pakkekalender til et barn på 2,5 år.. eller ikk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2012

Lise

Mine unger har "altid" fået pakkekalender

Den store er nu 5 år og den lille 2 år og 8 mdr til jul. Især sidste år var det til stor glæde, og jeg glæder mig til at de skal have igen. Det er SÅ hyggeligt at finde pakken i strømpen om morgenen. Vi har aldrig oplevet problemer med jalousi, hyleri og dårlige gaver eller at der ikke var flere eller noget som helst. Det er bare hyggeligt.

Det er meget muligt at den lille ikke forstår konceptet, men han forstår da i hvert fald at der i den periode er en pakke i strømpen. Og når strømpen er væk, så er der ikke flere pakker. Bum!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2012

henh01

Hejsa

Herhjemme elsker vi bare julen og hele december bruges på hygge. (ja stodd et til mig, burde man have fri hele mdr )
Min søn på 2 år (nov) er med på lige fod som min datter på 8 år. Han får også pakkegaver osv. Holder altid en fridag med den store hvor vi bager og hygger hele dagen, og det samme vil jeg gøre med den lille i år - uafhængigt af hinanden sådan de får mor alene den dag

Uhhh stod det til mig pyntede jeg op nuuuuu

Anmeld

26. september 2012

Troldemommi

Johanne er kun 1 år så endnu vil jeg ikke lave en pakkekalender til hende, men jeg kunne måske godt finde på det om et par år eller tre  syntes det lyder hyggeligt

Jeg er ikke selv opvokset med en gave hver dag i december vi fik adventsgaver

Monica

Anmeld

26. september 2012

lhn89

Herhjemme får vores datter (der vil være 19 mdr. til dec.) en julestrømpe op, hvor der kommer en lille ting i hver dag  

Jeg er selv opvokset med den tradition og det var noget af det hyggeligste så det ønsker jeg selvfølgelig at føre videre til min datter.

Men det er ikke ens betydning med at hun får "gaver" hver dag. Det kan lige så nemt være en lille pakke rosiner, en clementin, et lille stykke chokolade, en slikkepind, et schleich dyr eller måske en pixi bog. 

Jeg synes ikke at det er at "forkæle" hende, da det er ting som hun alligevel ville få, nu bliver det bare en lidt mere hyggelig måde at få dem på.

Men jeg kunne ALDRIG finde på at købe de helt "billige pakkekalendergaver" i plastik, som man ofte finder i div. supermarkeder. Det ville bare resultere i alt for meget skrammel, som hun alligevel ikke ville lege med ugen efter.

Anmeld

26. september 2012

nusenjo88

tænker vi vil lave nogle ting som farve risengrøden osv og så kommer der en lilleting i sokken af og til

Anmeld

26. september 2012

nusenjo88

lhn89 skriver:

Herhjemme får vores datter (der vil være 19 mdr. til dec.) en julestrømpe op, hvor der kommer en lille ting i hver dag  

Jeg er selv opvokset med den tradition og det var noget af det hyggeligste så det ønsker jeg selvfølgelig at føre videre til min datter.

Men det er ikke ens betydning med at hun får "gaver" hver dag. Det kan lige så nemt være en lille pakke rosiner, en clementin, et lille stykke chokolade, en slikkepind, et schleich dyr eller måske en pixi bog. 

Jeg synes ikke at det er at "forkæle" hende, da det er ting som hun alligevel ville få, nu bliver det bare en lidt mere hyggelig måde at få dem på.

Men jeg kunne ALDRIG finde på at købe de helt "billige pakkekalendergaver" i plastik, som man ofte finder i div. supermarkeder. Det ville bare resultere i alt for meget skrammel, som hun alligevel ikke ville lege med ugen efter.

sad lige og tænkte det samme de får jo alligevel en mandarin, en pakke rosiner, en ostehaps eller lignende om eftermiddagen så hvorfor ikke på den hyggelige måde

Anmeld

26. september 2012

morethanperfect

nusenjo88 skriver:

Hvad er jeres argumenter for og/eller imod at jeres barn på 2,5 skal have/ikke skal have pakkeklender til december?

Grunden til jeg spørger er at jeg faktisk har bestemt mig for t vores ikke ikke skalhave pakkekalender men adventsgaver. Argumenterne for dette er, at jeg synes han stadig er så "lille" at jeg ikke ser nogen grund til at give et barn på denalder gaver hver dag i en hel måned (han har i forvejen så meget legetøj og jeg ved han ikke rigtig vil få brugt de små ting man kan få til omkring en 20'er), og så syness jeg ikke han skal vænnes til at have en gave hver dag da jeg synes det godt kunne give anledning til bøvl når december er slut for han er kommet i selvstændighedsalderen og jeg kunne godt forestille mig det ville problemer at han så fra den ene dag til den anden ikke får gaver hver dag.

Synes det er en god ide til de lidt ældre børn og kan godt se hyggen gestussen i det... bare ikke til så små børn.. men det kan jo være der er noget jeg har overset

Oscar skal ha pakkekalender i år , og det fik han også sidste år hvor han kun var 1 år

Jeg syns det er rigtig hyggeligt ... Derfor gør vi det

Anmeld

26. september 2012

Frk. Himmelblå

Jeg er mest til adventspakker. Så er der søndagshygge og masser af tid til at åbne for dem og sætte pris på...

Plus jeg synes, det er svært at få 24 gode ting til så lille et barn, - altså i under 3 års-kategorien. 

Plus det er 100 gange nemmere for mor kun at købe 4 pakker 

Men det må da være 100% op til en selv at afgøre, hvilke traditioner man har lyst til at skabe omkring sit barn.

Hvis jeg selv var vokset op med pakkekalelender, ville jeg givetvis give det koncept videre..

Anmeld

26. september 2012

Frk. Himmelblå

lhn89 skriver:

God idé 

Anmeld

26. september 2012

MorDk

Jeg laver pakkekalender til vores søn som lige er fyldt 2 år ♥ Og jeg glæde mig! Jeg sys han skal have den da det altid har været en tradition i min familie. Han forstår godt det at få gaver og han er bare så skøn at give gaver ♥ Hans julegave bliver ikke mindre/anderledes af den grund!  Jeg havde forestillet mig lidt forskelligt... (ikke dyre ting) Men den ene dag en lille bil, den anden dag en frugtstang og så 3. dag en lille bold eller lign. Noget jeg ved han ville blive glad for... JULEN er en dejlig tid... og jeg har 2 børn nu... og jeg har længe sys Julen var kedelig... men nu kan jeg gøre den til noget særligt igen... da jeg har fået min egne unger ♥

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.