Laver lægen gynækologisk tjek?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2012

2babygirls

Jupiter skriver:

Jeg fortalte en veninde i dag at jeg skal op til lægen i morgen i forbindelse med min graviditet og noget andet, hvor til hun så svarer: "Jamen så skal du nok forberede dig på en gynækologisk undersøgelse".

Skal jeg det? Er det kotume at lægen laver et tjek når man kommer derop første gang og fortæller at man er gravid?

Hun sagde at det var noget med at se om livmoderen er blå og om den evt. vender nedad eller noget i den stil?

Ved min første graviditet i 2010 fik jeg en, men da havde jeg også en klaptorsk til læge.
I juni fik jeg igen lavet vandrejournal på lillesøster og der sagde lægen at det gjorde man ikke mere, med mindre der var en særlig grund til det.

Så nej. Og du har også lov at takke nej. Alt i din graviditet er et tilbud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2012

Jupiter

Ja jeg tror jeg takker nej hvis han siger som jer, at der ikke er noget nyt at få ud af det, når testen er positiv i forvejen.

Anmeld

16. september 2012

Clisolka

Jupiter skriver:

Jeg fortalte en veninde i dag at jeg skal op til lægen i morgen i forbindelse med min graviditet og noget andet, hvor til hun så svarer: "Jamen så skal du nok forberede dig på en gynækologisk undersøgelse".

Skal jeg det? Er det kotume at lægen laver et tjek når man kommer derop første gang og fortæller at man er gravid?

Hun sagde at det var noget med at se om livmoderen er blå og om den evt. vender nedad eller noget i den stil?

Jeg tror det er forskelligt fra læge til læge hvad de gør - jeg fik ikke en GU, fordi hun ikke ville gøre det værre ved at rode rundt  Den første gang jeg fik en GU i min graviditet var den dag jeg blev sat i gang 

Anmeld

17. september 2012

Miss Kat

Jeg fik heller ikke GU hverken denne eller sidste gang... Faktisk sker der ikke alverden ved første lægebesøg.

Under første graviditet bad lægen mig tage en graviditetstest til konsultationen, men det skulle jeg ikke denne gang.

Udover det regnede hun bare frem til terminen, hvor langt jeg var, og jeg fik en dato til at skulle lave vandrejournal og få taget blodprøver.

Intet andet. Lidt en flad fornemmelse, men det er første milepæl (bortset fra den første positive test naturligvis) !

Anmeld

17. september 2012

Jupiter

Miss Kat skriver:

Jeg fik heller ikke GU hverken denne eller sidste gang... Faktisk sker der ikke alverden ved første lægebesøg.

Under første graviditet bad lægen mig tage en graviditetstest til konsultationen, men det skulle jeg ikke denne gang.

Udover det regnede hun bare frem til terminen, hvor langt jeg var, og jeg fik en dato til at skulle lave vandrejournal og få taget blodprøver.

Intet andet. Lidt en flad fornemmelse, men det er første milepæl (bortset fra den første positive test naturligvis) !

hellere det end en GU

Anmeld

17. september 2012

Miss Kat

Jupiter skriver:

hellere det end en GU

Ja jeg ved heller ikke, hvad jeg håbede på der skulle ske...

Jeg kan dælme godt undvære en GU.... måske måtte hun bare gerne give mig et diplom og en klapsalve eller noget i den stil.

Anmeld

17. september 2012

Jupiter

Miss Kat skriver:

Ja jeg ved heller ikke, hvad jeg håbede på der skulle ske...

Jeg kan dælme godt undvære en GU.... måske måtte hun bare gerne give mig et diplom og en klapsalve eller noget i den stil.

Årh ja det kunne være perfekt!

Eller bare sådan et garantibevis på at baby er produceret korrekt uden fejl fra fabrikken, og at leveringsdatoen er d. 23. maj 2013

Anmeld

17. september 2012

Miss Kat

Jupiter skriver:

Årh ja det kunne være perfekt!

Eller bare sådan et garantibevis på at baby er produceret korrekt uden fejl fra fabrikken, og at leveringsdatoen er d. 23. maj 2013

Med tilhørende garantibevis! Det ville være perfekt.

Anmeld

17. september 2012

Jupiter

Miss Kat skriver:

Med tilhørende garantibevis! Det ville være perfekt.

Anmeld

17. september 2012

Miss Kat

Jupiter skriver:

Hov, det kom til at lyde som om, jeg bare gentog hvad du sagde... Mente egentlig mere noget ala: "Haha, selvfølgelig med tilhørende garantibevis. Genial idé!".... -agtigt.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.