HVad gør i for at holde...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2009

Miss BananaHammock

Kender alt til de knap så gode vaner!

Hos mig er det cola light der ryger ned, og det er gerne et par dåser om dagen Udover cola er jeg også en rigtig sukker gris. Det bedste jeg ved er Ben and Jerrys is fra 7-eleven. Det er dog heldigvis så dyrt at jeg ikke får det så tit, men så kan jeg også nøjes med en liter alm. vanilie is med cacao mælk (altså jeg spiser ikke en liter af gangen )

Jeg har dog, for at forbedre det hele, lavet en aftale med min læsegruppe. Vi skal fra imorgen og til og med den 19/6 leve uden tilsat sukker. (succrose) Vi må altså ikke spise noget hvor i der er tilsat sukker (slik, sodavand, kage, yoghurt med frugt mm.) Men vi må gerne spise alt hvor sukkeret er naturligt, f.eks. frugt med fruktose og mælk med laktose osv. Det bliver noget af en udfordring, men det blir også spændende at skulle ud og finde alternativer. Vi har heldigvis et wildcard hvor vi må falde i. (Jeg skal til bryllup i perioden så er lykkelig over at den dag er reddet )
Hvis alt går godt, så vil jeg også prøve at lave ligende forsøg med kunstige sødestoffer. Bare for at se hvordan min krop reagerer. Måske også et forsøg med mælkeprodukter.
SKal jo helst vide hvordan og hvorledes når jeg skal være diætist.

Knus fra Nena - der sidder og nyder den sidste sukker inden sengetid og forsøg start imorgen tidlig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2009

Diana...

Uhh dejligt indlæg og en side af dig Eva som jeg elsker at høre 

Jeg har ikke drukket Cola i siden jeg var 18 jeg fik bare nok af det og stoppet til faktisk næsten kun at drikke vand, men nu her efter jeg har født kan jeg altså ikke holde mig fra sodavand hi hi. 

Og hvis jeg skulle vælge mellem 5000,- og en kasse belgisk chokolade ville jeg vælge chokoladen griner selv om jeg kunne købe mega mange kasser af dem for de 5000,- så ville jeg vælge chokoladen for så ville jeg jo få det med det samme og ikke ud og købe det først griner 

Knus Diana som har meget svært til at sige nej til chokolade.

Anmeld

25. maj 2009

saxa

Eva skriver:

jer selv knap så sunde, hellige og smukke...
Er træt af indlæg om fanatisme og hellighed, så kom med alle Jeres skumle, ikke-politisk korrekte sider...??
Her kommer mine så...jeg drikker alt for meget cola...jeg er vild med det og giver det rynker og afkalker mine knogler, så er jeg om få år en klump rynket hud på gulvet.
Jeg giver mine unger guf i hverdagene og især hvis jeg er dødtræt og gerne vil have lidt ro...så ryger der en pakke hyggekiks op med en god film.
'Jeg giver min søn på 3 å sutten når vi handler ind hvis han er dødtræt og jeg kører engang imellem på mac d med drengene, velvidende det er super usundt.
Mine børn får frugtstænger og ostehaps med i madpakken....og cacao om morgenen hvis de vil...
HVad gør I som man ikke må, men som bare er virkeligheden og ikke den perfekte opskrift på et perfekt liv...
Knus Eva

Fed tråd

Jamen jeg hopper med på Cola-vognen - hvis nogle er cola-holikere så er det vist os. Dog ikke min datter. Holder det væk fra hende så længe vi kan. 
Og hopper også med på kiksene, ostehapsene og sutten til min datter, som dog kun er 1 år.. Min datter får også saftevand (dog meget tyndt blandet)
Derudover tager vi en pizza i ny og næ, når madlavning hænger mig langt ud af halsen.
Jeg eeelsker popcorn med holiday-dip (Lyder mærkeligt, men smager himmelsk) Så det er en pose der ryger der, når jeg får flippet..
Chokolade.. mmm... Favorit.. Er ikke så meget til slik, men chokolade kan jeg ikke holde mig fra..
Uha.. Kunne garanteret finde flere ting, men må hellere stoppe her

Anmeld

25. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Lige lidt information for at dunke os lidt mere oven i hovedet (men mon det hjælper?):

http://politiken.dk/videnskab/article717800.ece

Dog indtog deltagerne i den omtalte undersøgelse mellem to og ni liter cola om dagen, så kan vist godt pudse glorien lidt

Mvh
Karoline

Anmeld

25. maj 2009

Mira0911

Jeg drikker alt for meget Cola.. Spiser meget snøfler og kanelgifler... Og siger tit nu stopper det og at jeg skal bytte cola ud med vand og kagerne med frugter... Det lykkes bare ikke...

