Hvad kan vi kræve?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Spiser i ik frokost når i er afsted en hel dag? Tænker at hvis i normalt køber jeres frokost, så er det jo et sted i, i hvert fald ka spare mange penge, hvis i begyndt at tage madpakker med.

Hvis i feks ryger, drikker sodavand, slik osv ka skære ned på dette. I hvert fald indtil efter jul.

I ka allerede nu begynde at lave ting til fryseren. I ka feks gemme lidt frikadeller, medister, et stegt kyllingebryst til at skære i skiver til madpakken. Det er i hvert fald ting thea godt ka li. Bag lidt boller til fryseren.

Aftal evt med jeres mor, far, søskende, hvem i nu er på julegave, at i endten ik udveksler julegaver i år eller at i først har råd til at gi en meget lille gave eller først har råd til at køber gaver i janura udsalget.

Syntes da heller ik i behøver at gi hende en gave hver dag. Her havde vi besøg af drille Nissen, som farvede mælken rød/grøn. Pakkede madpakken ind i gaveparpir, gemte hendes sko osv og det var næsten sjover end at få gaver. Nissen ku også ha en lille bog, den ku skrive en lille jule historie i, sådan at det var den i læste i hver dag. Så ska i bare lige skrive en side i den hver dag, med de ting Nissen har lavet i løbet af dagen. Det er ret sjovt

Humm bum bum det var vist lige de spare/ hygge jeg lige ku komme i tanke om, håber de ka bruges, så i ka få en rigtig dejlig julemd. Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2012

Snartmortil3

jeg havde valgt at sige til familien at der ikke var julegaver. min familie ville have fuld forståelse og de ville for alt i verden hellere have jeg gav barnet en dejlig julemåned end at de fik en gave til 200 kr. i kan måske nøjes med gaver til børnene i familien. 

jeg forstår ikke i har sagt ja til det hvis i ikke har råd til at give hende mad.

Anmeld

24. september 2012

Fenja09

Chel1992 skriver:

Juleaften er vi heldigvis heldige nok til at svigerfar har inviteret os ned til jul alle 3 så det er vi rigtig glade for så spare vi i det mindste at købe et juletræ selvom vi virkelig ønskede at få et for en gangs skyld

Hvis i rigtig gerne vil have juletræ, men ikke har råd, så plejer man hver dec. at kunne få et træ gratis i Ikea, hvis man også aflevere træet igen bagefter

Bare lige et lille fif

Anmeld

24. september 2012

Lusi

Chel1992 skriver:

Vil igen understrege vi har intet imod at have Lilly! Vi elsker at have hende her. Og at hun ikke spiser så meget nej det er rigtig men hun skal have madpakke med hver dag og vi skal finde ud af hvordan vi får tingene til at hænge sammen, når vi stort set aldrig spiser hverken morgen mad eller frokost herhjemme det er trods alt jul. Og af bitter erfaring er den måned en vi har svært nok ved at få til at løbe rundt selvom det kun er ham og mig.. Ja selvfølgelig gør vi det for at Lilly ikke skal ud i armene på en masse andre. Har bare svært ved at se hvad vi kan tilbyde hende i den måned de ekstra penge vi har når alt er betalt og vi har lagt madpenge tilside har vi cirka 2000 kr måske lidt mindre.. Og dem ved jeg kommer til at gå til julegaver.. Alias der bliver ingen jule hygge for det er der ikke råd til.. Når der forventes af os at vi kan give advents og/eller julekalender gaver i de 2 uger så ved jeg ikke lige hvad vi gør... Og det får jeg ondt i maven over for vil gerne hun får en god oplevelse ved at holde jul og nyde halvdelen af december måned ved os og at hun skal kunne mærke at det er jul..

Så drop gaverne!!

Det er SÅ overvurderet med de latterlige julegaver
Ja de er rare at få og give, men har man ik penge til det, har man ik..
Synes det er så sygt at folk låner formuer, på at kunne give gode gaver..
I skal ha hans datter og så brug dog pengene på hygge med hende og så sig til jeres familie, som det er.. Vi har ik været på julegaver med vores familie i to års tid nu, for har bare ik haft råd og kan de ik acceptere det, er det da deres problem (har de så også kunnet)
Ja selv fødselsdagsgave har jeg ik fået i 2-3 år og tænk jeg lever endnu
Og dette gælder OGSÅ fra min mand.. Vi vil hellere selv undvære og så give ungerne det mere..

