Hvad kan vi kræve?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.317 visninger
32 svar
0 synes godt om
23. september 2012

mpr

Sagen er sådan her at vi for en måned siden fik afvide at Lilly's mor skal opereres 1. december.. Det er også fair nok vi vil gerne tage prinsessen Men nu sidder vi sådan lidt og tænker.. December er den måned hvor min kæreste kun får 3/4 dele af sin elev løn da han til den tid ikke har nået at spare ferie dage sammen og derfor intet får i hele juleferien.. Og vi ender med at skulle have Lilly 2/3 dele af den måned.. Kan vi godt kræve af moren at få lidt af alle de penge hun får ind i ydelser for at være enlig den måned? Vi gør jo trods alt hende en tjeneste ved at vi skal have pigen i 14 dage ud i et hvor hun kun skal have hende nogle få timer engang imellem når hun kan overkomme det.. og 5 dage lige omkring jul skal vi også have hende.. Det skal lige siges vi har intet imod at have hende overhovedet. Men det virker bare uoverskueligt med kun 1½ løn indkomst og så pludselig at skulle brødføde en mere over halvdelen af måneden...Plus det er trods alt den dyreste måned i hele året..

Hvad gør vi lige? :s Teknisk set har vi jo ingen rettigheder når hun ikke bor på adressen hos os...

Ps. tak for i læste med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2012

Matrem

Kan godt se at det måske virker lidt uoverskueligt økonomisk, men se det fra den lyse side: ved at i ved det allerede nu, har i jo mulighed for at spare sammen allerede nu

kan ikke forestille mig at i kan kræve noget som helst, desvære

i stedet for kun at tænke på økonomi, så glæd jer hellere over at i får muligheden for at have hende så meget ekstra i den hyggelige juletid

og på den anden side - ved at moren skal opereres skal hun vel sygemeldes og får derved nok heller ikke så mange penge??

nu ved jeg ikke hvor gammel Lilly er, men det kan da ikke koste så meget mere at lave mad til en extra person??

håber i finder ud af noget

ønsker jer alt det bedste

Anmeld

23. september 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Chel1992 skriver:

Sagen er sådan her at vi for en måned siden fik afvide at Lilly's mor skal opereres 1. december.. Det er også fair nok vi vil gerne tage prinsessen Men nu sidder vi sådan lidt og tænker.. December er den måned hvor min kæreste kun får 3/4 dele af sin elev løn da han til den tid ikke har nået at spare ferie dage sammen og derfor intet får i hele juleferien.. Og vi ender med at skulle have Lilly 2/3 dele af den måned.. Kan vi godt kræve af moren at få lidt af alle de penge hun får ind i ydelser for at være enlig den måned? Vi gør jo trods alt hende en tjeneste ved at vi skal have pigen i 14 dage ud i et hvor hun kun skal have hende nogle få timer engang imellem når hun kan overkomme det.. og 5 dage lige omkring jul skal vi også have hende.. Det skal lige siges vi har intet imod at have hende overhovedet. Men det virker bare uoverskueligt med kun 1½ løn indkomst og så pludselig at skulle brødføde en mere over halvdelen af måneden...Plus det er trods alt den dyreste måned i hele året..

Hvad gør vi lige? :s Teknisk set har vi jo ingen rettigheder når hun ikke bor på adressen hos os...

Ps. tak for i læste med

Jeg ved ikke, om I uden konflikter kan bede om penge fra moren. Jeg ville nok lade være. For det første spiser et barn på den alder vel ikke så meget, at det i sig selv kan vælte budgettet - det er vel snarere de andre faktorer, som intet har med hende at gøre, der gør jeres december "fattig". For det andet synes jeg egentlig ikke, I gør hendes mor en tjeneste - det er barnet, I tager hånd om, så hun ikke skal være hos andre, og det er hendes far dog den nærmeste til. Jeg tænker, det let kan tolkes som om, I trods forsikringer om det modsatte ikke er helt tilfredse med at skulle have hans barn ud over det sædvanlige, og det er nok ikke et klogt signal at sende i forhold til fremtidigt samarbejde. 

Anmeld

23. september 2012

mpr

Matren skriver:

Kan godt se at det måske virker lidt uoverskueligt økonomisk, men se det fra den lyse side: ved at i ved det allerede nu, har i jo mulighed for at spare sammen allerede nu

kan ikke forestille mig at i kan kræve noget som helst, desvære

i stedet for kun at tænke på økonomi, så glæd jer hellere over at i får muligheden for at have hende så meget ekstra i den hyggelige juletid

og på den anden side - ved at moren skal opereres skal hun vel sygemeldes og får derved nok heller ikke så mange penge??

nu ved jeg ikke hvor gammel Lilly er, men det kan da ikke koste så meget mere at lave mad til en extra person??

håber i finder ud af noget

ønsker jer alt det bedste

At spare sammen kan ikke lade sig gøre fordi alle penge vi kan spare sammen skal spares sammen til sommeren næste år da vi kommer til kun at have en indkomst i 2 måneder pga. studie afslutning af ung udd.

Det ved jeg ikke noget om vi fik bare dikteret at hun skulle opereres og vi skulle passe Lilly på ubestemt tid - cirka 14 dage plus minus.

