Ønskebarnet12 skriver:
Jeg er så skuffet af mig selv, at jeg ikke har kunne klare mig til en kosT under graviditeten, jeg har spist som en gal, og lige hvad jeg har haft Lyst til.. Her de sidste uger har jeg haft sukkertrang, og min sødetand kan blive ved med at guffe på slik, chokolade, chips og tja alt usundt.. Har spist toast til morgenmad og vi snakker om ikke 2 skiver men 4 og pil op af:-( med smør på:-S
Jeg har taget 16-17 kg på,
Startsvægt 66
Nu værende vægt 83,(et eller andet)
Jeg ville spørge om der andre som har spist som en gal under sin graviditet og tabt alt vægten igen?
Er bare så trist, og har slet ikke kunne sovet efter jeg stod på vægten efter et toiletbesøg kl lort om morgen
Jeg er 36+4 i dag..
Op med humøret

Inden jeg blev gravid med nr 2 vejede jeg 60 kg (inden første graviditet 65-66 kg) og jeg havde SÅ meget håbet på, at jeg ikke ville tage 25 kg på som ved første graviditet. Det startede rigtig godt, men efter flere uger med konstant kvalme og opkast, og hvor jeg ikke kunne indtage andet end kakaomælk, brød med smør og kiks, måtte jeg indse, at min vægt kamp var tabt.
Jeg havde mange gange de følelser som du beskriver, jeg blev vred på mig selv over at jeg lod det ske. Til sidst lagde jeg stilen om, droppede at bebrejde mig selv og gav mig selv lov til at indtage præcis hvad jeg havde lyst til, på betingelse af, at jeg lovede mig selv at tabe alle kiloene hurtigst muligt efter fødslen ( heldigvis har jeg en stærk vilje styrke)
Min datter er nu 2 måneder gammel, og jeg mangler at tabe 4 af de 25 kilo jeg tog på. Selvom jeg syntes, at der er " lang vej igen", er jeg glad for de 21 der er væk.
Jeg er ikke sur på mig selv over at det endte på 25 kilo, for jeg havde jo givet mig selv lov, lovet mig selv ikke at blive vred over kiloene, lovet mig selv at jeg for en gang skyld kunne nyde at spise is, chokolade og kage uden at tænke på kalorier - for det kommer jeg jo nok til at gøre i en eller anden grad i årene frem. Så derfor er min kamp mod kiloene ikke en pest for mig nu.
Så mit råd er, NYD den sidste tid af din graviditet, slap af, spis hvad du finder fornuftigt, og lav en plan for vægttabet når du har født.