morethanperfect skriver:
Ja hvad pokker gør jeg 

Har en rigtig lille trodsig dreng herhjemme som bare ikke gider sin mor for tiden 
Eks. i morges da jeg havde hygget blev han sat op for at få tør ble og tøj på .. Vi sang og grinte , men pludselig gav han mig en lussing sådan ud af det blå .. Først sagde jeg : Av Oscar det gør ondt!
Så gjorde han det igen , og jeg sagde igen det samme og at jeg blev ked af det ..
Han blev ved og ved og ved ... Så syns han ikke det var sjovt mere , så begyndte han at nive!! 
Og jeg flyttede hans hånd og sagde Ae Ae i stedet for .. Men nej , så slog han og nev han mig igen ...
Jeg prøvede og aflede ham med at gi ham et kys og knus for han plejer at være så kærlig 

Det fortsatte indtil han var færdig med at tage tøj på , og jeg endte med at sende en dybt ulykkelig dreng i Dagpleje .. Han gad hverken sige farvel eller noget som helst .. 
Fortalte DP-moderen hvad der var sket og hun sagde bare : Ja sådan er de jo engang i mellem ...
Nøjagtig det samme skete her til aften hvor vi havde pjattet og og været i bad .. Ligeså snart han kom op og skulle ha tøj på , kunne vi starte forfra .. Nu har jeg rivemærker og bide mærker 

Jeg syns jeg har gjort det klart for ham MANGE gange det gør ondt , men han smiler bare lidt og gør det igen .. Prøver at holde hans hænder men så kan jeg jo ik gi ham tøj på .. ?? 

Hvad pokker havde i gjort ??
Tror i det er fordi han kan mærke der snart sker noget nyt herhjemme ?
Han kysser tit min mave og siger lillebror men ved ikke om han forstår det helt ..
Åhh nej det er da ikke rart!
Men dog alligevel helt naturligt, tænker jeg. Han kan ikke bruge sproget sådan rigtigt endnu, for at fortælle hvordan han har det. Og han tester og tester og tester lidt mere, for at se om det har den samme effekt hver gang. Min dreng på 19 mdr er også lige begyndt på at ville det modsatte og han skal sikkert også nok ende med at bide, nappe osv.
Så jeg kigger lige med her
Ville dog aldrig straffe ham på den måde at jeg ville sætte ham ii et rum og lukke døren for ham!
Tanker det lyder fint at prøve at vende ryggen til ham når han gør noget uønsket. Og jo, hvis du kort forklarer ham hvad han gjorde som du ikke vil have og hvad han så kan gøre i stedet, så kunne jeg forestille mig det bører frugt. Det ville det nok herhjemme for Oliver forstår faktisk rigtig meget af det man siger til ham.
Held og lykke