Hvad kan vi kræve?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2012

Laulund87

Zette skriver:

Det er da dine prioriteringer der i mine øjne er helt hen i vejret. Jeg ville give mit barn hele verden om jeg så selv skulle undvære mad i 14 dage. Jeg har da ikke sat hende i verden og så ikke have råd til hende. Og her snakker vi kun om det helt basale behov som mad og drikke. Julegaver, kalendergaver, adventsgaver osv må undværes om nødvendigt. 

Jeg er helt indforstået med at man kan have det hårdt og ikke kunne ligge alverden tilside, men hvis du vil spare så kan det lade sig gøre. Vi er kun i september måned?? Jeg vil vove at påstå at du kan lave en fin madpakke inkl. frugt for 300 i 14 dage alt efter hvad du putter i. Det vil svare til at du skal ligge 30 kr til side hver uge fra nu af (ca.)  . Det behøver ikke være rede kontanter I ligger fra. Det kan lige så vel være pålæg eller brød I fryser ned?

Ellers er der kommet ganske fornuftige forslag til hvordan I kan gøre december lidt mere hyggelig og rar. En julekurv kunne da absolut også være en mulighed. Glæde behøver ikke koste penge. 

Ked af at du bliver harm, men jeg kan ikke forstå at ens egne behov kommer før de børn man vælger at sætte i verden. Igen jeg ville leve på en sten i 14 dage hvis det var det der skulle til for at mit barn fik mad. 

Som elev får jeg da penge under ferie? Hvis din kæreste ikke gør det, så må han da have haft feriepenge på et feriekort som i så fald er gået til noget andet end det, det rent faktisk er beregnet til? (Ferie.) Så er det jo ris til egen røv. Elever er i dagens Danmark yderst godt sørget for. Jeg har præcis de samme forhold som en almindelig medarbejder, dvs 5 ugers ferie og 5 feriefridage med løn. 

Jeg ønsker jer held og lykke og håber I finder en løsning 

Enig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2012

FruK

Kræve og kræve...  Jeg ville aldrig i livet bede om penge til at "passe" mit eget barn. Og det vil jeg skrive under på, at hans far heller ikke ville den anden vej.

Måske skal I have med i jeres tanker, at moren jo faktisk forsøger barnet det meste af tiden (selvom I betaler børnepenge - hun køber vel også tøj, betaler institution osv), så de fjorten dage ekstra ville jeg helt sikkert finde en løsning på, uden at skulel tigge hende om penge.

Som en anden skriver - læg 30 kr. til side om ugen, så er der til madpakken.
Der er længe til december - og endnu længere til næste sommer. Lige nu burde I prioritere at få råd til at købe mad til barnet i de 14 dage ekstra, fremfor at lægge penge tilside til sommer.

Jul behøver ikke at blive skruet op til noget vildt i den alder - jeg har selv været enlig mor og holdt jul masser af gange for ikke ret mange penge. Julegave skulle hun vel have haft alligevel...

Og selvom I måtte synes det er rimeligt at hun "hjælper jer" med at få råd til at købe mad til barnet, så ville jeg tænke mig rigtig godt om, før jeg spurgte, hvis jeg var jer. Nogle gange skal man sluge en kamel eller to for at bevare det gode samarbejde - for barnets skyld.

Anmeld

24. september 2012

mortilnoahogmelina

Jeg vil ikk træmpe på dig på nogen måde .. Men jeg synes måske kræve er et forkert ord valg .. Jeg er udemærket klar over man kan side MEGET hårdt i det , vi er selv inklusiv dem som gør det ...

Men vi har 2500 kr om måneden til mad bleer fornøjelser gaver osv .. Det er ingen dans på roser .. men vi formår at klare den ,

Jeg vil anbefale jer i ikke giver gaver i år til voksne men kun børn , sådan er det blevet i vores familie, for vi har ikke pengene til det , og jeg priotere at mine børn får en dejlig og glad december og juleaften , det er trods alt deres dag ..

udover det så er jeg gravid nu med termin i oktober , vores plan er at det kun er den store der får kalendergaver i år, da den lille kun vil være ja 1 måned .. Planen er at han skal have for en 20 kr om dagen , i form af en lille ting ..

Jeg tænker i behøver jo ikk købe gaver til hende hver dag, hvorfor ikk bare om søndagen så ??
En madpakke kan laves billigt , handle på tilbud i rema netto fakta og lidl evt ..

Et juletræ kan fås for 100 kr , min kæreste købte et for 2 år siden til mig da jeg var høj gravid , mit eneste ønske var bare at få en juletræ og jeg fik det , det var lille men nøj hvor var det hyggeligt ..

Lig evt 20 kr til side om ugen fra nu af , kan i ikk det ?? så har i lidt flere penge i december ..

Jeg er sikker på i får en dejlig december alligevel , i skal bare lige forene jer med at i har en lille pige og så finde ud af at priotere det .. I kan købe morgenmads produkter til 18 kr i lidt det må da holde i 14 dage kun med en pige på 5 år ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.