Jeg vidste ikke - Gjorde I ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2012

Nadia&Daniel

JulieWH skriver:

Når du nu skriver det, så ringer der faktisk en lille klokke - men den er godt nok gemt langt væk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2012

Isabella_mor

Solstrålebørn skriver:

Ja jeg må være en af de langsomme.... 

Vidst I at månederne som slutter med R er månederne hvor man anbefaler at børnene har uld undertøj på? 

Månederne er fra September frem til Februar... 

Jeg vidste det overhovedet ikke...  Nok fordi jeg aldrig har brugt uld undertøj... 

Jeg har hørt at det er de måneder der slutter på r, at ungerne skal have hue på! 

Men sådan som vores klima fucker med os, så er det jo ikke engang kun til februar! Tror villads havde hue på et godt stykke i de i marts ! 

Anmeld

13. september 2012

EnGodMor

JulieWH skriver:

Når du nu skriver det, så ringer der faktisk en lille klokke - men den er godt nok gemt langt væk

hihi

det samme her

Anmeld

14. september 2012

SussieThyssen

Solstrålebørn skriver:

Ja jeg må være en af de langsomme.... 

Vidst I at månederne som slutter med R er månederne hvor man anbefaler at børnene har uld undertøj på? 

Månederne er fra September frem til Februar... 

Jeg vidste det overhovedet ikke...  Nok fordi jeg aldrig har brugt uld undertøj... 

LOL lige den variation har jeg aldrig hørt, så den er nok temmelig gammel, og så kunne jeg aldrig drømme om at give børn uld på kroppen, da man risikerer at udvikle allergi hos dem 

Men den minder meget om den gamle regel om at torsk og ål KUN må spises i de måneder, der ender på netop R

Kærligst
Sussie 

Anmeld

14. september 2012

dorthemus

SussieThyssen skriver:

LOL lige den variation har jeg aldrig hørt, så den er nok temmelig gammel, og så kunne jeg aldrig drømme om at give børn uld på kroppen, da man risikerer at udvikle allergi hos dem 

Men den minder meget om den gamle regel om at torsk og ål KUN må spises i de måneder, der ender på netop R

Kærligst
Sussie 

Ej undskyld men det er simpelthen noget vrøvl

Det der kan udvikle allergi hos børn er lanolinen og ikke ulden.
Allergibørn med fx børneeksem kan med fordel have uld på.
Du kan læse mere inde på Astma og Allergiforbundet eller på www.filiokus.dk

Og ellers vil jeg da meget gerne læse din dokumentation

Anmeld

14. september 2012

SussieThyssen

dorthemus skriver:

Ej undskyld men det er simpelthen noget vrøvl

Det der kan udvikle allergi hos børn er lanolinen og ikke ulden.
Allergibørn med fx børneeksem kan med fordel have uld på.
Du kan læse mere inde på Astma og Allergiforbundet eller på www.filiokus.dk

Og ellers vil jeg da meget gerne læse din dokumentation

Jeg vil blæse astma- allergiforbundet i øret  

Jeg er voldsomt allergisk over for uld men ikke lanolin, så jo det kan man godt.

jeg har igennem mange år haft med allergikere at gøre, er selv multiallergiker, og tror nok jeg har set min del af uldallergikere også.

Men jeg forventer ikke du vil se mig klæde mig i uld og miste huden på kroppen for at bevise at det er sandt LOL

Anmeld

14. september 2012

dorthemus

SussieThyssen skriver:

Jeg vil blæse astma- allergiforbundet i øret  

Jeg er voldsomt allergisk over for uld men ikke lanolin, så jo det kan man godt.

jeg har igennem mange år haft med allergikere at gøre, er selv multiallergiker, og tror nok jeg har set min del af uldallergikere også.

Men jeg forventer ikke du vil se mig klæde mig i uld og miste huden på kroppen for at bevise at det er sandt LOL

Javel så Jamen så må vi holde os til hver vores viden og erfaring

Anmeld

14. september 2012

SussieThyssen

dorthemus skriver:

Javel så Jamen så må vi holde os til hver vores viden og erfaring

Det er nu ikke så svært..man skal bare erkende at der findes langt flere muligheder eller rettere skavanker end man tror.

Jeg vil give dig helt ret i at mange ikke kan tåle lanolin, det kan min mor fx ikke, men hun kan godt tåle uld i sig selv.
Hvor imod jeg..omg..hvis jeg får uld mod huden, så går der under 5 min og jeg begynder at klø som en sindsyg, under 10 og jeg får små røde knopper og efter kort tid, hæver min hud og bliver ildrød og tyk, så det ligner nældefeber.

Efterreaktionen er, at knopperne bliver til sår og jeg skaller huden af i store flager, der hvor jeg har været i kontakt med ulden.

Problemet med allergi er, at der findes så mange typer af allergi som endnu ikke er påvist fordi man ikke forsker nok i det, og det er jo trist for alle os mange allergikere.
Bare alene pollen og skimmelprognoserne er ikke effektive nok...suk!

Anmeld

14. september 2012

dorthemus

SussieThyssen skriver:

JJa

Det er nu ikke så svært..man skal bare erkende at der findes langt flere muligheder eller rettere skavanker end man tror.

Jeg vil give dig helt ret i at mange ikke kan tåle lanolin, det kan min mor fx ikke, men hun kan godt tåle uld i sig selv.
Hvor imod jeg..omg..hvis jeg får uld mod huden, så går der under 5 min og jeg begynder at klø som en sindsyg, under 10 og jeg får små røde knopper og efter kort tid, hæver min hud og bliver ildrød og tyk, så det ligner nældefeber.

Efterreaktionen er, at knopperne bliver til sår og jeg skaller huden af i store flager, der hvor jeg har været i kontakt med ulden.

Problemet med allergi er, at der findes så mange typer af allergi som endnu ikke er påvist fordi man ikke forsker nok i det, og det er jo trist for alle os mange allergikere.
Bare alene pollen og skimmelprognoserne er ikke effektive nok...suk!

Ja det lyder bestemt ikke rart.

Men nu er det jo langt fra alle der reagerer på samme måde som dig og jeg synes du - iisær i dit første svar maler fanden på væggen og nærmest får udråbt uld til ja Fanden selv

Det meste af den uld vi bruger til tøj er forarbejdet netop så den kan bruges til fx sart barnehud...som fx marinould der er blød. Og du kan også finde blandinger som uld/silke og uld/bomuld.

Uld har så mange kvaliteter som langt de fleste tåler (vil jeg vove den påstand)...men ja man ka da altid finde undtagelser.

Anmeld

14. september 2012

Zafir

Man KAN være allergisk overfor ALT - incl alle mulige sunde ting, som også gulerødder og æbler.
Men det gør heller ikke at vi ikke skal spise gulerødder og æbler, fordi der er NOGEN der er allergiske overfor det.

Uld er rigtig godt, fordi det varmer, selvom det bliver vådt og fugtigt. Det er noget af det mest naturlige vi har og det er rigtig godt.

Dog vil jeg personligt sige, at det er alt for tidligt til uld, i hverdagen. Når jeg er på viking med mine børn, har Frigg uld på om natten

Men altså - fordi der er NOGEN der bliver allergisk overfor uld, gør ikke at man skal vælge det fra. man kan vælge det fra, hvis man ser at man er allergisk overfor det.

Som oftest er det dog ikke ulden, men at man har særlig sensitiv hud og derfor kan man ikke tåle at have ulden på kroppen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.