Vi har givet os selv en økonomisk udfordring :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2012

Troldemommi

morethanperfect skriver:

Vi handler mad og husholdning ind til en hel mdr.

Vi har brug for 1900 denne mdr..

Så kommer mælk, frugt og brød selvf. oveni når vi mangler ..
Men det kan virkelig betale sig  

Laver i så en madplan der løber en hel måned?

Monica

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2012

HeidiØ

Monica P skriver:

min mand og jeg har givet os selv en udfordring, vi syntes vi bruger alt for mange penge på mad, det løber snildt op på 4000 om måneden, (vi spiser godt og elsker kød ) men nu vil vi prøve en enkelt måned om vi kan leve for kun 2500 kr (kun til madvarer)

Tror du vi kan ?

Hvad bruger i på mad om måneden ?

Syntes du 4000 er for meget ?

Vi er to voksne og en 1 årig 

Jeg har tid nok til at gå efter tilbud og lignende, så jeg glæder mig faktisk til at blive mere prisbevidst

Monica

Aaaaaaalt for meget Monica!! Vi bruger godt 600 om ugen! Det kan man sagtens. Nogle gange har vi overskud endda!

Jeg kører nogle gange i bilka og køber kød ind i storkøb - så er der til en hel måned

Good luck - you can do it!

Anmeld

29. september 2012

Troldemommi

HeidiØ skriver:

Aaaaaaalt for meget Monica!! Vi bruger godt 600 om ugen! Det kan man sagtens. Nogle gange har vi overskud endda!

Jeg kører nogle gange i bilka og køber kød ind i storkøb - så er der til en hel måned

Good luck - you can do it!

Nu bliver jeg jo helt flov

Yes we can

Monica

Anmeld

29. september 2012

Solstrålebørn

Monica P skriver:

min mand og jeg har givet os selv en udfordring, vi syntes vi bruger alt for mange penge på mad, det løber snildt op på 4000 om måneden, (vi spiser godt og elsker kød ) men nu vil vi prøve en enkelt måned om vi kan leve for kun 2500 kr (kun til madvarer)

Tror du vi kan ?

Jeg har tid nok til at gå efter tilbud og lignende, så jeg glæder mig faktisk til at blive mere prisbevidst

Monica

Vi er 2 voksne og 2 børn, på mad bruger omkring 500,- pr uge...  

Anmeld

29. september 2012

L&V

Monica P skriver:

Tror du vi kan ?

Monica

Vi har selv lige gjord samme erfaring og er kommet ned på at bruge max 600kr om ugen

Anmeld

29. september 2012

M (:

Monica P skriver:

Tror du vi kan ?

Monica

Herhjemme bruger vi maks. 2000 kr om måneden på mad inkl. hvis vi får fastfood en eller to gange om måneden. Vi er to voksne (og en baby på vej ).

Anmeld

29. september 2012

tarkoflen

Monica P skriver:

Tror du vi kan ?

Monica

Jeg er så stolt, vi har i denne måned brugt 3500 på mad, husholdning og benzin, jeg er er ualmindelig stolt vi har fået take away et par gange, så det er faktisk ok, det skal dog lige siges, at vi kun er to voksne men altså vi er heller ikke så gode til at tænke over, hvad vi køber, vi køber mere af lyst

Men nu er der gået sport i det og vi skal altså blive bedre, især når der er en baby på vej

Vi lavede virkelig billig mad i onsdags... Hønsekødssuppe købte en hane til 50 kr. på 2,2 kg. kraftben 20 kr. og en kalvegrydesteg på vildt meget tilbud til 40 kr. Der er suppe til utrolig mange dage, der ud over er der virkelig meget hønsekød til høns i asparges eller hvad nu det måtte være og så er der kalvekød til peberrodssovs vi har fået suppe i to dage, resten er i fryseren til en anden god gang

Bare lige et tip herfra til den kolde vintertid

Rigtig meget held og lykke med projektet, glæder mig til at høre hvordan det går og hvad du har af fif

Anmeld

29. september 2012

LilleChelle

Vi sætter 2500 kr. over på vores madkonto om måneden. 

Og der bliver aldrig brugt det hele .. Tværtimod, så flytter vi hver måned lige omkring 1000 kr. over på vores opsparingskonto som ikke er blevet brugt på mad. 

- Det har RIGTIG meget at sige hvor man handler. Vi arbejder begge i Lidl (når jeg ikke lige er på barsel) og derfor handler vi også der. Det er det billigste sted man kan handle. Og størstedelen af alle varerne er dansk produceret :p 

Vi ELSKER kød, så der går ikke en dag uden at vi får kød til aftensmad .. Vi lever ret godt mht. mad :p Og alligevel bruger vi ikke mere end 1500 kr. om måneden inkl. hvis vi skal have en pizza en gang imellem. 

Så lad vær med at gå i Føtex, Bilka, Fakta osv. og handle - det er SÅÅÅ meget dyrere end Rema1000 og Lidl. 

Anmeld

29. september 2012

Tullepoder

Her hjemme ligger vi 3000 kr til side hver mdr. Og der er i dem også inkluderet bleer, rengøringsmidler osv. Vi laver madplan, og handler kun en gang i ugen. Og vi handler altid i lidle :-) vi har ingen problemer med at holde det, og føler bestemt ikke vi må undvære noget. :-)

Anmeld

29. september 2012

Troldemommi

tarkoflen skriver:

Jeg er så stolt, vi har i denne måned brugt 3500 på mad, husholdning og benzin, jeg er er ualmindelig stolt vi har fået take away et par gange, så det er faktisk ok, det skal dog lige siges, at vi kun er to voksne men altså vi er heller ikke så gode til at tænke over, hvad vi køber, vi køber mere af lyst

Men nu er der gået sport i det og vi skal altså blive bedre, især når der er en baby på vej

Vi lavede virkelig billig mad i onsdags... Hønsekødssuppe købte en hane til 50 kr. på 2,2 kg. kraftben 20 kr. og en kalvegrydesteg på vildt meget tilbud til 40 kr. Der er suppe til utrolig mange dage, der ud over er der virkelig meget hønsekød til høns i asparges eller hvad nu det måtte være og så er der kalvekød til peberrodssovs vi har fået suppe i to dage, resten er i fryseren til en anden god gang

Bare lige et tip herfra til den kolde vintertid

Rigtig meget held og lykke med projektet, glæder mig til at høre hvordan det går og hvad du har af fif

hold da op, Jeg har aldrig prøvet at lave hjemmelavet suppe så det er jo en super ide, tak for det tip :-)

Monica

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.