Anonym skriver:
Når den lille ny kommer går vi på barsel på halv tid.. Altså sådan at jeg får dobbel su i seks måneder og han i tre måneder.. Det er mere tiden efter jeg er usikker på.. For med to børn, får man så to gange forsørgertillæg ? Synes ikke de nævner noget om det nogen steder, og er det os begge eller kun den ene der får tillæg ? Su lån vil vi ikke have
I får begge forsørgertillæg, hvis i begge er forsørgere - og det er i jo, i og med i begge er forældre til den lille der kommer nu her.
- Jeg er næsten sikker på at i kun får 1x forsørgertillæg hver uanset antallet af børn. Men det må du ikke hænge mig op på - så der synes jeg du skal ringe til SU-vejlederen og forhøre dig ad.
Og ellers får i jo så kun SU på 5662 kr. x2 og forsørgertillæg på 2262 kr. x2 om måneden. Dvs. 15848 kr. før skat til sammen.
Hvis i har et fradrag på 4000 kr. og en trækprocent på 38%, vil i så få: 6433 kr. udbetalt hver. Da der ikke skal betales arbejdsmarkedsbidrag på 8% af SU'en.
Så sammenlagt vil i have 12866 kr. til sammen udbetalt, hvis i hver har et fradrag på 4000 kr. om måneden og en trækprocent på 38%.
Anmeld