Er det ok at male når man er gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er det ok at male når man er gravid?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

6.769 visninger
36 svar
0 synes godt om
24. maj 2009

Zeta

Meningerne er meget delte, nogle er FOR andre IMOD.
Konkret fraråder Sundhedsstyrelsen og Miljøstyrelsen at gravide maler privat under enhver form.

Det er uanset om det er vandbaseret eller det mere farlige olie/terpentin baseret. Hvad syntes du?

Afstemningen udsprang direkte fra denne debat

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2009

AstridM

Jeg syntes så længe man ikke ved præcis hvad det gør ved forstre og det frarådes så skal man lade være.

Jeg kan godt huske bla thalidomid børn som er stærkt handicappede fordi man ikke lige vidste hvad man havde gang i. ( det bliver brugt igen nu) og så længe man ikke ved præcist hvad konsekvensen er om 10 år, hvis man bruger maling, så syntes jeg bare man skal lade være.

Det er lidt som rygning, man VED det skader og bruger det alligevel, så klart nogen vil male også!

Anmeld

24. maj 2009

Smukkert

Synes det er en dårlig afstemning..
Hvorfor kan man ikke svare: "Ja" only?!
Ja, fordi jeg synes man selv skal vælge til og fra eftersom der er så mange regler.. Folk snakker hele tiden om at en graviditet ikke er en sygdom, men det er da lige før det er ved at være et handicap, hvis man skal gøre præcis hvad "de kloge hoveder" mener.

Anmeld

24. maj 2009

Zeta

Smukkert skriver:

Ja, fordi jeg synes man selv skal vælge til og fra eftersom der er så mange regler.. Folk snakker hele tiden om at en graviditet ikke er en sygdom, men det er da lige før det er ved at være et handicap, hvis man skal gøre præcis hvad "de kloge hoveder" mener.

Hvad er der galt med " Ja, selvfølgelig er det ok at male" for det er jo hvad det handler om!! men du bryder dig måske ikke om fakta?

Anmeld

24. maj 2009

Plysbjørnen

Smukkert skriver:

Kors hvor er jeg enig med dig...

Anmeld

24. maj 2009

linemus

De "kloge hoveder" har jo forsket i de forskellige sager og videregiver deres resultater. De mange "regler" er jo retningslinier for, hvad der er skadeligt at gøre, når man er gravid.

Selvfølgelig vælger man selv. Jeg synes bare, det er skræmmende, at du føler, der ligefrem er for mange til at de kan efterleves.

- Line

Anmeld

24. maj 2009

Smukkert

linemus skriver:

De "kloge hoveder" har jo forsket i de forskellige sager og videregiver deres resultater. De mange "regler" er jo retningslinier for, hvad der er skadeligt at gøre, når man er gravid.

Selvfølgelig vælger man selv. Jeg synes bare, det er skræmmende, at du føler, der ligefrem er for mange til at de kan efterleves.

- Line

Det eneste jeg ikke overholder er, at jeg maler mit køkken!

Så det der indlæg, passer vidst ikke helt på mig...

Anmeld

24. maj 2009

Smukkert

Zeta skriver:

Hvad er der galt med " Ja, selvfølgelig er det ok at male" for det er jo hvad det handler om!! men du bryder dig måske ikke om fakta?

Fordi jeg ikke synes det er en selvfølge

Anmeld

24. maj 2009

linemus

Smukkert skriver:

Det må du undskylde Jeg tror bare, der er mange, der virkelig føler det er regler, og ikke kan overskue dem, og derfor  gør det alligevel. Sådan lidt "en regel brudt fra eller til gør vel ikke noget"-agtigt. Og det er det, jeg synes, er skræmmende, for det er jo ikke regler, der bliver påduttet en, men viden, der skal beskytte de ufødte børn.

Anmeld

24. maj 2009

Zeta

Hvad passer så bedre på dig? enten er det ok eller så er det ikke, eller?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.