Jeg vidste ikke - Gjorde I ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2012

raca

SussieThyssen skriver:

LOL lige den variation har jeg aldrig hørt, så den er nok temmelig gammel, og så kunne jeg aldrig drømme om at give børn uld på kroppen, da man risikerer at udvikle allergi hos dem 

Men den minder meget om den gamle regel om at torsk og ål KUN må spises i de måneder, der ender på netop R

Kærligst
Sussie 

man kan jo blive alergisk over for alt... og ja man kan blive det overfor uld og/eller lanolin...

men man kan jo blive alergisk overfor parafume, konserveringstoffer, farvestoffer, mælk, dyr, polamid og poliester  og listen er jo alen lang... men ikke alle bliver alergiske.. ingen gang i nærheden alle..så det ville jo være surt og undgå et godt rent produkt forde man hypotetisk kunne udvikle alergi..

så uld er et virkeligt fint produkt, og har mange gode enskaber... som bommuld ingen gang kommer i nærheden af.. og tja kunststoffer bruger vi aldrg..ikke forde vi er alergiske men forde kunsktof  ikke er noget jeg vil bruge mod min hud.. men sådan er vi så forskellige..

angora og merino er anderledes en uld og en del der ikke tåler uld. tåler de to.. eller mælkegarn( dette er dog gået af produktion)

men tja jeg er også alergisk.. (dvs pollen, nikkel, perubalsam) men i og med alergiener ligger får mine unger nu afligevel uld på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2012

raca

hellemor85 skriver:

Ville ikke gi mine piger uld på, synes det er meget ubehageligt at ha på, men jeg har også meget sensitiv hud og frygter børnene også har og de er ikke så gamle at de kunne fortælle mig hvordan de har det, frygter bare de synes det er vildt ubehageligt og klør, ligesom jeg

ordenligt uld klør og krasser ikke..

det billige, vold behandlede grovere gør..

merino kan alle havde på næsten.. det er blødt som smør...

Anmeld

14. september 2012

SussieThyssen

raca skriver:

man kan jo blive alergisk over for alt... og ja man kan blive det overfor uld og/eller lanolin...

men man kan jo blive alergisk overfor parafume, konserveringstoffer, farvestoffer, mælk, dyr, polamid og poliester  og listen er jo alen lang... men ikke alle bliver alergiske.. ingen gang i nærheden alle..så det ville jo være surt og undgå et godt rent produkt forde man hypotetisk kunne udvikle alergi..

så uld er et virkeligt fint produkt, og har mange gode enskaber... som bommuld ingen gang kommer i nærheden af.. og tja kunststoffer bruger vi aldrg..ikke forde vi er alergiske men forde kunsktof  ikke er noget jeg vil bruge mod min hud.. men sådan er vi så forskellige..

angora og merino er anderledes en uld og en del der ikke tåler uld. tåler de to.. eller mælkegarn( dette er dog gået af produktion)

men tja jeg er også alergisk.. (dvs pollen, nikkel, perubalsam) men i og med alergiener ligger får mine unger nu afligevel uld på

Det er jo også op til den enkelte hvilke ting man vil vælge eller ej, men det er også fair at kende de forskellige risici 

Anmeld

14. september 2012

Lone Jakobsen

ja det vidste jeg godt. har dog aldrig brugt uld til mine børn

Anmeld

14. september 2012

Solstrålebørn

Tusind tak for Jeres input... 

Anmeld

16. september 2012

hellemor85

raca skriver:

ordenligt uld klør og krasser ikke..

det billige, vold behandlede grovere gør..

merino kan alle havde på næsten.. det er blødt som smør...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.