pakkekalender til et barn på 2,5 år.. eller ikk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.989 visninger
34 svar
0 synes godt om
26. september 2012

nusenjo88

Hvad er jeres argumenter for og/eller imod at jeres barn på 2,5 skal have/ikke skal have pakkeklender til december?

Grunden til jeg spørger er at jeg faktisk har bestemt mig for t vores ikke ikke skalhave pakkekalender men adventsgaver. Argumenterne for dette er, at jeg synes han stadig er så "lille" at jeg ikke ser nogen grund til at give et barn på denalder gaver hver dag i en hel måned (han har i forvejen så meget legetøj og jeg ved han ikke rigtig vil få brugt de små ting man kan få til omkring en 20'er), og så syness jeg ikke han skal vænnes til at have en gave hver dag da jeg synes det godt kunne give anledning til bøvl når december er slut for han er kommet i selvstændighedsalderen og jeg kunne godt forestille mig det ville problemer at han så fra den ene dag til den anden ikke får gaver hver dag.

Synes det er en god ide til de lidt ældre børn og kan godt se hyggen gestussen i det... bare ikke til så små børn.. men det kan jo være der er noget jeg har overset

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2012

LR85

nusenjo88 skriver:

Hvad er jeres argumenter for og/eller imod at jeres barn på 2,5 skal have/ikke skal have pakkeklender til december?

Grunden til jeg spørger er at jeg faktisk har bestemt mig for t vores ikke ikke skalhave pakkekalender men adventsgaver. Argumenterne for dette er, at jeg synes han stadig er så "lille" at jeg ikke ser nogen grund til at give et barn på denalder gaver hver dag i en hel måned (han har i forvejen så meget legetøj og jeg ved han ikke rigtig vil få brugt de små ting man kan få til omkring en 20'er), og så syness jeg ikke han skal vænnes til at have en gave hver dag da jeg synes det godt kunne give anledning til bøvl når december er slut for han er kommet i selvstændighedsalderen og jeg kunne godt forestille mig det ville problemer at han så fra den ene dag til den anden ikke får gaver hver dag.

Synes det er en god ide til de lidt ældre børn og kan godt se hyggen gestussen i det... bare ikke til så små børn.. men det kan jo være der er noget jeg har overset

min dreng på 2½ skal absolit ikke have pakkekalender.

for det første forstår han ikke konceptet, for det andet vil jeg opleve a han barev vil have mere og mere, for det tredje vil det være svært for ham a forstå hvorfor han ikke får flere gaver når december er slut

og for det fjerde, synes jeg det er en slags 'forkælet' a få gaver hver dag og ende med a få maaaange gaver.

Synes børn skal lære a sætte pris på det de får, og det tror jeg er svært når man oversynges af gaver i en hel måned.

så nej, herhjemme får drengen 1 gave a hver der kommer juleaften, så det ikke bliver et strort gave orgie som han alligevel ikke kan administrere. Han bliver lige så glad for et togsæt fra brio, som alle mulige småting

Anmeld

26. september 2012

nusenjo88

okay. Jeg tæner også at jeg heller vil spare de penge på pakkekalender og så kunne give ham en større julegave som han vil kunne bruge i længere tid og evt blive mere glad for.

Anmeld

26. september 2012

MortilElias2010

Selvfølgelig laver min mand og jeg pakkekalender til vores søn på snart 3 år, det er en tradition jeg fastholder at vi har i vores familie. Det er så super hyggeligt at gå og putte i og så se hans ansigt om morgenen. Det kan være alt fra strømper til slik, til en dvd, til en lommelygte, til en lille legetøjsbil, til en blyant eller en tusch, en bog, en cd, til et billede af mor og far, eller andre fra familien. Jeg er vokset op med det og det skal min søn da også og vi finder det simpelthen SÅ hyggeligt og sjovt at vi ALDRIG ville fornægte os eller ham det. Han skal nok forstå det, det er jo bare om at bruge ord og sætninger alderssvarende der forklarer hvorfor der ikke er gaver efter d. 24 i strømpen. 

