Starter i på grød når de fylder de her 4 måneder..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.046 visninger
34 svar
0 synes godt om
17. september 2012

Mor, Skilt,Bonusmor

Ved at nogle ammende venter til de er 6måneder..

Men lige pt. glæder jeg mig RIGTIG meget til at komme igang med ske mad, men det er KUN fordi han er blevet fuldstændig umulig når han skal spise sin flaske - han kan slet ikke koncentrere sig andet de første 20ml  (han spiser jo altså ca 200ml) han roder rundt, skubber med hænder flasken ud (det er muligt at det ikke er bevidst) men drejer også hovedet, ormer sig, og skubber ud med tungen.. Nogle gange begynder han os at græde/brok sig midt i det hele, præcis som hvis man havde taget flasken fra ham, men den ligger altså ligge i mundvigen på ham, fordi han netop har drejet hovedet.. Holder man ham fast og tæt indtil kroppen, så han ikke kan vende og orme så meget - bliver han MEGA sur.. SÅ jo jeg glæder mig til han forhåbelig bliver hurtigere mæt med ske mad, så må vi jo bare være de som starter med flasken istedet for at slutte med den..

PS. Marcus bliver 4 måneder om 17dage, og vi har egentlig ikke tænkt os at starte før - kun måske et par dage da det passer med en aftale med SP, så kan hun være der til at rådgive den første gang..

Hvis i gør, hvad har i så gjort jer af overvejelser til opstarten??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2012

Team Putte

DET Poulsen skriver:

Men lige pt. glæder jeg mig RIGTIG meget til at komme igang med ske mad, men det er KUN fordi han er blevet fuldstændig umulig når han skal spise sin flaske - han kan slet ikke koncentrere sig andet de første 20ml  (han spiser jo altså ca 200ml) han roder rundt, skubber med hænder flasken ud (det er muligt at det ikke er bevidst) men drejer også hovedet, ormer sig, og skubber ud med tungen.. Nogle gange begynder han os at græde/brok sig midt i det hele, præcis som hvis man havde taget flasken fra ham, men den ligger altså ligge i mundvigen på ham, fordi han netop har drejet hovedet.. Holder man ham fast og tæt indtil kroppen, så han ikke kan vende og orme så meget - bliver han MEGA sur.. SÅ jo jeg glæder mig til han forhåbelig bliver hurtigere mæt med ske mad, så må vi jo bare være de som starter med flasken istedet for at slutte med den..

PS. Marcus bliver 4 måneder om 17dage, og vi har egentlig ikke tænkt os at starte før - kun måske et par dage da det passer med en aftale med SP, så kan hun være der til at rådgive den første gang..

Hvis vi starter med skemad der er det kun fordi hun ik tager nok på stadig! Og så er det nok sp der sætter os i gang vi kender iøvrigt alt til hans opførsel når han spiser, Ida gør præcis det samme!

Når vi starter tænker jeg rigtig tynd grød og kun et par skeer ad gangen og så stille og roligt øge mængden. Når hun skal have maden tænker jeg at hun skal sidde i skråstolen da hun jo ik kan sidde selv endnu

Anmeld

17. september 2012

Jibbe

Nej hvis han stadig bliver mæt så venter jeg til han er 5-6 mdr deres maver er ikke klar før - vi døjer rigeligt nu hvor det kun er amning. Og det er kun faser det med at skubbe brystet/flasken væk.
Men man skal gøre det man selv synes er rigtigt og i vores tilfælde er 4 mdr for tidligt.

Anmeld

17. september 2012

JonTri

Nix venter så længe som muligt for mavens skyld. Min første fik mme og startede grød omkring de 4 mdr og den lille mave stod helt af. Min mellemste var 5 mdr og vi startede for sjov... Og han fik vel skemad en til to gange i ugen indtil 6 mdr. Tredje skud vil jeg vente med, HVIS hun kan vente. Man skal jo følge barnet. Hun har de sidste par uger fået lov at sutte på ex blomme, peberfrugt mm når jeg holder det.

Anmeld

18. september 2012

Mor, Skilt,Bonusmor

Jibbe skriver:

Nej hvis han stadig bliver mæt så venter jeg til han er 5-6 mdr deres maver er ikke klar før - vi døjer rigeligt nu hvor det kun er amning. Og det er kun faser det med at skubbe brystet/flasken væk.
Men man skal gøre det man selv synes er rigtigt og i vores tilfælde er 4 mdr for tidligt.

Puha den fase har efterhånden varet længe nu, så håber jeg godt nok den snart er ovre..

Anmeld

18. september 2012

Mor, Skilt,Bonusmor

Jeg glemte iøvrigt at skrive at han også er begyndt at vågne oftere om natten - så det tyder umiddelbart på at det snart er tid..

Men jeg håber så bare at hans mave han tåle det - men nu må vi se hvad SP siger om 14dage..

Anmeld

18. september 2012

Team Putte

DET Poulsen skriver:

Jeg glemte iøvrigt at skrive at han også er begyndt at vågne oftere om natten - så det tyder umiddelbart på at det snart er tid..

Men jeg håber så bare at hans mave han tåle det - men nu må vi se hvad SP siger om 14dage..

Det kunne måske være en mulighed med vælling som aften-flaske istedet for at starte med grød allerede.. Hvis altså vælling er mildere for maven end grøden er Det skulle oz mætte en del så de sover længere

Vi har tænkt oz vælling og vente lidt med grøden, men tingene kan jo laves om mange gange inden hun bliver 4 mdr

Anmeld

18. september 2012

LilleLene

DET Poulsen skriver:

jeg satser på at starte der, så han kan blive mere mæt, så jeg kan nøjes med at amme

Nu supplere jeg jo op med mme, men det er det til 210 per dåse pga risiko for allergi

Anmeld

18. september 2012

Jibbe

LilleLene skriver:

jeg satser på at starte der, så han kan blive mere mæt, så jeg kan nøjes med at amme

Nu supplere jeg jo op med mme, men det er det til 210 per dåse pga risiko for allergi

Det mme kan man da stoppe med efter 4 mdr kan man ikke? Det gjorde 2 fra min første mødregruppe da det var så dyrt.

Anmeld

18. september 2012

Jibbe

Jibbe skriver:

Det mme kan man da stoppe med efter 4 mdr kan man ikke? Det gjorde 2 fra min første mødregruppe da det var så dyrt.

Altså så man går over til almindelig mme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.