spørgsmål til fødsel...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.397 visninger
38 svar
0 synes godt om
18. september 2012

Princesspigen

ja da jeg idag har fået af vide jeg i reialiteten kan gå i fødsel når som helst kommer der nu lidt spørgsmål i hoved som nok kun jer der har født før kan svare på...

er 36+4..

nogle der har født før 37+ ? og evt kan svare om man før den dato bliver indlagt eller om lungerne er fuldt udviklet eller hvordan ?

nogle der har oplevet at føde uden maven var sunket ? har det nogle betydning ?

hvis jm ikke nævnte nogle bekymringer og heller ikke nævnte om hoved sad fast (hendes ord var at hvis jeg fødte ville man ikke gøre noget for at stoppe det da den lille jo er stor nok til at klare det) skal jeg så gå ud fra hoved sidder fast ? (kan kun ringe til hende tirsdag mellem 9.30 og 10.00 så der går jo lige en uge  

der kommer sikkert mange flere spørgsmål hen ad vejen men det var lig dem lig nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2012

Princesspigen

mærker man baby sparke under fødslen eller overdækker veerne alt andet ?  

og ville den normalt ikke blive lidt mere døsig op til fødslen ? ?

Anmeld

18. september 2012

celkt

Princesspigen skriver:

mærker man baby sparke under fødslen eller overdækker veerne alt andet ?  

og ville den normalt ikke blive lidt mere døsig op til fødslen ? ?

baby er højst sandsynlig musestille under fødslen... Jeg tror også den mærker på hvad der sker omkring den, og forholder sig afventende...

Unden mine to fødsler erindrer jeg ikke at have mærket dem, da først veerne drønnede derudaf...

Anmeld

18. september 2012

Ciss

Jeg husker ikke, at jeg mærkede spark og den slags under fødslen. Jeg tror ikke, barnet rigtig har plads til det på det tidspunkt.

Ingen af mine stod rigtig fast med hovedet, da det begyndte, men de havde jo hovedet ned, og maven var vel sunket - selvom jeg ikke selv syntes, det så sådan ud.

Når det gælder tidlig fødsel ved jeg desværre ikke.....

Spændende at det kan ske når som helst....

Anmeld

18. september 2012

Kamulla

årh altså... 

ikke én fødsel er jo ens..  men nej de prøver ikke stoppe fødslen når du er efter 34. uge men du skal jo være de dage som man skal på hospitalet..

jeg havde en VILDT aktiv og stresset dreng der hoppede rundt under hele fødselsforløbet (som tog 3 timer) og NØJ det var irriterende... haha...

sikker på du ikke har fået afvide at hovedet står fast??? fik jeg afvide 34+1, står barnet ikke fast og vandet går, skal du SKYNDE dig at ligge dig ned og ringe 112, da navlestregen kan sætte sig mellem bækken og barnets hoved, og så ryger barnets iltforsygning mm. = ikke godt...

min mave sank også, men jo slet ikke sikkert at du går i fødsels, nu, imorgen eller inde for de næste 3 uger

Anmeld

18. september 2012

mulle85

jeg fødte i 35, min blev født ganske normal, vi var indlagt en uges tid, han træk selv vejret og det hele og havde det fint, de siger at fra uge 34 er lungerende udviklet og de fleste kan selv trække vejret, derfor gør de intet for og stoppe det!

Anmeld

18. september 2012

Faith

Jeg fødte mine tvillinger i 33+3. De overvejede at stoppe fødslen, og fødselslægen måtte forhøre sig ved bagvagten, som sagde at med de kraftige veer jeg havde var det højst usandsynligt at fødslen kunne stoppes.

Babyens lunger er fuldt udviklede fra uge 34. Dog kan de godt stadig være umodne. Jeg fødte min 3. søn i 38+1 og hans lunger "knitrede" hvilket er tegn på at de ikke er 100% udviklede.

Jeg var indlagt med tvillingerne i 21 dage. De skulle lære at spise selv og begynde at tage på før vi måtte komme hjem.

Du er snart 37+0 og så gør de intet for at stoppe fødslen. Din baby betragtes som fuldbåren fra 37+0. Hvis du røg ind med veer i aften er jeg næsten 100% sikker på at de ville lade naturen gå sin gang og lade din baby komme til verden.

Anmeld

18. september 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Princesspigen skriver:

ja da jeg idag har fået af vide jeg i reialiteten kan gå i fødsel når som helst kommer der nu lidt spørgsmål i hoved som nok kun jer der har født før kan svare på...

er 36+4..

nogle der har født før 37+ ? og evt kan svare om man før den dato bliver indlagt eller om lungerne er fuldt udviklet eller hvordan ?

nogle der har oplevet at føde uden maven var sunket ? har det nogle betydning ?

hvis jm ikke nævnte nogle bekymringer og heller ikke nævnte om hoved sad fast (hendes ord var at hvis jeg fødte ville man ikke gøre noget for at stoppe det da den lille jo er stor nok til at klare det) skal jeg så gå ud fra hoved sidder fast ? (kan kun ringe til hende tirsdag mellem 9.30 og 10.00 så der går jo lige en uge  

der kommer sikkert mange flere spørgsmål hen ad vejen men det var lig dem lig nu

Jeg fødte 36+1 oghan træk vejret fint selv. Fødslen var helt normal bortset fra langvarige veer, de varede tre døgn. Jeg tror jegmærkede lidt spark fra ham, men ikke meget.

Anmeld

18. september 2012

Princesspigen

celkt skriver:

baby er højst sandsynlig musestille under fødslen... Jeg tror også den mærker på hvad der sker omkring den, og forholder sig afventende...

Unden mine to fødsler erindrer jeg ikke at have mærket dem, da først veerne drønnede derudaf...

okay, tak for dit svar

Anmeld

18. september 2012

Princesspigen

Ciss skriver:

Jeg husker ikke, at jeg mærkede spark og den slags under fødslen. Jeg tror ikke, barnet rigtig har plads til det på det tidspunkt.

Ingen af mine stod rigtig fast med hovedet, da det begyndte, men de havde jo hovedet ned, og maven var vel sunket - selvom jeg ikke selv syntes, det så sådan ud.

Når det gælder tidlig fødsel ved jeg desværre ikke.....

Spændende at det kan ske når som helst....

den lille har ligget med hoved nede siden uge 28 og gør det stadig men om det betyder den står fast ved jeg ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.