Mine forældre *host julemanden!* kom hvert år og lagde en lille ting i strømpen der stod på/hang på kaminen i mit barndomshjem indtil vi flyttede hjemmefra! 

Fantastisk skøn tradition! Så helt klart, JA til pakkekalender/strømpe som vi alle TRE har hængende. En til mor, en til far og en til Elias 

Anmeld

26. september 2012

isabellasmor

nusenjo88 skriver:

Vi giver vores datter det i år. Og hun er 1 år til den tid. Jeg og mine brødre har altid fået det, og det skal min datter også vokse op med. Hun fik dog ikke sidste år der var hun liiidt for lille synes jeg 

Men det kan sagtens bare være en fignestang (hun får ikke chokolade endnu) eller noget hårpynt, som det kan være en lille bamse eller et Par strømper osv osv så det er ikke noget der vælter vores budget selvom det i forvejen er MEGET stramt 

Anmeld

26. september 2012

nusenjo88

MortilElias2010 skriver:

Selvfølgelig laver min mand og jeg pakkekalender til vores søn på snart 3 år, det er en tradition jeg fastholder at vi har i vores familie. Det er så super hyggeligt at gå og putte i og så se hans ansigt om morgenen. Det kan være alt fra strømper til slik, til en dvd, til en lommelygte, til en lille legetøjsbil, til en blyant eller en tusch, en bog, en cd, til et billede af mor og far, eller andre fra familien. Jeg er vokset op med det og det skal min søn da også og vi finder det simpelthen SÅ hyggeligt og sjovt at vi ALDRIG ville fornægte os eller ham det. Han skal nok forstå det, det er jo bare om at bruge ord og sætninger alderssvarende der forklarer hvorfor der ikke er gaver efter d. 24 i strømpen. 

Mine forældre *host julemanden!* kom hvert år og lagde en lille ting i strømpen der stod på/hang på kaminen i mit barndomshjem indtil vi flyttede hjemmefra! 

Fantastisk skøn tradition! Så helt klart, JA til pakkekalender/strømpe som vi alle TRE har hængende. En til mor, en til far og en til Elias 

det lyder også bare rigtig hyggeligt og kan sagtens forstå hvorfor i gør det Det er også derfor jeg overvejer om vi skal gøre det. Men samtidig tænker jeg at der jo faktisk også er meget forskel på et barn på 2,5 og 3 år. Tror det bliver til adventsgaver herhjemme. (det har vi haft tradition for i min familie da jeg var barn) Og så kan vi tillade os at købe lidt større gaver når det "kun" er om søndagen

Anmeld

26. september 2012

Mette.

MortilElias2010 skriver:

Jeg ser slet heller ikke noget problem i det og jeg tror sagtens børnene kan forstå det hvis man griber det rigtigt an. Vi lavede til EMilie sidste år og hun elskede det of forstod sagtens konceptet og jeg er sikker på det heller ikke bliver et problem i år.

Anmeld

26. september 2012

isabellasmor

MortilElias2010 skriver:

Årh, det er også min barndom i december du beskriver dér. Eeej hvor jeg glæder mig til jul nu 

Anmeld

26. september 2012

nusenjo88

isabellasmor skriver:

Vi giver vores datter det i år. Og hun er 1 år til den tid. Jeg og mine brødre har altid fået det, og det skal min datter også vokse op med. Hun fik dog ikke sidste år der var hun liiidt for lille synes jeg 

Men det kan sagtens bare være en fignestang (hun får ikke chokolade endnu) eller noget hårpynt, som det kan være en lille bamse eller et Par strømper osv osv så det er ikke noget der vælter vores budget selvom det i forvejen er MEGET stramt 

det lyder også hyggeligt synes jeg kan fornemme at det kommer an på hvad man er vokset op med

Anmeld

26. september 2012

isabellasmor

nusenjo88 skriver:

det lyder også hyggeligt synes jeg kan fornemme at det kommer an på hvad man er vokset op med

Ja det tror jeg helt klart også har meget at sige 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.