Anmeld

24. september 2012

smokin

Chel1992 skriver:

Vi vil ikke kræve det af hende, det er måske også et lidt hårdt ord at bruge.. Og jo vi skal nok kunne finde penge til at hun skal kunne få mad med ! Og bliver faktisk lidt harm over den måde du fremlægger det der på! Vi skal spare op til sommeren ja næste år pga kun EN indtægt igennem to måneder og det er oveni købet en meget lav indtægt da det er dobbelt skat på en gang da vi kun får et beløb da det er op til elev lønnings praktik igen. Det eneste vi har råd til at spare op er 500 kr om måneden indtil efter jul og det vil vi ikke engang få råd til at spare op i december. Vi får bare ikke mulighed for at kunne lave alt det hyggelige der er ved jul og i så fald kan jeg ikke forstå hvorfor det er så slemt at spørge om vi evt. kunne få lidt af de børnepenge som vi betaler til moren tilbage bare så vi ville have mulighed for at have lidt julehygge med hende..

Det er da dine prioriteringer der i mine øjne er helt hen i vejret. Jeg ville give mit barn hele verden om jeg så selv skulle undvære mad i 14 dage. Jeg har da ikke sat hende i verden og så ikke have råd til hende. Og her snakker vi kun om det helt basale behov som mad og drikke. Julegaver, kalendergaver, adventsgaver osv må undværes om nødvendigt. 

Jeg er helt indforstået med at man kan have det hårdt og ikke kunne ligge alverden tilside, men hvis du vil spare så kan det lade sig gøre. Vi er kun i september måned?? Jeg vil vove at påstå at du kan lave en fin madpakke inkl. frugt for 300 i 14 dage alt efter hvad du putter i. Det vil svare til at du skal ligge 30 kr til side hver uge fra nu af (ca.)  . Det behøver ikke være rede kontanter I ligger fra. Det kan lige så vel være pålæg eller brød I fryser ned?

Ellers er der kommet ganske fornuftige forslag til hvordan I kan gøre december lidt mere hyggelig og rar. En julekurv kunne da absolut også være en mulighed. Glæde behøver ikke koste penge. 

Ked af at du bliver harm, men jeg kan ikke forstå at ens egne behov kommer før de børn man vælger at sætte i verden. Igen jeg ville leve på en sten i 14 dage hvis det var det der skulle til for at mit barn fik mad. 

Som elev får jeg da penge under ferie? Hvis din kæreste ikke gør det, så må han da have haft feriepenge på et feriekort som i så fald er gået til noget andet end det, det rent faktisk er beregnet til? (Ferie.) Så er det jo ris til egen røv. Elever er i dagens Danmark yderst godt sørget for. Jeg har præcis de samme forhold som en almindelig medarbejder, dvs 5 ugers ferie og 5 feriefridage med løn. 

Jeg ønsker jer held og lykke og håber I finder en løsning 

Anmeld

24. september 2012

janne1986

Chel1992 skriver:

Vil igen understrege vi har intet imod at have Lilly! Vi elsker at have hende her. Og at hun ikke spiser så meget nej det er rigtig men hun skal have madpakke med hver dag og vi skal finde ud af hvordan vi får tingene til at hænge sammen, når vi stort set aldrig spiser hverken morgen mad eller frokost herhjemme det er trods alt jul. Og af bitter erfaring er den måned en vi har svært nok ved at få til at løbe rundt selvom det kun er ham og mig.. Ja selvfølgelig gør vi det for at Lilly ikke skal ud i armene på en masse andre. Har bare svært ved at se hvad vi kan tilbyde hende i den måned de ekstra penge vi har når alt er betalt og vi har lagt madpenge tilside har vi cirka 2000 kr måske lidt mindre.. Og dem ved jeg kommer til at gå til julegaver.. Alias der bliver ingen jule hygge for det er der ikke råd til.. Når der forventes af os at vi kan give advents og/eller julekalender gaver i de 2 uger så ved jeg ikke lige hvad vi gør... Og det får jeg ondt i maven over for vil gerne hun får en god oplevelse ved at holde jul og nyde halvdelen af december måned ved os og at hun skal kunne mærke at det er jul..

Man ku jo droppe nogle af julegaverne?? 

Det har vi gjort her, det er kun vores børn der får og bedste forældrene får så billeder af børnene ellernoget vi laver med dem.

Hellere en hyggelig og overskuelig december end det død syge julegave ræs!

Vi er glade bare vi får noget god mad og ungerne hygger sig

Anmeld

24. september 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Chel1992 skriver:

At spare sammen kan ikke lade sig gøre fordi alle penge vi kan spare sammen skal spares sammen til sommeren næste år da vi kommer til kun at have en indkomst i 2 måneder pga. studie afslutning af ung udd.

Det ved jeg ikke noget om vi fik bare dikteret at hun skulle opereres og vi skulle passe Lilly på ubestemt tid - cirka 14 dage plus minus.

