Det der med økonomi :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2012

Kofoed.

Anonym skriver:

Vi flytter inden nr to kommer, så det kan vist ikke betale sig (: jeg får friplads og 2962 i boligstøtte nu .. 

Friplads vil du vel blive ved med, mener det er lige der omkring. Flytter i i noget dyre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2012

Kofoed.

mor-til-vanessa skriver:

jeg har selv fået det af vide af kommunen. det er ikke særlig støtte til enlige men til studerende med børn.

jeg er selv på su og min kæreste på a-kasse og fik at vide vi godt kunne få dey. det afhænger af indkomst

Er det ordinært og ekstra ordinært børnetilskud du snakker om eller den helt særlige til folk unge uddannelse?

Anmeld

26. september 2012

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Friplads vil du vel blive ved med, mener det er lige der omkring. Flytter i i noget dyre?

Ja lidt dyrere bliver det, men max 1000 kr  

Anmeld

26. september 2012

Kofoed.

Anonym skriver:

Ja lidt dyrere bliver det, men max 1000 kr  

Så falder den nok, desværre. Kigger lige lidt løst på det

Anmeld

26. september 2012

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Så falder den nok, desværre. Kigger lige lidt løst på det

Mange tak skal du have  

Anmeld

26. september 2012

Kofoed.

Med et skattefradrag på 3000 og en skatteprocent på 40%, så for i hver 5574 hver i su (altså SU + særlig SU støtte til forældre der begge er på SU) Og så en boligstøtte på 2000. Det giver 13148 kr hver måned.

(forresten det er 5662 i SU og 2262 i særlig SU støtte FØR skat)

I har så mulighed få at optage op til 4347 i su lån hver, så det er sammenlagt 21842 kr, hvis altså fradraget og procenten er rigtig og i vælger at optage lån.

Kunne desuden se, at i skal selv betale cirka 15% af dagplejen.

Det var det jeg lige kunne se/finde, kender dog ikke regler omkring særlig SU støtte når man er på "SU barsel". Men ellers så snak med din SU vejleder og kommunen

Anmeld

27. september 2012

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Med et skattefradrag på 3000 og en skatteprocent på 40%, så for i hver 5574 hver i su (altså SU + særlig SU støtte til forældre der begge er på SU) Og så en boligstøtte på 2000. Det giver 13148 kr hver måned.

(forresten det er 5662 i SU og 2262 i særlig SU støtte FØR skat)

I har så mulighed få at optage op til 4347 i su lån hver, så det er sammenlagt 21842 kr, hvis altså fradraget og procenten er rigtig og i vælger at optage lån.

Kunne desuden se, at i skal selv betale cirka 15% af dagplejen.

Det var det jeg lige kunne se/finde, kender dog ikke regler omkring særlig SU støtte når man er på "SU barsel". Men ellers så snak med din SU vejleder og kommunen

Tak skal du have sidder selv og regner lidt på det, og det ser ud til at vi har omkring 18-19000 når vi har fået alt fra su og offentlig ydelser   ikke det vilde, men det går nok (: Ved du om vi får den der forsørhertillæg x 2 eller om man kun får for det ene barn ?? Kan ikke rigtig finde noget om det og om begge forældrene får det, eller om det kun er den ene ? 

Anmeld

27. september 2012

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Nu ved jeg jo ikke og i er gift, eller registreret partner, eller om din mand har adopteret din datter (fra det andet forhold) men sådan som jeg har fået det af vide hvis der ikke er sket nogle af delene. (og kender nogle der har det sådan)

Så er du enlig forsørger med din ælste datter, og derfor kan du få dobbelt SU... Det er da vær og undersøge...

Anmeld

27. september 2012

Anonym trådstarter

Ravnholt skriver:

Nu ved jeg jo ikke og i er gift, eller registreret partner, eller om din mand har adopteret din datter (fra det andet forhold) men sådan som jeg har fået det af vide hvis der ikke er sket nogle af delene. (og kender nogle der har det sådan)

Så er du enlig forsørger med din ælste datter, og derfor kan du få dobbelt SU... Det er da vær og undersøge...

Vi bor bare sammen (: det får jeg lige undersøgt.. Men troede kun hvis man boede alene man kunne få det 

Anmeld

27. september 2012

mor-til-vanessa

Kofoed. skriver:

Er det ordinært og ekstra ordinært børnetilskud du snakker om eller den helt særlige til folk unge uddannelse?

den helt særlige for folk under uddanbelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.