Åhh hvor han slår og niver og bider osv.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2012

morethanperfect

dorthemus skriver:

Den opførsel tolererer jeg ikke herhjemme. Jeg synes du giver fie lang snor og at det måske er derfor han blir frustreret. Børn har brug for voksne der klart og tydeligt sætter grænser.

Når min datter gør sådan så sir jeg klart STOP, jeg vil ikke have du niver/slår/bider og så sætter jeg hende fra mig og går fra hende.

Jeg er IKKE tilhænger af at man sætter sine børn uden for døren eller værre endnu sætter dem ind på værelset som straf...værelset er et sted hvor der skal være rart og trygt.

Han er IKKE for lille til at lære at hans opførsel ikke er i orden.

TOkaytusind tak for svar .. Du har nok ret , har bare været så meget i tvivl for han plejer aldrig at gøre sådan :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2012

Bebsen

Herhjemme, 24 måneder, er jeg konsekvent over for at han slår, bider, hiver i hår, osv, første gang får han at vide at dét vil mor ikke have, at man ikke må slå, og at det må han ikke gøre igen! Sagt meget bestemt og med rynkede bryn.
Gør han det igen, så fjerner jeg ham fra mig, sætter ham på gulvet i et andet rum end jeg er i, og siger mere eller mindre det samme igen. Også går jeg, og fortsætter med at lave noget andet.
Når han kommer tilbage spørger jeg ham om han er blevet sød igen? Om han vil sige undskyld til mor (eller hunden eller katten )Alt efter svaret tager vi en lille snak om at det gør ondt når ham slår, også er alt glemt igen, fra begges sider.
Andre gange er han dog trodsig og sur når han kommer tilbage, så bliver han sat i det andet rum igen, og får at vide han skal blive der indtil han er klar til at være sød.
Xander har dog aldrig smækket mig lussinger, men gjorde han det ville han få HELT klar besked med det samme om at det gør man ikke!

Anmeld

21. september 2012

dorthemus

morethanperfect skriver:

TOkaytusind tak for svar .. Du har nok ret , har bare været så meget i tvivl for han plejer aldrig at gøre sådan :/

Med den alder han er i nu, så er hans verbale sprog jo mangelfuldt men hans sprogforståelse er bedre Så det er vigtigt at man begrænser sin irettesættelse til færre ord og så viser ham fysisk at hans opførsel ikke er okay. Han skal have det at vide mange gange og du er nødt til at være konsekvent så skal han nok lære det :

Anmeld

21. september 2012

lisesp83

dorthemus skriver:

Den opførsel tolererer jeg ikke herhjemme. Jeg synes du giver fie lang snor og at det måske er derfor han blir frustreret. Børn har brug for voksne der klart og tydeligt sætter grænser.

Når min datter gør sådan så sir jeg klart STOP, jeg vil ikke have du niver/slår/bider og så sætter jeg hende fra mig og går fra hende.

Jeg er IKKE tilhænger af at man sætter sine børn uden for døren eller værre endnu sætter dem ind på værelset som straf...værelset er et sted hvor der skal være rart og trygt.

Han er IKKE for lille til at lære at hans opførsel ikke er i orden.

Sådan foregår det også her.

Det sker ikke ret tit mere, da hun så ved, at jeg går min vej

Anmeld

21. september 2012

meem

Skouboe skriver:

Herhjemme var den ikke gået. Mine unger får at vide at det ikke er okay, man må ikke slå/rive/bide og hvis de gør det igen, bliver de sat ned og så går jeg.

Efter et par minutter snakker vi om at årsagen til at de blev sat ned,  var fordi de gjorde xxx og det gjorde ondt på mor.

Efter 2-3 gange har de lært det.

Anmeld

21. september 2012

dorthemus

lisesp83 skriver:

Sådan foregår det også her.

Det sker ikke ret tit mere, da hun så ved, at jeg går min vej

Præcis

Anmeld

21. september 2012

merle2010

min datter 2, 4 år har også slået og prøvet at bide da hun var lidt yngre... vi siger nej og det vil vi ikke have og går fra hende....

hun er faktisk holdt op med den adfærd...hu kan prøve på at bide en hvis hun bliver rigtig rigtig tosset, men vi slår hårdt ned på det med det samme..

den adfærd tolererer vi under ingen omstændigheder...

Anmeld

21. september 2012

bubba

morethanperfect skriver:

Han er jo kun snart 23 mdr.. Det ville han bare ikke forstå tror jeg 

Tro mig.. Han forstår det.. Min lille nevø, som dengang var 22 mdr, bed mig, jeg fortalte ham at det ville jeg ikke have og gjorde han det igen kom han ind på sit værelse. Han grinede af det og bed mig igen og så røg han en tur en på værelset. Efter 2 minutter, tog vi en lille snak om hvorfor man ikke bed og han har hverken bidt mig, hans 3 ældre søskende eller hans forældre siden da. 

negativ opførsel skal helt klart ignoreres uanset, hvor gammelt barnet er.

Anmeld

25. september 2012

lisesp83

Er ikke tilhænger af, at man "smider" dem på værelset, da det sted skal være deres hellige trygge sted, med leg osv.

Så hellere ignorere, og gå væk fra barnet, så snart det viser denne ædfærd.

Anmeld

25. september 2012

FamilenStorm

morethanperfect skriver:

Han er jo kun snart 23 mdr.. Det ville han bare ikke forstå tror jeg 

Her er vi så småt ved at indføre timeout stolen og den virker.. Alberte bliver 2 her i oktober..

Hun får to advarsler og på den anden advarsel får hun at vide at hun får en time out hvis hun gør det igen, sker det igen, bliver hun sat i stolen i ca 30. sek, så går vi hen og forklare hende at det gør man ikke osv. Og så er vi alle glade igen, vi mysser og knusser og det er glemt igen..

Det virker og hun holder ofte op efter de 2 advarsler..

De skal finde ud af at der er konsekvenser ved den negative opførelse og at man altså ikke får opmærksomhed på den måde..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.