Laver lægen gynækologisk tjek?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2012

Skifreaken

Jeg fik heller ikke lavet nogen GU på noget tidspunkt under min graviditet. Ikke før fødedagen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2012

hansen1

Jupiter skriver:

Jeg fortalte en veninde i dag at jeg skal op til lægen i morgen i forbindelse med min graviditet og noget andet, hvor til hun så svarer: "Jamen så skal du nok forberede dig på en gynækologisk undersøgelse".

Skal jeg det? Er det kotume at lægen laver et tjek når man kommer derop første gang og fortæller at man er gravid?

Hun sagde at det var noget med at se om livmoderen er blå og om den evt. vender nedad eller noget i den stil?

Jeg fik det ikke, da min læge sage at man hurtigt kunne komme til en scanning. Og at han kun gjorde det, hvis der var noget man var i tvivl om .. 

Anmeld

17. september 2012

Jupiter

Miss Kat skriver:

Hov, det kom til at lyde som om, jeg bare gentog hvad du sagde... Mente egentlig mere noget ala: "Haha, selvfølgelig med tilhørende garantibevis. Genial idé!".... -agtigt.  

Jamen det var da heldigt jeg også opfattede det sådan

Det var jo ikke svært at læse at jeg allerede havde skrevet det

Anmeld

17. september 2012

Jupiter

Update på læge-besøget:

Lægen spurgte om jeg var gravid? Jeg svarede at testen var positiv.

Så spurgte han hvad jeg kunne mærke? Jeg svarede at jeg havde småkvalme og lidt svimmelhed.

Lægens konklusion: Lige efter bogen, jeg skal drikke mere væske og komme igen d. 11. oktober til journal-skrivning, blodprøver osv.

Anmeld

17. september 2012

Miss Kat

Update på læge-besøget:

Lægen spurgte om jeg var gravid? Jeg svarede at testen var positiv.

Så spurgte han hvad jeg kunne mærke? Jeg svarede at jeg havde småkvalme og lidt svimmelhed.

Lægens konklusion: Lige efter bogen, jeg skal drikke mere væske og komme igen d. 11. oktober til journal-skrivning, blodprøver osv.

Hvor sjovt!! Jeg skal også til læge d. 11. oktober og påbegynde vandrejournalen.  

Hvornår er din termin?

Anmeld

17. september 2012

Jupiter

Miss Kat skriver:

Hvor sjovt!! Jeg skal også til læge d. 11. oktober og påbegynde vandrejournalen.  

Hvornår er din termin?

Jeg har termin d. 23. maj

Ja det er da lidt sjovt. Hvornår har du termin så?

Anmeld

17. september 2012

Miss Kat

Jupiter skriver:

Jeg har termin d. 23. maj

Ja det er da lidt sjovt. Hvornår har du termin så?

D. 10. maj.  Ret tæt på hinanden.

Anmeld

17. september 2012

Nemesis

det er forskelligt fra læge til læge.
nogle læger gør det første gang og der er vist også noget med nogle obligatoriske test første gang man er gravid..men om alt kan klares ved blodprøverne ved jeg ikke.

Jeg ved dog at som 2 og 3 gangs gravid var det ikke nødvendigt.

:-) Sisse

Anmeld

17. september 2012

Jupiter

Miss Kat skriver:

D. 10. maj.  Ret tæt på hinanden.

Ja det er det jo næsten også nødt til at være når vi skal have lavet journal samtidig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.