nusenjo88 skriver:
Hvad er jeres argumenter for og/eller imod at jeres barn på 2,5 skal have/ikke skal have pakkeklender til december?
Grunden til jeg spørger er at jeg faktisk har bestemt mig for t vores ikke ikke skalhave pakkekalender men adventsgaver. Argumenterne for dette er, at jeg synes han stadig er så "lille" at jeg ikke ser nogen grund til at give et barn på denalder gaver hver dag i en hel måned (han har i forvejen så meget legetøj og jeg ved han ikke rigtig vil få brugt de små ting man kan få til omkring en 20'er), og så syness jeg ikke han skal vænnes til at have en gave hver dag da jeg synes det godt kunne give anledning til bøvl når december er slut for han er kommet i selvstændighedsalderen og jeg kunne godt forestille mig det ville problemer at han så fra den ene dag til den anden ikke får gaver hver dag.
Synes det er en god ide til de lidt ældre børn og kan godt se hyggen gestussen i det... bare ikke til så små børn.. men det kan jo være der er noget jeg har overset
min dreng på 2½ skal absolit ikke have pakkekalender.
for det første forstår han ikke konceptet, for det andet vil jeg opleve a han barev vil have mere og mere, for det tredje vil det være svært for ham a forstå hvorfor han ikke får flere gaver når december er slut
og for det fjerde, synes jeg det er en slags 'forkælet' a få gaver hver dag og ende med a få maaaange gaver.
Synes børn skal lære a sætte pris på det de får, og det tror jeg er svært når man oversynges af gaver i en hel måned.
så nej, herhjemme får drengen 1 gave a hver der kommer juleaften, så det ikke bliver et strort gave orgie som han alligevel ikke kan administrere. Han bliver lige så glad for et togsæt fra brio, som alle mulige småting
Anmeld