Er det ok at male når man er gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2009

qp

Underholdende tråd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2009

Cris

Det har jeg gjord, men jeg har købt den der økologisk maling som ikke er giftig og med alle vinduer åbnet. Man kan købe den i den der maling butik ved Nørreport St. i Kph (til dem der bor i Kph) Og den er utrolig god! jeg endte med så meget maling tilbage, for den kunne dække rigtigt godt den gammel maling! Jeg kommer til at bruge den slags maling fra nu af. Den er self. dyrere men jeg synes, at det var pengene værd (også sundhedsmassigt). Nu skal jeg undersøge, om der er flere butikker der handler med øko maling...

Anmeld

29. maj 2009

Zeta

Cris skriver:

Det har jeg gjord, men jeg har købt den der økologisk maling som ikke er giftig og med alle vinduer åbnet. Man kan købe den i den der maling butik ved Nørreport St. i Kph (til dem der bor i Kph) Og den er utrolig god! jeg endte med så meget maling tilbage, for den kunne dække rigtigt godt den gammel maling! Jeg kommer til at bruge den slags maling fra nu af. Den er self. dyrere men jeg synes, at det var pengene værd (også sundhedsmassigt). Nu skal jeg undersøge, om der er flere butikker der handler med øko maling...

Økologisk maling eller ej, alle maletyper er potentielt farlige for dit helbred og ufødte barn.... Der er en ganske kort og hurtig gennemgang her

Og til dem der er interesseret i emnet kemi og børn, der burde man hoppe ind her på babykemi.dk

Anmeld

29. maj 2009

Cris

Ja, alt som er kunstigt er ikke godt for helbredet, self. Men den maling er baseret på kridt og man kan mærke med det samme, at den ikke damper på den samme måde. Naturmaling er helt sikkert noget af det bedste, synes jeg. Vi har prøvet alm. maling til lejligheden (vi var lige flytte tilbage og jeg ville hvad den malet inden jeg fødte) og i flere år har vi brugt lindolie i blå til vinduer i sommerhuset. Det fungere bare så godt, man man mærke at dampen er helt anderledes end de andre maling og den holder så godt!!!! Nu har jeg malet lejligheden for 2 år siden og den er ligesom ny. Det er self. bedst at undgå at male, når man er gravid eller man have børn i nærheden, men jeg synes at naturmaling er den bedste alternativ. Vi vil ikke bruge andet nu, vi er så tilfredse med det.

"Selv om malerhjerne er en saga blot, er der stadig stor forskel på indholdet af opløsningsmidler i de malinger, der er på det danske marked. Og da vi gennemsnitlig opholder os i vores hjem halvdelen af vores tid og går op i at omgive os med naturlige materialer og stoffer, kan det være en ide at kigge indenfor hos Naturmaling, tæt ved Nørreport. De har i de sidste 20 år solgt maling baseret på naturlige bindemidler som for eksempel plantelim, bivoks og lindolie og holder sig væk fra phtalater, tencider, parabener, opløsningsmidler og andre hormonforstyrrende eller sundhedsskadelige stoffer. Malingen er ikke dyrere end andet, dækker ifølge Naturmaling 30 procent bedre end plastikmaling og giver en vidunderlig duft fra sig på grund af linolien, lang tid efter, man har malet. Derudover er den diffussionsåben, hvilket betyder, at vanddamp kan gå frem og tilbage gennem malingen og skabe en mere konstant luftfugtighed i rummet og efter sigende et langt bedre indeklima. Og det er måske det bedste bud på ordentlig maling på markedet lige nu, hvor der ikke eksisterer decideret økologisk maling, da farvepigmenterne ikke kan være økologiske . "

Anmeld

17. september 2009

suzz27

nu arbejder jeg som maler til hverdag, og jo det er ok at male, men der er nogle ting man ikke må bruge så som udvendigt maling da der er fungisider i og det må man ikke bruge.

og ikke noget med at lofte for meget, det er forbudt, årsag til at jeg nu er blevet sygemeldt er 27 +6, så lad vær med det

Anmeld

12. februar 2010

lunde

Zeta skriver:

Hej Sisse,

Nu fraråder Sundshedsstyrelsen og Miljøstyrelsen at gravide maler overhoved, så om det er inde, ude, i dragt med åndeværn eller ej, er underordnet, og det er egentlig det som vi skal forholde os til, ikke alle gråzonerne :-)

HVORFOR:   må kvindlige malere så stadig forsætte deres arbejde når de er gravide...

kh maleren.. 

Anmeld

12. februar 2010

Honningblomst

HVORFOR:   må kvindlige malere så stadig forsætte deres arbejde når de er gravide...

kh maleren.. 

Malerhjerne...

Nej, der står faktisk at man fraråder private at male under graviditeten....men at malere så fortsætter, det er vel op til den enkelte, tænker jeg??

http://www.maler.sos.dk/da/sundhedsemner/arbejdsmiljoe/Netdoktor006117.html

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.