Vægtøgning og vægttab efter graviditet ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.060 visninger
27 svar
0 synes godt om
20. september 2012

Ønskebarnet12

Jeg er så skuffet af mig selv, at jeg ikke har kunne klare mig til en kosT under graviditeten, jeg har spist som en gal, og lige hvad jeg har haft Lyst til.. Her de sidste uger har jeg haft sukkertrang, og min sødetand kan blive ved med at guffe på slik, chokolade, chips og tja alt usundt.. Har spist toast til morgenmad og vi snakker om ikke 2 skiver men 4 og pil op af:-( med smør på:-S

Jeg har taget 16-17 kg på, 

Startsvægt 66

Nu værende vægt 83,(et eller andet) 

Jeg ville spørge om der andre som har spist som en gal under sin graviditet og tabt alt vægten igen? 

Er bare så trist, og har slet ikke kunne sovet efter jeg stod på vægten efter et toiletbesøg kl lort om morgen 

Jeg er 36+4 i dag.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2012

FrkZier

Ønskebarnet12 skriver:

Jeg er så skuffet af mig selv, at jeg ikke har kunne klare mig til en kosT under graviditeten, jeg har spist som en gal, og lige hvad jeg har haft Lyst til.. Her de sidste uger har jeg haft sukkertrang, og min sødetand kan blive ved med at guffe på slik, chokolade, chips og tja alt usundt.. Har spist toast til morgenmad og vi snakker om ikke 2 skiver men 4 og pil op af:-( med smør på:-S

Startsvægt 66

Jeg ville spørge om der andre som har spist som en gal under sin graviditet og tabt alt vægten igen? 

Er bare så trist, og har slet ikke kunne sovet efter jeg stod på vægten efter et toiletbesøg kl lort om morgen 

Jeg er 36+4 i dag.. 

der er absolut ingen grund til at dunke sig selv oven i hovedet med det! og der er slet ingen grund til at blive så frustreret over det at du ikke kan sove om natten!

du siger du har taget ca 16 kilo på, og du er 36+4 - det er i min verden altså ikke fuldstændig utilgiveligt meget!!

er sikker på du har nemmere ved at være stærk og tabe kiloene igen når du ikke længere er gravid, så det nok nemmere at modstå sine cravings

Anmeld

20. september 2012

Ønskebarnet12

FrkZier skriver:

der er absolut ingen grund til at dunke sig selv oven i hovedet med det! og der er slet ingen grund til at blive så frustreret over det at du ikke kan sove om natten!

du siger du har taget ca 16 kilo på, og du er 36+4 - det er i min verden altså ikke fuldstændig utilgiveligt meget!!

er sikker på du har nemmere ved at være stærk og tabe kiloene igen når du ikke længere er gravid, så det nok nemmere at modstå sine cravings

TaK for svar 

Jeg havde bare håbet at jeg kunne holde mig under de 15 kg. Men ja, kan jo prøve at spise sundt den sidste tid af graviditeten og bag efter så knokle med den overflødig vægt som jeg har taget på.. Havde i forvejen taget 16 kg på, vejede 50 kg men så tog jeg på 16 kg da jeg mødte min mand, og 16 ekstra under graviditeten.. Det svært at se sig selv så anderledes pludselig efter som man slet ikke er Van til det:-( jeg savner bare at kunne gå i noget lækkert tøj, og synes bare intet klær mig! Grrr.. Men ja må kæmpe kulierne væk, hvis ikke amningen hjælper

Anmeld

20. september 2012

FrkZier

Ønskebarnet12 skriver:

TaK for svar 

Jeg havde bare håbet at jeg kunne holde mig under de 15 kg. Men ja, kan jo prøve at spise sundt den sidste tid af graviditeten og bag efter så knokle med den overflødig vægt som jeg har taget på.. Havde i forvejen taget 16 kg på, vejede 50 kg men så tog jeg på 16 kg da jeg mødte min mand, og 16 ekstra under graviditeten.. Det svært at se sig selv så anderledes pludselig efter som man slet ikke er Van til det:-( jeg savner bare at kunne gå i noget lækkert tøj, og synes bare intet klær mig! Grrr.. Men ja må kæmpe kulierne væk, hvis ikke amningen hjælper

selvfølgelig havde det altid været fedest ikke at tage sindsygt meget på, men bare husk det er for baby's skyld og så det vel alle kiloene værd

Anmeld

20. september 2012

Ønskebarnet12

FrkZier skriver:

selvfølgelig havde det altid været fedest ikke at tage sindsygt meget på, men bare husk det er for baby's skyld og så det vel alle kiloene værd

Ja så længe bebsen har det godt og tag på i vægt så éé momse glad :-D <3

Anmeld

20. september 2012

FrkZier

Ønskebarnet12 skriver:

Ja så længe bebsen har det godt og tag på i vægt så éé momse glad :-D <3

hehe præcis!

Anmeld

20. september 2012

grøn · ært

Jeg åd som skulle jeg dø i morgen, da jeg var gravid. Normalt spiser jeg meget små portioner og er egentlig bare meget hurtig mæt, men som gravid blev jeg bare aldrig mæt ;-) Og slik åd jeg også bare konstant. Det var ulækkret, men jeg kunne ikke lade være :-P Jeg holdt dog fast i så meget træning jeg orkede.... Men endte med at tage 26 kg på.
Det er nu 4 mdr. siden jeg fødte og jeg mangler vel at smide 3-4 kg. Det eneste der generer mig ufatteligt, er, at jeg ikke kan få min trænede mave igen sådan bare ved at knipse med fingrene. Huden er løs og der er en delle ud over bukserne når jeg sidder, men jeg ser 'helt normal ud' og vejer vel 60 kg nu. (er 174 cm) Vejede 56-57 kg. før jeg blev gravid.

