Brug for jeres ekspertise

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.228 visninger
24 svar
0 synes godt om
13. september 2012

Københavnermor

Hej søde damer..

Jeg står i et dilemma..

Min datter er 9 måneder gammel. Hun har været vant til at falde i søvn med babsen i munden, søgt og søgt hele natten, og kun kunnet sove igen når babsen er tilbage i munden. Det har jeg som sådan ikke haft noget problem med, indtil i denne uge...

Når hun skulle puttes til natten, spiste hun fra begge bryster og vågnede derefter HELT op og keglede rundt i vores seng. Sat sig op, kravlede rundt, og ville i det hele taget ikke putte ved min babs og sove.. Det resulterede igår i at hun blev ved med at køre sig selv op så hun var vågen til klokken 3:30 i nat før hun overgav sig... Hun er vandt til at sove mellem klokken 19:15-20:15.

Det var sååå hårdt i nat at jeg idag besluttede at nu skulle hun lære at sove i egen seng, falde i søvn der, og uden min babs i munden!

Det holdt hårdt, og mange tårer og frustrationen senere lykkedes det. Det tog 3 kvarter. Hun fik ikke lov at græde sig selv i søvn, bare rolig! Jeg tog hende op hver gang hun græd "rigtigt" og ikke bare brokkede sig. Trøstede hende, fik hende til at falde til ro, og lagde hende tilbage i sengen. Til sidst overgav hun sig og lagde sig til at sove.. Det er 30 minutter siden.

Men... Her kommer dilemmaet. Hvad skal jeg gøre i nat????
Er hun for lille til at undvære babsen hele natten? Eller skal jeg køre samme stil i nat? Selvfølgelig tilbyde hende vand, hvis hun er tørstig.

Jeg er i vildrede. Hun er vant til at sove hos os...

Håber på hjælp!!!!

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2012

Mor til Frederic og Freya

Nu som Moar skriver:

Hej søde damer..

Jeg står i et dilemma..

Min datter er 9 måneder gammel. Hun har været vant til at falde i søvn med babsen i munden, søgt og søgt hele natten, og kun kunnet sove igen når babsen er tilbage i munden. Det har jeg som sådan ikke haft noget problem med, indtil i denne uge...

Når hun skulle puttes til natten, spiste hun fra begge bryster og vågnede derefter HELT op og keglede rundt i vores seng. Sat sig op, kravlede rundt, og ville i det hele taget ikke putte ved min babs og sove.. Det resulterede igår i at hun blev ved med at køre sig selv op så hun var vågen til klokken 3:30 i nat før hun overgav sig... Hun er vandt til at sove mellem klokken 19:15-20:15.

Det var sååå hårdt i nat at jeg idag besluttede at nu skulle hun lære at sove i egen seng, falde i søvn der, og uden min babs i munden!

Det holdt hårdt, og mange tårer og frustrationen senere lykkedes det. Det tog 3 kvarter. Hun fik ikke lov at græde sig selv i søvn, bare rolig! Jeg tog hende op hver gang hun græd "rigtigt" og ikke bare brokkede sig. Trøstede hende, fik hende til at falde til ro, og lagde hende tilbage i sengen. Til sidst overgav hun sig og lagde sig til at sove.. Det er 30 minutter siden.

Men... Her kommer dilemmaet. Hvad skal jeg gøre i nat????
Er hun for lille til at undvære babsen hele natten? Eller skal jeg køre samme stil i nat? Selvfølgelig tilbyde hende vand, hvis hun er tørstig.

Jeg er i vildrede. Hun er vant til at sove hos os...

Håber på hjælp!!!!

Kram

Altså jeg har en stol inde på hendes værelse hvor jeg hvis hun vågner, sidder og ammer hende... Hun er så godt nok kun 5 mdr (om 3 dage) og kom på eget værelse og junior seng herfor en uge siden.

Vores den store kom først på eget værelse som 6 mdr gammel og stopped med at amme da han var 9 mdr. Mellem 8 og 9 mdr fik han kun babs 1 gang om dagen og det var som 'godnat og sov godt' babs.

Jeres er 9 mdr og burde kunne sove natten igennem uden amning, men i kender jeres barn bedst.

Anmeld

13. september 2012

Pikku Myy

Jeg fik at vide af min SP at min søn var klar til at sove uden mad om natten da han var omkring 9-10 mdr, men jeg ved ikke om det var et individuelt skøn eller om det er en generel rettetråd.

