesty

Jeg købte en brugt Simo til 500 kr. på dba. Der er tusindvis af kroner at spare hvis man går efter et mindre populært mærke - også hvis det er brugt. Og de er ligeså gode som de dyre. Måske ikke hvis de skulle bruges i 10 år, men det skal de jo ikke.

Delene på Simo bliver lavet på samme fabrik som BRIO og der har aldrig været problemer med den.

I forhold til praktikalitet vil jeg til hver en tid gå efter lufthjul og alustel. Lufthjul er lettere og giver bedre manøvredygtighed (og jeg har aldrig været ude for en punktering) og alustel er lettere og ruster ikke. Jeg har prøvet at køre med en Odder på jernstel og med punktérfrie dæk og den var en elefant i forhold til min vogn.

Hvis jeg skulle købe en barnevogn igen, tror jeg at jeg ville finde en brugt Odder Classic med lufthjul og alustel til omkring 1.000-1.500 kr. Men udelukkende fordi jeg synes at designet er pænere :-)

Scandia (de nye modeller) er også en billig vogn med et pænt design (efter min mening).

Anmeld

2. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi har en brio kompakt, som nu køre på barn nr 2. Den er mega nem at pakke sammen og vejer ingenting. Den har punkterfri hjul, som var et af min krav til en barnevogn. Vi har/ er så glade for den! 

Vi har også en 20 år gammel scandig barnevogn, jeg fandt til 250 kr i genbrug, som vi har brugt til dp barnevogn, de sidste 6 mdr thea gik i dp. Den er vi også rigtig glad for! Vh stine

Anmeld

3. oktober 2012

Pigent

Jeg har ikke selv børn og derfor heller ikke nogen barnevogn, men har passet meget børn så kan fortælle lidt om to barnevogne.

Jeg kender Scandia og Silver Cross.

Scandia er en fin barnevogn til prisen, men hvis du vil have barnevogn der holder så ville jeg vælge Odderen frem for Scandia. Hvis jeg skal skrive hvad jeg synes om Scandia, så synes jeg det er let vogn, hvilket er dejligt, men den virker løs i stellet og falmer. 

Silver Cross synes jeg er god barnevogn. Den er dejlig at gå med, men den kan ikke pakkes ret meget sammen, så man skal have en stor bil for at den kan være der.

Hvis jeg selv skulle købe en barnevogn i dag ville det blive en Odder. 

Anmeld

3. oktober 2012

morethanperfect

Tulle83 skriver:

Ja, nu har jeg bevæget mig ud i barnevognsjunglen, og hold da op!

Jeg har altid stået fast ved at jeg vil vælge ud fra hvor praktisk den er, og ikke ud efter hvilket mærke der er in. Nu sidder jeg så og kigger frem og tilbage på brugte barnevogne, og jeg må indrømme at Odder classic barnevogne er virkelig flotte, og ser gode ud! (har kigget på modellen fra 2006)

Så er det jeg lige vil høre jer erfarene mødre (eller soon to be?), hvilken barnevogn i bruger, og hvad der betød noget for jer da i gik på jagt?

Vi har to stks. Trille Gigant

Anmeld

3. oktober 2012

Jeia

Tulle83 skriver:

Ja, nu har jeg bevæget mig ud i barnevognsjunglen, og hold da op!

Jeg har altid stået fast ved at jeg vil vælge ud fra hvor praktisk den er, og ikke ud efter hvilket mærke der er in. Nu sidder jeg så og kigger frem og tilbage på brugte barnevogne, og jeg må indrømme at Odder classic barnevogne er virkelig flotte, og ser gode ud! (har kigget på modellen fra 2006)

Så er det jeg lige vil høre jer erfarene mødre (eller soon to be?), hvilken barnevogn i bruger, og hvad der betød noget for jer da i gik på jagt?

Jeg har trille fix fra 2006, den fremstår stadig som ny, bortset fra at en slangen må skiftes på det ene hjul, inden vi kan bruge den til nr 3 til vinter. Jeg har været rigtig glad for vognen, den er dog tungere at køre med en den emmaljunga, jeg har haft som reservevogn hos mine forældre til min datter. Hun har sovet lige godt i begge vogne. Og min vogn er stadig rigtig sort, mens Emmaljungaen er blevet mere grå i det, den er fra 2007. Og ejeren måtte skifte hjul og bremser pga rust allerede inden vognen var 1 år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.