Jeg tror ikke du skal være så nervøs :-) Sørg for at komme igang med noget træning straks efter fødslen og så giv det tid og hav tålmodighed. (noget jeg mangler :-P) Og som FrkZier skriver, så er det altså bare meget nemmere at modstå fristelser, når man ikke længere er gravid :-)

Anmeld

21. september 2012

Ønskebarnet12

grøn · ært skriver:

Jeg åd som skulle jeg dø i morgen, da jeg var gravid. Normalt spiser jeg meget små portioner og er egentlig bare meget hurtig mæt, men som gravid blev jeg bare aldrig mæt ;-) Og slik åd jeg også bare konstant. Det var ulækkret, men jeg kunne ikke lade være :-P Jeg holdt dog fast i så meget træning jeg orkede.... Men endte med at tage 26 kg på.
Det er nu 4 mdr. siden jeg fødte og jeg mangler vel at smide 3-4 kg. Det eneste der generer mig ufatteligt, er, at jeg ikke kan få min trænede mave igen sådan bare ved at knipse med fingrene. Huden er løs og der er en delle ud over bukserne når jeg sidder, men jeg ser 'helt normal ud' og vejer vel 60 kg nu. (er 174 cm) Vejede 56-57 kg. før jeg blev gravid.

Jeg tror ikke du skal være så nervøs :-) Sørg for at komme igang med noget træning straks efter fødslen og så giv det tid og hav tålmodighed. (noget jeg mangler :-P) Og som FrkZier skriver, så er det altså bare meget nemmere at modstå fristelser, når man ikke længere er gravid :-)

Ja, jeg tror træning og spise det rette vil hjælpe efter jeg har født, lige fortiden er min trang til kulhydrater steget drastisk, jeg kan æde og æde.. Åd 4 søde bananer, 6 toast, og stadig sulten :-( er også en total doven en, jeg er søvnig hele tiden, hvis det kunne lade sig gøre kan hev sove hele dagen, spise sove, spise sove :-p 

Din startsvægt og højde passer, du lyder til at være en slank en ;-)

Jeg vejede 66 og er 162 så chubby chubby.. 

Anmeld

21. september 2012

AnneL

Ønskebarnet12 skriver:

Startsvægt 66

Jeg er 36+4 i dag.. 

Op med humøret Inden jeg blev gravid med nr 2 vejede jeg 60 kg (inden første graviditet 65-66 kg) og jeg havde SÅ meget håbet på, at jeg ikke ville tage 25 kg på som ved første graviditet. Det startede rigtig godt, men efter flere uger med konstant kvalme og opkast, og hvor jeg ikke kunne indtage andet end kakaomælk, brød med smør og kiks, måtte jeg indse, at min vægt kamp var tabt.

Jeg havde mange gange de følelser som du beskriver, jeg blev vred på mig selv over at jeg lod det ske. Til sidst lagde jeg stilen om, droppede at bebrejde mig selv og gav mig selv lov til at indtage præcis hvad jeg havde lyst til, på betingelse af, at jeg lovede mig selv at tabe alle kiloene hurtigst muligt efter fødslen ( heldigvis har jeg en stærk vilje styrke)

Min datter er nu 2 måneder gammel, og jeg mangler at tabe 4 af de 25 kilo jeg tog på. Selvom jeg syntes, at der er " lang vej igen", er jeg glad for de 21 der er væk.

Jeg er ikke sur på mig selv over at det endte på 25 kilo, for jeg havde jo givet mig selv lov, lovet mig selv ikke at blive vred over kiloene, lovet mig selv at jeg for en gang skyld kunne nyde at spise is, chokolade og kage uden at tænke på kalorier - for det kommer jeg jo nok til at gøre i en eller anden grad i årene frem. Så derfor er min kamp mod kiloene ikke en pest for mig nu.

Så mit råd er, NYD den sidste tid af din graviditet, slap af, spis hvad du finder fornuftigt, og lav en plan for vægttabet når du har født.

Anmeld

25. september 2012

Trine_Herning

Min mor havde selv samme udfording under sin graviditet.

Der havde hun taget 7 kg på, og efterfølgende tog hun 8 kg yderlig på, ved at forsøge at ændre sine kost vaner.

Så blev hun præsenteret for Herbalife, af en veninde.

Hun har i alt tabt sig mere end 20 kg.

I dag bruger stadig produkterne fra Herbalife, som sund morgenmad.

Jeg bruger dem også selv til det, og har tabt mig et par kg.

Jeg køber mine produkter ved DinWellnessGuide.dk. Det er en, der hedder Martin som har den, han er meget hjælpsom, og har virkelig været en stor støtte for mig i forbindelse med produkterne.

Han går virkelig op i ens resultater og at man får succes. Han bruger også selv produkterne, så han har erfaring, og har selv tabt sig meget...

Du kan læse hans historie her:
http://dinwellnessguide.dk/content/15-jens-martin-hedegaard 

Håber du finder ud af det. :-)

Du må have en super dag.

:-) Trine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.