spørgsmål til fødsel...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2012

Princesspigen

Kamulla skriver:

årh altså... 

ikke én fødsel er jo ens..  men nej de prøver ikke stoppe fødslen når du er efter 34. uge men du skal jo være de dage som man skal på hospitalet..

jeg havde en VILDT aktiv og stresset dreng der hoppede rundt under hele fødselsforløbet (som tog 3 timer) og NØJ det var irriterende... haha...

sikker på du ikke har fået afvide at hovedet står fast??? fik jeg afvide 34+1, står barnet ikke fast og vandet går, skal du SKYNDE dig at ligge dig ned og ringe 112, da navlestregen kan sætte sig mellem bækken og barnets hoved, og så ryger barnets iltforsygning mm. = ikke godt...

min mave sank også, men jo slet ikke sikkert at du går i fødsels, nu, imorgen eller inde for de næste 3 uger

jeg har på intet tidspunkt fået af vide om hoved skulle stå fast endnu og derfor bekymre det mig at jeg glemte at spørge idag og jeg tideligt kan snakke med min jm tirsdag i næste uge..  

jeg syndes ikke selv at min mave er sunket  men ved jo heller ikke om det betyder noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2012

Princesspigen

mulle85 skriver:

jeg fødte i 35, min blev født ganske normal, vi var indlagt en uges tid, han træk selv vejret og det hele og havde det fint, de siger at fra uge 34 er lungerende udviklet og de fleste kan selv trække vejret, derfor gør de intet for og stoppe det!

ar okay, det troede jeg først var fra uge 37, altså at lungerne var udviklet

Anmeld

18. september 2012

Kamulla

Princesspigen skriver:

jeg har på intet tidspunkt fået af vide om hoved skulle stå fast endnu og derfor bekymre det mig at jeg glemte at spørge idag og jeg tideligt kan snakke med min jm tirsdag i næste uge..  

jeg syndes ikke selv at min mave er sunket  men ved jo heller ikke om det betyder noget

okay... men når du ikke har hørt noget og hvis vandet skulle gå, så læg dig hurtigt ned og ring 112 og forklar at JM ikke har nævnt om dit barn står fast  

Anmeld

18. september 2012

Princesspigen

Faith skriver:

Jeg fødte mine tvillinger i 33+3. De overvejede at stoppe fødslen, og fødselslægen måtte forhøre sig ved bagvagten, som sagde at med de kraftige veer jeg havde var det højst usandsynligt at fødslen kunne stoppes.

Babyens lunger er fuldt udviklede fra uge 34. Dog kan de godt stadig være umodne. Jeg fødte min 3. søn i 38+1 og hans lunger "knitrede" hvilket er tegn på at de ikke er 100% udviklede.

Jeg var indlagt med tvillingerne i 21 dage. De skulle lære at spise selv og begynde at tage på før vi måtte komme hjem.

Du er snart 37+0 og så gør de intet for at stoppe fødslen. Din baby betragtes som fuldbåren fra 37+0. Hvis du røg ind med veer i aften er jeg næsten 100% sikker på at de ville lade naturen gå sin gang og lade din baby komme til verden.

lunger der knitrede.. lyder ikke rart men også hvis de ikke er helt udviklet eller modent så ja..

min jm sagde selv at de på dette tidspunkt ikke ville stoppe fødslen hvis den sku gå igang.. så det er jeg godt klar over  men meget rart at vide hvordan de evt håndterer det hvis det sku ske

Anmeld

18. september 2012

Princesspigen

sommerbarn<3 skriver:

Jeg fødte 36+1 oghan træk vejret fint selv. Fødslen var helt normal bortset fra langvarige veer, de varede tre døgn. Jeg tror jegmærkede lidt spark fra ham, men ikke meget.

3 døgn det var os lang tid  men må være lidt underligt den lille sparker midt i det hele

men blev den lille ikke stresset af veer så længe ?

Anmeld

18. september 2012

Jibbe

Kan du ikke - HVIS nu vandet går - lægge dig ned for en sikkerheds skyld mens du ringer til FG og så der høre hvad du skal gøre.

De siger babyens bevægelser bliver lidt mindre op til termin da den ikke har så meget plads. Når bevægelserne er der kan de virke voldsomme da babyen er stor.

Mine drenge har begge været aktive under fødslen. Min lille dreng sparkede mig for vildt i ribbenene da vi kom ind på sygehuset - noget han aldrig havde gjort før.

Og lungerne er udviklet efter uge 34. Så der er Ikke noget at være nervøs for.

Glæd dig istedet over at du måske lige om lidt møder et lille vidunder i har skabt resten kommer af sig selv

Anmeld

18. september 2012

Princesspigen

Kamulla skriver:

okay... men når du ikke har hørt noget og hvis vandet skulle gå, så læg dig hurtigt ned og ring 112 og forklar at JM ikke har nævnt om dit barn står fast  

ar ja, sådan ku man os gøre det  tak for det råd

Anmeld

18. september 2012

Princesspigen

Jibbe skriver:

Kan du ikke - HVIS nu vandet går - lægge dig ned for en sikkerheds skyld mens du ringer til FG og så der høre hvad du skal gøre.

De siger babyens bevægelser bliver lidt mindre op til termin da den ikke har så meget plads. Når bevægelserne er der kan de virke voldsomme da babyen er stor.

Mine drenge har begge været aktive under fødslen. Min lille dreng sparkede mig for vildt i ribbenene da vi kom ind på sygehuset - noget han aldrig havde gjort før.

Og lungerne er udviklet efter uge 34. Så der er Ikke noget at være nervøs for.

Glæd dig istedet over at du måske lige om lidt møder et lille vidunder i har skabt resten kommer af sig selv

jo det må jeg gøre.. forklare dem det og høre hvad de siger..

min lille trold bevæger sig ret meget dagligt og muntre sig tit med at sparke i mors ribben  men på den anden side så venner man sig jo til det  bliver helt underligt når bevægelserne i maven pludselig ikke er der mere

glæder mig os, er bare sådan lidt skræmte lige nu fordi det faktis er ret tæt på nu og måske enda endnu tættere end jeg gik og troede..  men kæresten og min søster er blevet forberedt så nu skal der bare lige styr på de sidste ting hvilke der kommer i weekenden  og så stopper jeg nok med at stresse  over det

Anmeld

18. september 2012

Kamulla

Princesspigen skriver:

ar ja, sådan ku man os gøre det  tak for det råd

velbekomme... better be safe than sorry... og når JM ikke har nævnt noget må du gå ud fra barnet ikke står fast.. og så er det den prosedure... om du så står midt i en sne dynge så skal du kaste dig ned promte men der når nok ikke komme sne inden du føder haha

Anmeld

18. september 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Princesspigen skriver:

3 døgn det var os lang tid  men må være lidt underligt den lille sparker midt i det hele

men blev den lille ikke stresset af veer så længe ?

Nej det gjorde han ikke, først til aller sidst under presseveerne dykkede han hjertelyd et øjeblik.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.