Jeg vidste ikke - Gjorde I ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2012

dorthemus

Zafir skriver:

uldundertrøjeMan KAN være allergisk overfor ALT - incl alle mulige sunde ting, som også gulerødder og æbler.
Men det gør heller ikke at vi ikke skal spise gulerødder og æbler, fordi der er NOGEN der er allergiske overfor det.

Uld er rigtig godt, fordi det varmer, selvom det bliver vådt og fugtigt. Det er noget af det mest naturlige vi har og det er rigtig godt.

Dog vil jeg personligt sige, at det er alt for tidligt til uld, i hverdagen. Når jeg er på viking med mine børn, har Frigg uld på om natten

Men altså - fordi der er NOGEN der bliver allergisk overfor uld, gør ikke at man skal vælge det fra. man kan vælge det fra, hvis man ser at man er allergisk overfor det.

Som oftest er det dog ikke ulden, men at man har særlig sensitiv hud og derfor kan man ikke tåle at have ulden på kroppen

Runa har uldundertrøje på på kølige dage nu og sover i uldnattøj allerede nu og hun gider heller ikke have dyne på....jeg oplever at hun sveder mere om natten i bomuld end i uld hvor hun er dejlig lun om morgenen og i øvrigt sover bedre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2012

lisesp83

Hvornår er det så hue tid igen?

Anmeld

14. september 2012

dorthemus

lisesp83 skriver:

Hvornår er det så hue tid igen?

Det tror jeg er individuelt og man kan jo starte med en tynd hue. Min datter er ørebarn så på kolde og blæsende dage skal hun have en tynd hue på...og så selvfølgelig en tykkere når det blir rigtig vinter

Anmeld

14. september 2012

foto på lærred

Solstrålebørn skriver:

Ja jeg må være en af de langsomme.... 

Vidst I at månederne som slutter med R er månederne hvor man anbefaler at børnene har uld undertøj på? 

Månederne er fra September frem til Februar... 

Jeg vidste det overhovedet ikke...  Nok fordi jeg aldrig har brugt uld undertøj... 

Uld undertøj/tøj anbefales ikke til børn med problemer med huden (f.eks eksem osv)

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Anmeld

14. september 2012

hellemor85

Ville ikke gi mine piger uld på, synes det er meget ubehageligt at ha på, men jeg har også meget sensitiv hud og frygter børnene også har og de er ikke så gamle at de kunne fortælle mig hvordan de har det, frygter bare de synes det er vildt ubehageligt og klør, ligesom jeg

Anmeld

14. september 2012

MortilCilas

Solstrålebørn skriver:

Vidst I at månederne som slutter med R er månederne hvor man anbefaler at børnene har uld undertøj på? 

Jeg vidste det overhovedet ikke...  Nok fordi jeg aldrig har brugt uld undertøj... 

Nej det vidste jeg ikke Her bruger vi ikke uld, da Cilas har en meget sart hud og speciel lægen fraråder mig at bruge det på ham

Anmeld

14. september 2012

Zafir

dorthemus skriver:

Runa har uldundertrøje på på kølige dage nu og sover i uldnattøj allerede nu og hun gider heller ikke have dyne på....jeg oplever at hun sveder mere om natten i bomuld end i uld hvor hun er dejlig lun om morgenen og i øvrigt sover bedre

Det er også noget af det gode ved uld - at det er godt til at regulere varmen. Meget mere end bomuld og kunstoffer

Anmeld

14. september 2012

Ellie79

Solstrålebørn skriver:

Jep men overholder det ikke eller det vil sige, de kan godt have uld på i mange dage men så smutter der lige en bomuldsbody på. De har dog aldrig uld på mellem april/maj og september/oktober

Anmeld

14. september 2012

SussieThyssen

dorthemus skriver:

Ja det lyder bestemt ikke rart.

Men nu er det jo langt fra alle der reagerer på samme måde som dig og jeg synes du - iisær i dit første svar maler fanden på væggen og nærmest får udråbt uld til ja Fanden selv

Det meste af den uld vi bruger til tøj er forarbejdet netop så den kan bruges til fx sart barnehud...som fx marinould der er blød. Og du kan også finde blandinger som uld/silke og uld/bomuld.

Uld har så mange kvaliteter som langt de fleste tåler (vil jeg vove den påstand)...men ja man ka da altid finde undtagelser.

Anmeld

14. september 2012

132319

Det er ikke alle de måneder der slutter med R, det er alle de måneder der INDEHOLDER R. Dvs. fra september til april.

Jeg har dog ikke heeelt fundet det frem endnu, men der går ikke ret længe  -Plejer også at stoppe i løbet af marts/start april. Februar er alt for tidligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.