Det der med økonomi :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.001 visninger
58 svar
0 synes godt om
26. september 2012

Anonym trådstarter

Kan ikke finde rundt i det her jeg står og skal regne lidt på økonomien til når barn nr to kommer, men dynes det ser sort ud uanset hvordan jeg gør det.. sÅ er der ikke nogen som kan hjælpe mig lidt ?? Vi er to voksne på su med et fælles barn og så har vi også min datter fra tidligere forhold boende.. Begge børnene er under to . 

Nogen i samme situation som vil fortælle lidt om den ??  

Der er ingen indtægter udover su .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2012

MissTas

Anonym skriver:

Kan ikke finde rundt i det her jeg står og skal regne lidt på økonomien til når barn nr to kommer, men dynes det ser sort ud uanset hvordan jeg gør det.. sÅ er der ikke nogen som kan hjælpe mig lidt ?? Vi er to voksne på su med et fælles barn og så har vi også min datter fra tidligere forhold boende.. Begge børnene er under to . 

har i overvejet SU-lån og forsøger-tillæg .. det var en mulighed så længe i begge er på SU hvert fald..

Anmeld

26. september 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Går ud fra at I har forhøjet Su fordi I har børn, og derudover kan I søge forældrebasserede SU-lån, men jeg er sikker på der er andre, der ved meget mere om det end jeg.

Kærligst
Sussie 

Anmeld

26. september 2012

Anonym trådstarter

Tak for svar i to (: håber der er nogen der snart melder sig på banen med nogen tal (: su lån vil vi helst undgå 

Anmeld

26. september 2012

mor-til-vanessa

så vidt jeg har forstået så får man en normalt su og derudover får i begge to 1/2 su oveni da i begge to læser. 

desuden kan i få 2 su lån. altså normalt su lån og et suplerende. i kan også søge noget ekstra børne tilskud hos kommunen som man kan få når man studere. 

men prøv at hør din su vejleder på skolen. hun ved det. jeg kan personligt ikke selv klare det uden lån og har begge. selvdlgelig mega surt når man engang er færdig.

alternativet er måsle i skal have et studiejob

Anmeld

26. september 2012

Kofoed.

mor-til-vanessa skriver:

så vidt jeg har forstået så får man en normalt su og derudover får i begge to 1/2 su oveni da i begge to læser. 

desuden kan i få 2 su lån. altså normalt su lån og et suplerende. i kan også søge noget ekstra børne tilskud hos kommunen som man kan få når man studere. 

men prøv at hør din su vejleder på skolen. hun ved det. jeg kan personligt ikke selv klare det uden lån og har begge. selvdlgelig mega surt når man engang er færdig.

alternativet er måsle i skal have et studiejob

Man kan kun få fra kommunen, hvis man ikke for særlig su støtte eller er enlig. Ts, jeg vil meget gerne hjælpe dig, men skal lige på pcen så. Har i andre indtægter? Boligstøtte? Lidt løn? Intet?

Anmeld

26. september 2012

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Man kan kun få fra kommunen, hvis man ikke for særlig su støtte eller er enlig. Ts, jeg vil meget gerne hjælpe dig, men skal lige på pcen så. Har i andre indtægter? Boligstøtte? Lidt løn? Intet?

Bolig støtte er ikke medregnet da vi ikke aner hvor meget vi får endnu..  Han flytter først ind til november (: så er pt enlig forsørger til min datter .. Tusinde tak.. (: men ellers nej, så er der ingen indtægt ..

Anmeld

26. september 2012

Kofoed.

Anonym skriver:

Bolig støtte er ikke medregnet da vi ikke aner hvor meget vi får endnu..  Han flytter først ind til november (: så er pt enlig forsørger til min datter .. Tusinde tak.. (: men ellers nej, så er der ingen indtægt ..

Man kan lave en beregning selv, hvis du googler "beregn boligstøtte (din kommune)" så burde der komme nogle forslag op, hvor du kan få en cirka beregning, men så skal du kende nogle af dine oplysninger, såsom årlig indkomst, bank indestående, rente indtægter og udgifter. Selvfølgelig også kende til lejlighedens oplysninger. Ved ikke om det er noget du vil prøve først?

Anmeld

26. september 2012

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Man kan lave en beregning selv, hvis du googler "beregn boligstøtte (din kommune)" så burde der komme nogle forslag op, hvor du kan få en cirka beregning, men så skal du kende nogle af dine oplysninger, såsom årlig indkomst, bank indestående, rente indtægter og udgifter. Selvfølgelig også kende til lejlighedens oplysninger. Ved ikke om det er noget du vil prøve først?

Vi flytter inden nr to kommer, så det kan vist ikke betale sig (: jeg får friplads og 2962 i boligstøtte nu .. 

Anmeld

26. september 2012

mor-til-vanessa

Kofoed. skriver:

jeg har selv fået det af vide af kommunen. det er ikke særlig støtte til enlige men til studerende med børn.

jeg er selv på su og min kæreste på a-kasse og fik at vide vi godt kunne få dey. det afhænger af indkomst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.