Ja vi er også rigtig glade for at kunne komme til at få hende så meget det bliver mega hyggeligt Men landet ligger bare sådan at vi ALDRIG smørre madpakker, eller spiser morgen mad hverken kæresten eller ej jo måske en gang imellem men det er sjældent. Så det at man skal til at købe ind til mad pakke der skal de jo have jeg ved snart ikke hvad med i børnehave det får nok vores økonomi til at blive lidt små forvirret Og Lilly er 4½ næsten 5 når vi når december så hun er ikke vildt gammel endnu men det er selvfølgelig også os der skal stå for advendts og julekalender gaver.. Dog snakker vi om at blive nød til at droppe julekalender gave fordi det simpelthen bliver fordyrt :/

Anmeld

23. september 2012

H+S Skjolgborg.

vi gør det sådan her af hvis de er der mere ind en uge så giver vi lommepenge for den uge. vi har prøve en gang min søn var afsted i 3 uger der aftalt vi 500 kr for 3 ugers ferie f.eks .hvis de har været afsted 3 uger.Prøvede jeg med min eks og da min søn boede der kort i 2 mdr pga jeg var syg.Der gav jeg dem de 1100 kr og nået som børnebifdrag var i 2010 om mdr

I kan prøv af hør Lilly,s mor om det ville være ok med hun gave lidt kostpenge elleligne til datteren.I kan spør på en rar og venlig måde.men nej i kan ikke krave det mener jeg ikke medmindr ehun skla være der mere i en mdr samlagt eller mere.Men snak med hende om det.

Mvh Henriette

Anmeld

23. september 2012

mpr

Mor og meget mere skriver:

Jeg ved ikke, om I uden konflikter kan bede om penge fra moren. Jeg ville nok lade være. For det første spiser et barn på den alder vel ikke så meget, at det i sig selv kan vælte budgettet - det er vel snarere de andre faktorer, som intet har med hende at gøre, der gør jeres december "fattig". For det andet synes jeg egentlig ikke, I gør hendes mor en tjeneste - det er barnet, I tager hånd om, så hun ikke skal være hos andre, og det er hendes far dog den nærmeste til. Jeg tænker, det let kan tolkes som om, I trods forsikringer om det modsatte ikke er helt tilfredse med at skulle have hans barn ud over det sædvanlige, og det er nok ikke et klogt signal at sende i forhold til fremtidigt samarbejde. 

Vil igen understrege vi har intet imod at have Lilly! Vi elsker at have hende her. Og at hun ikke spiser så meget nej det er rigtig men hun skal have madpakke med hver dag og vi skal finde ud af hvordan vi får tingene til at hænge sammen, når vi stort set aldrig spiser hverken morgen mad eller frokost herhjemme det er trods alt jul. Og af bitter erfaring er den måned en vi har svært nok ved at få til at løbe rundt selvom det kun er ham og mig.. Ja selvfølgelig gør vi det for at Lilly ikke skal ud i armene på en masse andre. Har bare svært ved at se hvad vi kan tilbyde hende i den måned de ekstra penge vi har når alt er betalt og vi har lagt madpenge tilside har vi cirka 2000 kr måske lidt mindre.. Og dem ved jeg kommer til at gå til julegaver.. Alias der bliver ingen jule hygge for det er der ikke råd til.. Når der forventes af os at vi kan give advents og/eller julekalender gaver i de 2 uger så ved jeg ikke lige hvad vi gør... Og det får jeg ondt i maven over for vil gerne hun får en god oplevelse ved at holde jul og nyde halvdelen af december måned ved os og at hun skal kunne mærke at det er jul..

Anmeld

23. september 2012

mpr

H+S Skjolgborg. skriver:

vi gør det sådan her af hvis de er der mere ind en uge så giver vi lommepenge for den uge  og til har vi så aftalt 500 kr for 3 ugers ferie f.eks .hvis de har været afsted 3 uger.Prøvede jeg med min eks og da min søn boede der kort i 2 mdr pga jeg var syg.Der gav jeg dem de 1100 kr og nået som børnebifrag var i 2010 om mdr

I kan prøv af hør Lilly,s mor om det ville være ok med hun gave lidt kostpenge elleligne til datteren.I kan spør på en rar og venlig måde.men nej i kan ikke krave det mener jeg ikke medmindr ehun skla være der mere i en mdr samlagt eller mere.Men snak med hende om det.

Mvh Henriette

God ide og mange tak

Anmeld

23. september 2012

smokin

Synes det er strengt I vil kræve penge af en mor der skal opereres. Og kan slet ikke forstå I ikke. Kan ligge penge tilside til et barn på 5 år der skal have madpakke i 14 dage? Bare generelt mad. Det kan da umuligt koste alverden. Også selvom man er presset økonomisk. I skal spare penge op til næste sommer? Som er om hor mange måneder? Ja undskyld mig.. Men er helt uforstående overfor at man ikke kan finde råd til at passe sit eget barn i 14 dage... Bliver squ helt ked af det på pigens vegne. 

Anmeld

23. september 2012

SussieThyssen

Øhh..behøver hun begge dele???

Både adveents OG julekalendergaver??

Mine unger har da enten fået det ene ELLER det andet

Det er vel der hvor hun normalt bor, der skal sørge for den slags ting eller er jeg helt skør??

Jeg vil da mene at hun sagtens kan nøjes med julekalender..altså små pakker, en hver dag, og dem kan man jo fx købe i Tigeren, eller andre lavpris steder, så man ikke bliver ruineret.

Og så vil jeg da foreslå at I snakker med familien og forklarer dem, at julen i år bliver lidt smalhals fordi I skal have barn i en stor del af december, så hvis I ellers er på gaver med voksne, så må de enten nøjes med småting eller slet og ret ingen ting, og I selv må så undvære til hianden.

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. september 2012

H+S Skjolgborg.

Chel1992 skriver:

God ide og mange tak

så lidt.

I kan jo kun prøve af snakke med hende om det ikke andet for.

Mvh Henriette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.