Anmeld

13. september 2012

Københavnermor

Mor til Frederic og Freya skriver:

Altså jeg har en stol inde på hendes værelse hvor jeg hvis hun vågner, sidder og ammer hende... Hun er så godt nok kun 5 mdr (om 3 dage) og kom på eget værelse og junior seng herfor en uge siden.

Vores den store kom først på eget værelse som 6 mdr gammel og stopped med at amme da han var 9 mdr. Mellem 8 og 9 mdr fik han kun babs 1 gang om dagen og det var som 'godnat og sov godt' babs.

Jeres er 9 mdr og burde kunne sove natten igennem uden amning, men i kender jeres barn bedst.

Hun har på det sidste vågnede unødigt meget om natten for at søge brystet, men kun lige taget en tår og så sovet videre - så det har altså kun været for at få babsen i munden... Vi snakker 5-8 gange om natten de sidste 3 ugers tid...

Jeg tænker hun burde kunne undvære babsen, men er i tvivl om hvorvidt hun er mæt nok til natten.. Hun får stadig babs 3 gange om dagen. Tidlig morgen, middag, og gonat babs.. Jeg forsøger at skære ned, men hun er stædig!

Måske jeg skal se det lidt an, og vudere i løbet af natten.. Det er SVÆRT!!

Anmeld

13. september 2012

Laulund87

Er jeres pige kommet i juniorseng?

Anmeld

13. september 2012

Københavnermor

Pikku Myy skriver:

Jeg fik at vide af min SP at min søn var klar til at sove uden mad om natten da han var omkring 9-10 mdr, men jeg ved ikke om det var et individuelt skøn eller om det er en generel rettetråd.

Er nat så alle 11 timer hun sover? Hun plejer at vågne mellem 7 og 8 om morgen..

Eller skal jeg give hende noget tidlig morgen, hvis hun vågner der??

Anmeld

13. september 2012

Nu som Moar skriver:

Hun har på det sidste vågnede unødigt meget om natten for at søge brystet, men kun lige taget en tår og så sovet videre - så det har altså kun været for at få babsen i munden... Vi snakker 5-8 gange om natten de sidste 3 ugers tid...

Jeg tænker hun burde kunne undvære babsen, men er i tvivl om hvorvidt hun er mæt nok til natten.. Hun får stadig babs 3 gange om dagen. Tidlig morgen, middag, og gonat babs.. Jeg forsøger at skære ned, men hun er stædig!

Måske jeg skal se det lidt an, og vudere i løbet af natten.. Det er SVÆRT!!

Du kan evt give lidt grød inden og så godnat babs?

Lyder jo til at det ikke er af sult hun vågner...

Freya får grød eller lign små 2 timer inden putning  - sammen med os og så bliver hun 'godnat' ammet kl 19 og puttet kl 20 ca. og sover som regl til kl 4...

Anmeld

13. september 2012

Laulund87 skriver:

Er jeres pige kommet i juniorseng?

Ja... Hun lå i en arve vugge med høje træ sidder og der lå hun og banked på - møffed både op ad og ned af sengen.

Har rullet en junior dyne som pølse og lagt den som afgrænsning ved hendes hoved - skulder...

Og sover med junior dyne, da hun alt for let sparker den anden af... Lige før vi overvejer at putte hende i én af frederic's 'soveposer'...

Anmeld

13. september 2012

Pikku Myy

Nu som Moar skriver:

Er nat så alle 11 timer hun sover? Hun plejer at vågne mellem 7 og 8 om morgen..

Eller skal jeg give hende noget tidlig morgen, hvis hun vågner der??

Jeg tror han fik lidt at spise umiddelbart inden han kom i seng (det fungerede hos os, hos nogen giver det ondt i maven), og så fik han ikke noget at spise igen før morgenmad. Jeg vil skyde på at han sov 20-7.

Hvis hun vågner tidligt og er sulten, synes jeg da bestemt du skal give hende noget at spise Du kender hende bedst!

Anmeld

13. september 2012

Københavnermor

Du kan evt give lidt grød inden og så godnat babs?

Lyder jo til at det ikke er af sult hun vågner...

Freya får grød eller lign små 2 timer inden putning  - sammen med os og så bliver hun 'godnat' ammet kl 19 og puttet kl 20 ca. og sover som regl til kl 4...

Det lyder som en luksus 5 måneders du har dig der..

Min pige kan ikke lige grød. Men hun fik aftensmad (ærter, gulerod, kartoffelmos med frikadelle) klokken ca. 18:30, hun spiste dog ikke vildt meget. Og så slugte hun det ene bryst klokken 19:00 og det andet klokken 19:45, hun faldt i søvn ca. 20:30. Så mon ikke hun skulle kunne holde til 4-tiden også?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.