Anmeld

25. maj 2009

Rasmine

Trold skriver:

Altså nu er der ikke nogen der kan bestemme hvad man må og ikke må... De kan komme med en masse gode råd, hvilket de også gør... Og jeg retter mig ikke efter en eneste af dem... Spiser og gør lige nøjagtig hvad jeg har lyst til (hvilket også kan ses på mit korpus)...

Men har du overvejet hvad dine børn vil sige til at deres mor måske dør alt for tidligt, pga livsstilssygdomme, som overvægt, diabetes og hjerteproblemer?

Anmeld

25. maj 2009

Fiona78

Cola i stride strømme, chokolade og alt for meget McDaka (landmandsslang for Mcdonalds, Daka er der de døde dyr afleveres inden de bliver forarbejdet til ting der kommer i sæbe og make up feks)

Men er dog begyndt at drikke mindre cola selvom det er svært

Anmeld

25. maj 2009

Marlene.B

Hvor er det dog rart med lidt synd.
Herhjemme er min største synd kage/småkager jeg ELSKER det. Jeg kan næsten ikke gå forbi sådan et bland selv  slik stativ uden lige at skulle have lidt, især nu fordi jeg er gravid(Verdens dårligste undskyldning).
Min mand er vild med is og cola, der kan jeg godtspringe over.
Som tidligere ryger kan jeg godt indimellem savne mine smøger
Hvor er det dejligt vi ikke er perfekte og tør stå ved det

Anmeld

25. maj 2009

Heidi B

Skønt indlæg.... Kan se vi er flere der ikke følger "reglerne"

Hos os får drengene ikke sodavand og decideret slik(vingummi, lakrids), tilgengæld slutter dagen altid med en lille sodavandsis. Efter mad, bad og nattøj sidder vi samlet i sofaen og spiser en lille is. Det er hyggeligt.
Jo ældre de bliver jo mere slipper vi tøjlerne, men samtidig skal vi passe på, for Mikkel har glutenallergi, og det er der jo i rigtig mange ting.
Vi har prøvet med skumfiduser, det er et hit....

Jeg er vild med koldskål med kammerjunker, vanilie is med cacao, moam karameller, big ben karameller og mørk chokolade....
Kan også gå amok i en pose kims snack chips med krydderi.....
Synes jeg spiser ordentligt, drikker masser af vand, kun sodavand en gang imellem, men tilgengæld for meget mælk, spiser mindst 3 stk frugt om dagen og alligevel når jeg synker sammen i sofaen om aftenen så skal jeg bare HA!!!!
Og så er jeg dårig til at få dyrket motion...

Heidi med Jeppe og Mikkel 300806

Anmeld

25. maj 2009

tascia

hmm, drikker minimalt cola, men til gengæld skal jeg gerne have lidt sødt dagligt, og det er ligegyldgt hvad, bare det er sødt! og så ryger jeg :/ og drikker alt for meget kaffe og for lidt vand!

mine børn får ostehapser, rosiner og frugtstænger i madpakken og så får det også frugt yoghurt dagligt (hvertfalde den lille)
digistive kiks kan de også lide så det ryger også ned flere gange om ugen, dog kun en dagligt.
om fredagen er det vingummi og hjemmelavet popcorn, men som regl glemmer de vingummierne (hvilket er fint med moderen)

den store får til tider lidt cola, men det er sjældent da vi ikke selv drikker ret meget af det. ja så får hun is og kage når lejligheden byder, den lille får ikke for han kan ikke lide det!

jeg synes ikke det er så slemt, de får jo sund og varieret kost dagligt og masser af frugt og grønsager, så fordi de får yoghurt og rosiner, ja det kan jeg ikke hidse mig op over! 

//Natascia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.