Ja vi er også rigtig glade for at kunne komme til at få hende så meget det bliver mega hyggeligt Men landet ligger bare sådan at vi ALDRIG smørre madpakker, eller spiser morgen mad hverken kæresten eller ej jo måske en gang imellem men det er sjældent. Så det at man skal til at købe ind til mad pakke der skal de jo have jeg ved snart ikke hvad med i børnehave det får nok vores økonomi til at blive lidt små forvirret Og Lilly er 4½ næsten 5 når vi når december så hun er ikke vildt gammel endnu men det er selvfølgelig også os der skal stå for advendts og julekalender gaver.. Dog snakker vi om at blive nød til at droppe julekalender gave fordi det simpelthen bliver fordyrt :/

Hvis I har vænnet jer til at gå på tom mave hele dagen og først spise til aftensmad, er det - for jeres helbreds skyld - en rigtig, rigtig god ide at ændre vaner, og det kan pigens ophold hos jer måske ligefrem være en hjælp til. Der er intet bedre middel til at få nogle sundere vaner end at få et barn i huset - og det er altså decideret skadeligt ikke at spise hele dagen.

Hvis I derimod plejer at købe jeres frokost, er der rigtigt mange penge at spare ved at gå over til madpakker. 

Jeg tror ikke, at en 5-årig forventer både kalendergaver og adventsgaver - og uanset hvad, så kan hun sagtens indstille sig på, at tingene er anderledes hos far. Mht. julehygge, så er det hos os noget med at klippe julepynt og bage småkager, og det koster i hvert fald ikke meget. Nissedrillerier er også ganske gratis. 

Nu ved jeg ikke, om hun er blevet vænnet til, at der er Tivoliture og lignende dyre oplevelser på programmet, når hun er hos jer - nogle weekendfædre kammer over og sætter fest og farver på programmet hver gang, de har børnene - men hvis det er tilfældet, er dette jo en god anledning til at skære ned og skabe en mere almindelig hverdag, når hun er hos jer. 

Anmeld

24. september 2012

baby012

Hvis bare der lægges 10 eller 20 kr tilside om ugen indtil, så kan jeg ikke se hvorfor i ikke selv skulle kunne klare det, så må i evt. Undvære julegaver til hinanden, eller bedsteforældre, barnet kommer først . Og sådan håber jeg også din kæreste har det med hans barn, så må i jo sige nej hvis ikke i kan have hende økonomisk. Man kan da få en chokolade julekalender i Aldi for 20 kr. Mere er vel ikke nødvendigt udover julegaver, har jeg ihvertfald aldrig fået... 

Anmeld

24. september 2012

tarkoflen

Chel1992 skriver:

Sagen er sådan her at vi for en måned siden fik afvide at Lilly's mor skal opereres 1. december.. Det er også fair nok vi vil gerne tage prinsessen Men nu sidder vi sådan lidt og tænker.. December er den måned hvor min kæreste kun får 3/4 dele af sin elev løn da han til den tid ikke har nået at spare ferie dage sammen og derfor intet får i hele juleferien.. Og vi ender med at skulle have Lilly 2/3 dele af den måned.. Kan vi godt kræve af moren at få lidt af alle de penge hun får ind i ydelser for at være enlig den måned? Vi gør jo trods alt hende en tjeneste ved at vi skal have pigen i 14 dage ud i et hvor hun kun skal have hende nogle få timer engang imellem når hun kan overkomme det.. og 5 dage lige omkring jul skal vi også have hende.. Det skal lige siges vi har intet imod at have hende overhovedet. Men det virker bare uoverskueligt med kun 1½ løn indkomst og så pludselig at skulle brødføde en mere over halvdelen af måneden...Plus det er trods alt den dyreste måned i hele året..

Hvad gør vi lige? :s Teknisk set har vi jo ingen rettigheder når hun ikke bor på adressen hos os...

Ps. tak for i læste med

Hvis han er elev, så tror jeg altså at han har ret til løn under ferie, så det synes jeg at l skal prøve at undersøge... Der ud over, så bør han altså få løn for helligdage, det er jo ikke noget man kan komme udenom.

Ved ikke om der er andre der har skrevet det sammen, men kan altså ikke forstå hvis han ikke får løn!

Anmeld

24. september 2012

Ditte-3

kan ik se hvorfor man skal gøre det til et poblem før i har fået et nej af moren. i har jo ik spurt hin inu, og det da bare med at få det gjort man kan højes få et nej og så må man jo tag den der fra. og så kan man søge en masse julehjælp mender det er ved rødekors eller sådan noget man skal ind på på netted der får man jule mad slik og jule træ gratis men man skal tilmelle snart 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.