Hvordan føles veer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2012

Muhmi

Lahn11 skriver:

Mine startede som mens smerter, nermest meget kraftige plukveerne, det startede jeg med ar tro det var.. Men på et tidspunkt, måtte jeg støtte mig op af noget for ikke at vælde sammen   det er en smerte der ikke kan beskrives, vi oplever det alle forskelligt.. Men en ting vi kan være enige om alle kvinder, er at vi fortrænger smerten efterfølgende, og det er der en grund til.. Det gør RIGTIG ondt.. 

Jeg synes bestemt ikke at jeg har fortrængt smerterne under mine veer... Grunden til at de ikke kan forklares er fordi det er en smerte man aldrig har prøvet ligende og derfor kan man ikke sammenligne den med noget...

Jeg husker tydeligt hvor ondt det gjorde, hvor det gjorde ondt henne og hvor meget jeg egentlig ikke har lyst til at gøre det igen... Det skal jeg jo så, hehe... Men grunden til at jeg vil gøre det igen er simpelthen den følelse man har med sig selv og omverdenen bagefter.. Man føler man har udrettet det største der kan udrettes i den her verden og selvom man ikke rigtig kan gå, så føler man alligevel at man kan klare alt lige bagefter...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2012

Muhmi

Camillos skriver:

Okay tak .. ... Ja har vidst brug for noget held og lykke tror jeg smiler

har godt nok noget ondt i maven idag og den spænder op engang imellem... det er bestemt ikke rart... men tror ikke det er veer.... håber ikke jeg skal have det sådan resten af tiden.. 

Hehe, tjaa... Du skal nok klare det og jeg vil bare sige til dig, at når du går igang, så lad være med at lege superwoman, få den hjælp der kan tilbydes, for så har man altså helt klart et større overskud.. Men hvis du ikke har så ondt at du føler du sagtens kan klare det, så giv den endelig gas med det Men hvis det gør så ondt at du ikke føler du kan være i din egen krop, så er det altså ingen skam at tage imod den smertestillende hjælp man kan få

Der er jo nogle der har mange plukkeveer i slutningen af graviditeten.. Jeg havde mange plukkeveer to dage før Silas kom til verdenen.. Faktisk gjorde de så ondt at jeg ikke sov særlig godt, så derfor var jeg også meget træt da jeg skulle føde og derfor nok også meget sensitiv

Anmeld

30. september 2012

Doffie

Baby2påvej skriver:

Man ER i tvivl som første gangsfødende, og jeg tror også jeg er det igen når jeg skal føde lillesøster.

Det tog mig en halv dag før jeg fattede at jeg faktisk havde veer, selvom jeg aldrig havde haft en plukve i hele min graviditet der havde gjort ondt.

JEG var IKKE i tvivl, overhovedet, for av for satan 

Jeg er førstegangsmor 

Alle mine veninder, der også er førstegangsmødre, var heller ikke i tvivl, men det er nok meget forskelligt.

Kan være dine veer den første halve dag ikke var kraftige så, hvad ved jeg - Jeg ved bare jeg synes det gør modbydeligt ondt 

Anmeld

30. september 2012

Doffie

Camillos skriver:

Okay... Tak .. men hvordan tar man tid på sådan nogle .. ? kommer de og så har man smerter .. .så stopper de og så gør det ikke ondt ?? og så kommer de igen eller ... heh undskyld jeg er bare lidt uvidende omkring det..

Fra den første ve starter, til den næste starter - Tiden imellem der er sådan du tager tid på dem 

Anmeld

30. september 2012

ano14316

Camillos skriver:

Ja altså ... jeg kan sq ikke rigtig finde det nogle steder... 

Føles de som en gang rigtig ondt i maven, hvor du bare skal på toilettet? 

Sidestik i hele maven? 

Stærke menstrations smerter nederst i maven? og bliver maven hård når man får veer? 

synes efterhånden der er meget forvirrende og nogle siger man ikke er i tvivl når man får veer.. men hvilken slags smerte er det  

det er snart lige ovenover med mig.. og ville lige spørge lidt til det... god dag til jer piger.. 

Hos mig startede det som mens smerter.. men det kan ikke sammenlignes med noget andet når det først rigtig er i gang.. 

Anmeld

30. september 2012

baby012

Muhmi skriver:

Jeg synes bestemt ikke at jeg har fortrængt smerterne under mine veer... Grunden til at de ikke kan forklares er fordi det er en smerte man aldrig har prøvet ligende og derfor kan man ikke sammenligne den med noget...

Jeg husker tydeligt hvor ondt det gjorde, hvor det gjorde ondt henne og hvor meget jeg egentlig ikke har lyst til at gøre det igen... Det skal jeg jo så, hehe... Men grunden til at jeg vil gøre det igen er simpelthen den følelse man har med sig selv og omverdenen bagefter.. Man føler man har udrettet det største der kan udrettes i den her verden og selvom man ikke rigtig kan gå, så føler man alligevel at man kan klare alt lige bagefter...

Nu mener jeg det psykologiske som adrenalin gær ved vores smerter, og hukommelse for den sags skyld jeg kan også huske det gjordeondt, og at det slet ikke er en smerte som kan sammenlignes med noget andet og var heldigvis også tilstede i hele forløbet .. Jeg sagde med det samme bagefter at det ville jeg da gøre igen hvis det var, og ser frem til denne fødsel på trods af de mange ulidelige smerter jeg ved der følger med for som du selv siger, jeg følte mig sej bagefter, og smerterne er jo bare noget som følger med jeg gik igennem en naturlig fødsel, uden nogen form for smertestillendE , ja det gjorde ondt, men er rigtig glad for at jeg kunne følge smerterne imens de stod på (: 

Anmeld

30. september 2012

2babygirls

Doffie skriver:

JEG var IKKE i tvivl, overhovedet, for av for satan 

Jeg er førstegangsmor 

Alle mine veninder, der også er førstegangsmødre, var heller ikke i tvivl, men det er nok meget forskelligt.

Kan være dine veer den første halve dag ikke var kraftige så, hvad ved jeg - Jeg ved bare jeg synes det gør modbydeligt ondt 

Jeg brugte 39 timer på de der ve noget, men nej, de var ikke kraftige fra start af, men selvom jeg standsede op under en ve, fattede jeg alligevel ikke at det var en ve.

Anmeld

30. september 2012

Clisolka

Doffie skriver:

1. DU ER IKKE I TVIVL OM NÅR DET ER VEER 

2. Det gør modbydeligt ondt (synes jeg) Som mens smerter gange 1000 og ja maven bliver helt hård, smerten går om i ryg og lænd og det gør bare rigtig ondt 

Sådan vil jeg også beskrive det... Jeg syntes selv det er svært at beskrive det for dem der ikke har prøvet det 

Anmeld

30. september 2012

Doffie

Baby2påvej skriver:

Jeg brugte 39 timer på de der ve noget, men nej, de var ikke kraftige fra start af, men selvom jeg standsede op under en ve, fattede jeg alligevel ikke at det var en ve.

Ej hvor vildt 

Jeg fik den første ve Kl. 01.30 og var slet ikke i tvivl, 01.45 kom den næste og så gik det ellers stærkt 

Anmeld

30. september 2012

Doffie

Babymor2010 skriver:

Sådan vil jeg også beskrive det... Jeg syntes selv det er svært at beskrive det for dem der ikke har prøvet det 

Det er vildt svært at beskrive, ja 

Men AV AV AV!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.