Vi har givet os selv en økonomisk udfordring :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2012

Troldemommi

enligmorkbh skriver:

Går selv med de samme spare tanker da økonomien ikke er den bedste herhjemme.

jeg har ikke et overblik over hvad vi bruger hver måned men er sikker på den kan gøres billigere.

vi er min datter (snart 3år) og mig. Et par dage om ugen er hun hos sin far og så er det bare mig.

Men jeg mangler virkelig inspiration til madretter.

Min datter elsker fisk og jeg spiser helst ikke kød (kan godt klemme lidt kylling ned en gang imellem) .

Så er der nogle herinde der har lyst til at dele deres opskrifter på billig mad 

held og lykke med det

Monica

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2012

Vidunderligeunger

vi bruger 5000 på mad, bleer, husholdningsartikler mv.. jeg prioriterer økologi meget højt, så 5000 er ikke meget... men alligevel mere end mange andre

jeg synes det er flot hvis I kan klare jer for 2500 tre mand... men det kan sagtens lade sig gøre, hvis man køber de billige varer o.l.

Anmeld

29. september 2012

LRJ

Sidste månede blev der handlet for 2100, både mad, bleer, husholdning til 2 voksne og 1 barn (2årig)

Anmeld

29. september 2012

Troldemommi

Vidunderligeunger skriver:

vi bruger 5000 på mad, bleer, husholdningsartikler mv.. jeg prioriterer økologi meget højt, så 5000 er ikke meget... men alligevel mere end mange andre

jeg synes det er flot hvis I kan klare jer for 2500 tre mand... men det kan sagtens lade sig gøre, hvis man køber de billige varer o.l.

Ja økologi er godt men dyrt, den eneste madvare vi altid køber økologisk er ved æg, kan ikke spise et æg hvis jeg ved det er et buræg

Monica

Anmeld

29. september 2012

Troldemommi

Lone H. skriver:

Sidste månede blev der handlet for 2100, både mad, bleer, husholdning til 2 voksne og 1 barn (2årig)

godt klaret

Monica

Anmeld

29. september 2012

tweety2060

Mamalou skriver:

Man kan hvad man vil, er de ikke det man siger?

Jeg har haft en økonomisk presset måned i september pga flytning og har måtte tænke over hver en krone jeg brugte, og jeg er faktisk overrasket over hvor lidt vi har kunne bruge på mad. Nu er vi kun min søn og jeg, men jeg tror generelt at lidt ekstra planlægning, omtanke og tilbudsjagt giver ekstra penge på lommen Så hvis du/I kan overholde det, så tror jeg det lykkes for jer. 

Hvis du har brug for et par billige opskrifter så sig til Jeg glæder mig til at høre resultatet

Vh. Louise

Blander mig lige fra sidelinien... Jeg vil gerne blive inspiret og låne nogle opskrifter

Anmeld

29. september 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Monica P skriver:

min mand og jeg har givet os selv en udfordring, vi syntes vi bruger alt for mange penge på mad, det løber snildt op på 4000 om måneden, (vi spiser godt og elsker kød ) men nu vil vi prøve en enkelt måned om vi kan leve for kun 2500 kr (kun til madvarer)

Tror du vi kan ?

Hvad bruger i på mad om måneden ?

Syntes du 4000 er for meget ?

Vi er to voksne og en 1 årig 

Jeg har tid nok til at gå efter tilbud og lignende, så jeg glæder mig faktisk til at blive mere prisbevidst

Monica

september måned var første gang, jeg også gav mig selv denne udfordring

Jeg skal flytte i november og have bil, så der var bare ikke råd til at bruge 4000+ på mad og husholdning.

Jeg begyndte derfor tidligt at vænne mig til ikke at bruge så mange penge, og hver gang jeg har brugt noget, skriver jeg det ind i et excel ark.

Jeg er lidt stolt af mig selv. Vi brugte i september 2900 kr på mad - det er ca 2000 mindre end normalt (en voksen to børn), men den skal ned på 2500 inden 1. december.

Hvad jeg ville med dette var, at jeg er sikker på, I sagtens kan gøre det

I stedet for at handle i Kvickly, køber jeg nu ind i Netto og Kiwi, og bare der er der mange penge at hente

for at I klarer det uden, det bliver surt

Anmeld

29. september 2012

Troldemommi

PT skriver:

september måned var første gang, jeg også gav mig selv denne udfordring

Jeg skal flytte i november og have bil, så der var bare ikke råd til at bruge 4000+ på mad og husholdning.

Jeg begyndte derfor tidligt at vænne mig til ikke at bruge så mange penge, og hver gang jeg har brugt noget, skriver jeg det ind i et excel ark.

Jeg er lidt stolt af mig selv. Vi brugte i september 2900 kr på mad - det er ca 2000 mindre end normalt (en voksen to børn), men den skal ned på 2500 inden 1. december.

Hvad jeg ville med dette var, at jeg er sikker på, I sagtens kan gøre det

I stedet for at handle i Kvickly, køber jeg nu ind i Netto og Kiwi, og bare der er der mange penge at hente

for at I klarer det uden, det bliver surt

Det er sgu flot klaret af dig/jer 4000 kr er jo bare alt alt for meget at bruge på mad, jeg glæder mig allerede til at gå på tilbudsrov

Monica

Anmeld

29. september 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Monica P skriver:

Det er sgu flot klaret af dig/jer 4000 kr er jo bare alt alt for meget at bruge på mad, jeg glæder mig allerede til at gå på tilbudsrov

Monica

Ja, og 4000 har ikke engang kunnet gøre det

Jeg køber stadig meget økologisk, men det er i Kiwi i stedet for Kvickly, så det er billigere, og så er jeg begyndt at bage meget brød selv. Der er der også mange penge at spare - plus det smager bedre

Vi får masser af grøntsager og har også haft aftener med rugbrød med lækkert pålæg.

Der kan gå helt sport i at spare penge, og jeg sidder altså ikke og kigger efter tilbud hjemmefra.
Jeg køber dog kun det, som jeg har sat mig for at købe, så ingen impulskøb til mig

Anmeld

29. september 2012

morethanperfect

Monica P skriver:

Laver i så en madplan der løber en hel måned?

Monica

Nej .. Vi køber bare rigtig meget kød af ALT mulig forskelligt ..
Og så fryser vi det ned og så har vi altid det vi skal bruge  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.