Nu som Moar skriver:
Hej søde damer..
Jeg står i et dilemma..
Min datter er 9 måneder gammel. Hun har været vant til at falde i søvn med babsen i munden, søgt og søgt hele natten, og kun kunnet sove igen når babsen er tilbage i munden. Det har jeg som sådan ikke haft noget problem med, indtil i denne uge...
Når hun skulle puttes til natten, spiste hun fra begge bryster og vågnede derefter HELT op og keglede rundt i vores seng. Sat sig op, kravlede rundt, og ville i det hele taget ikke putte ved min babs og sove.. Det resulterede igår i at hun blev ved med at køre sig selv op så hun var vågen til klokken 3:30 i nat før hun overgav sig... 

Hun er vandt til at sove mellem klokken 19:15-20:15.
Det var sååå hårdt i nat at jeg idag besluttede at nu skulle hun lære at sove i egen seng, falde i søvn der, og uden min babs i munden!
Det holdt hårdt, og mange tårer og frustrationen senere lykkedes det. Det tog 3 kvarter. Hun fik ikke lov at græde sig selv i søvn, bare rolig! Jeg tog hende op hver gang hun græd "rigtigt" og ikke bare brokkede sig. Trøstede hende, fik hende til at falde til ro, og lagde hende tilbage i sengen. Til sidst overgav hun sig og lagde sig til at sove.. Det er 30 minutter siden. 
Men... Her kommer dilemmaet. Hvad skal jeg gøre i nat????
Er hun for lille til at undvære babsen hele natten? Eller skal jeg køre samme stil i nat? Selvfølgelig tilbyde hende vand, hvis hun er tørstig.
Jeg er i vildrede. Hun er vant til at sove hos os...
Håber på hjælp!!!!
Kram
Milja bestemte sig ved 9 mdr at nu ville hun ikke have babs mere før natten og det lyder til at det vil din baby heller ikke.
Hun havde heller ikke brug for det mere, hun sov igennem fra den selv samme nat, enten i vores seng mellem os eller i slyngevuggen over vores seng
Så jeg vil sige, tag det roligt og se til hvordan det går inat. Måske har hun slet ikke brug for det.
Men husk at sørge for at hun får ekstra vand i løbet af dagen for at sørge for at hun får væske nok så er sansynligheden for at hun har brug for vand om natten mindre.
Grød lige inden hun skal puttes kan også være en go ide, idet hun jo er vandt til noget som "fylder" en smule i løbet af natten. Det føles underligt men tilbyd hende også selv om det kun er ½-1 time siden i spiste aftensmad - vi har ihvertfald oplevet at hun spiser ret godt selv om hun lige har spist :-)
Det blev vidst ret rodet - håber du fik lidt ud af det alligevel

Line
Anmeld