Hvad kan vi kræve?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2012

H+S Skjolgborg.

SussieThyssen skriver:

Øhh..behøver hun begge dele???

Både adveents OG julekalendergaver??

Mine unger har da enten fået det ene ELLER det andet

Det er vel der hvor hun normalt bor, der skal sørge for den slags ting eller er jeg helt skør??

Jeg vil da mene at hun sagtens kan nøjes med julekalender..altså små pakker, en hver dag, og dem kan man jo fx købe i Tigeren, eller andre lavpris steder, så man ikke bliver ruineret.

Og så vil jeg da foreslå at I snakker med familien og forklarer dem, at julen i år bliver lidt smalhals fordi I skal have barn i en stor del af december, så hvis I ellers er på gaver med voksne, så må de enten nøjes med småting eller slet og ret ingen ting, og I selv må så undvære til hianden.

Kærligst
Sussie

igen svar du så godt søde

mine 4 unger for kun ok stor jule gave til ca 500 kr de får ikke det andet her.

Henriette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2012

SussieThyssen

H+S Skjolgborg. skriver:

igen svar du så godt søde

mine 4 unger for kun ok stor jule gave til ca 500 kr de får ikke det andet her.

Henriette

Ja vi har jo alle forskellige måder at klare det på.

Anmeld

23. september 2012

mpr

Zette skriver:

Synes det er strengt I vil kræve penge af en mor der skal opereres. Og kan slet ikke forstå I ikke. Kan ligge penge tilside til et barn på 5 år der skal have madpakke i 14 dage? Bare generelt mad. Det kan da umuligt koste alverden. Også selvom man er presset økonomisk. I skal spare penge op til næste sommer? Som er om hor mange måneder? Ja undskyld mig.. Men er helt uforstående overfor at man ikke kan finde råd til at passe sit eget barn i 14 dage... Bliver squ helt ked af det på pigens vegne. 

Vi vil ikke kræve det af hende, det er måske også et lidt hårdt ord at bruge.. Og jo vi skal nok kunne finde penge til at hun skal kunne få mad med ! Og bliver faktisk lidt harm over den måde du fremlægger det der på! Vi skal spare op til sommeren ja næste år pga kun EN indtægt igennem to måneder og det er oveni købet en meget lav indtægt da det er dobbelt skat på en gang da vi kun får et beløb da det er op til elev lønnings praktik igen. Det eneste vi har råd til at spare op er 500 kr om måneden indtil efter jul og det vil vi ikke engang få råd til at spare op i december. Vi får bare ikke mulighed for at kunne lave alt det hyggelige der er ved jul og i så fald kan jeg ikke forstå hvorfor det er så slemt at spørge om vi evt. kunne få lidt af de børnepenge som vi betaler til moren tilbage bare så vi ville have mulighed for at have lidt julehygge med hende..

Anmeld

23. september 2012

mpr

H+S Skjolgborg. skriver:

så lidt.

I kan jo kun prøve af snakke med hende om det ikke andet for.

Mvh Henriette

Nej andet er der jo ikke for Nu må vi se det er jo heller ikke det store vi ville bede om men ja

Anmeld

24. september 2012

mpr

SussieThyssen skriver:

Øhh..behøver hun begge dele???

Både adveents OG julekalendergaver??

Mine unger har da enten fået det ene ELLER det andet

Det er vel der hvor hun normalt bor, der skal sørge for den slags ting eller er jeg helt skør??

Jeg vil da mene at hun sagtens kan nøjes med julekalender..altså små pakker, en hver dag, og dem kan man jo fx købe i Tigeren, eller andre lavpris steder, så man ikke bliver ruineret.

Og så vil jeg da foreslå at I snakker med familien og forklarer dem, at julen i år bliver lidt smalhals fordi I skal have barn i en stor del af december, så hvis I ellers er på gaver med voksne, så må de enten nøjes med småting eller slet og ret ingen ting, og I selv må så undvære til hianden.

Kærligst
Sussie

Sådan som det er blevet lagt ud så lyder det til at det er os der skal sørge for det i den tid vi har hende

Men jo selvfølgelig familien ved også godt at det er sådan det må blive da der ikke er meget at gøre med, sådan er det jo altid når der er studerende i familien.

Synes det er træls at skulle gå på kompromis med sådanne ting men sådan er det jo bare, december er bare en møg måned sådan er det :/

Anmeld

24. september 2012

TeamRocket

I har ikke ret til eller krav på at få når det drejer sig om så kort tid. Men mon ikke moren gerne vil gå med til at faren får det halve af hvad han betaler i bp den måned? Det ville jeg da uden og tøve, mit yngel skal ikke sulte eller undvære julehygge! Og hvor er det trist det lige er i dec hun skal opereres - håber ikke det er alvorligt!

Anmeld

24. september 2012

TeamRocket

Ellers hvad med om i søger en julekurv på kommunen nu i har barn i 14 dage og lav indtægt skulle det kunne lade sig gøre. Jeg ved ikke om man får penge eller en kurv med madvare men altså alt er jo en hjælp hvis man sidder hårdt i det

Anmeld

24. september 2012

mpr

TeamRocket skriver:

I har ikke ret til eller krav på at få når det drejer sig om så kort tid. Men mon ikke moren gerne vil gå med til at faren får det halve af hvad han betaler i bp den måned? Det ville jeg da uden og tøve, mit yngel skal ikke sulte eller undvære julehygge! Og hvor er det trist det lige er i dec hun skal opereres - håber ikke det er alvorligt!

Dejligt at høre at nogen kan tænke bare lidt ala hvad vi tænker og det er vist ikke noget alvorligt hun er vist bare utilfreds med sin krop og så var det åbenbart den måned hun bedst kunne se det skulle foregå Men ja nu er det jo sådan det er

Anmeld

24. september 2012

mpr

TeamRocket skriver:

Ellers hvad med om i søger en julekurv på kommunen nu i har barn i 14 dage og lav indtægt skulle det kunne lade sig gøre. Jeg ved ikke om man får penge eller en kurv med madvare men altså alt er jo en hjælp hvis man sidder hårdt i det

Juleaften er vi heldigvis heldige nok til at svigerfar har inviteret os ned til jul alle 3 så det er vi rigtig glade for så spare vi i det mindste at købe et juletræ selvom vi virkelig ønskede at få et for en gangs skyld

Anmeld

24. september 2012

Valle81

I den måned kan i undvære at betale faderskabsbidrag til hende, hvis man har dem mere end 50 % af tiden, hvilket i vil have. Prøv at google det eller giv statsamtet et kald.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.