Brug for jeres ekspertise

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2012

Vivian87

Aviaja er snart 9 måneder (om en uge).

Vi spiser aftensmad klokken 17 og hun blir puttet klokken 18 (lige pt i hvert fald fordi vi er ved at vænne hende til kun at sove 2 lure). Hun får tilbudt en flaske når hun blir puttet men tager den sjældent! Og så vågner hun mellem 4.30 og 5.30 og får en flaske vælling og står så op mellem 6 og 7

Vores sundhedsplejerske sagde da hun var 6 måneder at nu skulle det være slut med mad om natten, men jeg synes at fordi vi spiser så tidligt er det ikke urimligt at hun vågner 12 timer senere og er sulten, så vi giver hende bare den flaske vælling!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2012

Københavnermor

Pikku Myy skriver:

Jeg tror han fik lidt at spise umiddelbart inden han kom i seng (det fungerede hos os, hos nogen giver det ondt i maven), og så fik han ikke noget at spise igen før morgenmad. Jeg vil skyde på at han sov 20-7.

Hvis hun vågner tidligt og er sulten, synes jeg da bestemt du skal give hende noget at spise Du kender hende bedst!

Du har ret jeg må prøve og se hvordan den går i løbet af natten.. Har sagt til manden han måske skulle sove på sofaen, så han kan få noget søvn hvis det bliver hårdt....
Hun plejer også at spise umiddelbart inden hun kommer i seng, det har ikke virket til at være et problem her heller.

Anmeld

13. september 2012

Laulund87

Mor til Frederic og Freya skriver:

Ja... Hun lå i en arve vugge med høje træ sidder og der lå hun og banked på - møffed både op ad og ned af sengen.

Har rullet en junior dyne som pølse og lagt den som afgrænsning ved hendes hoved - skulder...

Og sover med junior dyne, da hun alt for let sparker den anden af... Lige før vi overvejer at putte hende i én af frederic's 'soveposer'...

Hehe ja okay

Anmeld

13. september 2012

Københavnermor

Vivian87 skriver:

Aviaja er snart 9 måneder (om en uge).

Vi spiser aftensmad klokken 17 og hun blir puttet klokken 18 (lige pt i hvert fald fordi vi er ved at vænne hende til kun at sove 2 lure). Hun får tilbudt en flaske når hun blir puttet men tager den sjældent! Og så vågner hun mellem 4.30 og 5.30 og får en flaske vælling og står så op mellem 6 og 7

Vores sundhedsplejerske sagde da hun var 6 måneder at nu skulle det være slut med mad om natten, men jeg synes at fordi vi spiser så tidligt er det ikke urimligt at hun vågner 12 timer senere og er sulten, så vi giver hende bare den flaske vælling!

Man ved som regel bedst selv som forældre jo!

Hmmm... Jeg tror jeg strækker den så længe jeg kan, og så ammer hende ved 4-5 tiden.. Så må jeg se hvordan det går. Hun sover heldigvis endnu!

Anmeld

13. september 2012

Mor til Frederic og Freya

Nu som Moar skriver:

Det lyder som en luksus 5 måneders du har dig der..

Min pige kan ikke lige grød. Men hun fik aftensmad (ærter, gulerod, kartoffelmos med frikadelle) klokken ca. 18:30, hun spiste dog ikke vildt meget. Og så slugte hun det ene bryst klokken 19:00 og det andet klokken 19:45, hun faldt i søvn ca. 20:30. Så mon ikke hun skulle kunne holde til 4-tiden også?

I forhold til storebror - er hun langt mere vågen og aktiv.

Han sov i dagtimerne 4 timer - vågen 1-2 timer - sove 4 timer osv. Blev puttet kl 19 og vågned først næste morgen ved 6 - 6.30 tiden.. Det var luksus - han sov bare gennem alt (tænder - vacciner - tigerspring mm)

Freya har været mere svær, men altid været nem om natten og et mareridt om dagen... Men det er blevet meget bedre. Og sover selv meget bedre efter hun sover i eget værelse..

Anmeld

13. september 2012

Københavnermor

Mor til Frederic og Freya skriver:

I forhold til storebror - er hun langt mere vågen og aktiv.

Han sov i dagtimerne 4 timer - vågen 1-2 timer - sove 4 timer osv. Blev puttet kl 19 og vågned først næste morgen ved 6 - 6.30 tiden.. Det var luksus - han sov bare gennem alt (tænder - vacciner - tigerspring mm)

Freya har været mere svær, men altid været nem om natten og et mareridt om dagen... Men det er blevet meget bedre. Og sover selv meget bedre efter hun sover i eget værelse..

Hold da fast en dejlig dreng! Så ved man jo slet ikke hvordan det er at være småbørns forældre med sådan en.

Godt at lillesøster er ved at komme efter det.

Anmeld

13. september 2012

Pikku Myy

Nu som Moar skriver:

Du har ret jeg må prøve og se hvordan den går i løbet af natten.. Har sagt til manden han måske skulle sove på sofaen, så han kan få noget søvn hvis det bliver hårdt....
Hun plejer også at spise umiddelbart inden hun kommer i seng, det har ikke virket til at være et problem her heller.

Skal han noget vigtigt imorgen?

Da vi gjorde det fjernede vi brysterne helt -> det var min kæreste, der stod for natteroderiet et par dage. Man kan selvfølgelig godt sige at det er synd både at fjerne mor og bryster, men hos os, blev det ikke et problem. Min kæreste gav ham bare en slurk vand og lagde ham ned, og så sov han videre...

Anmeld

13. september 2012

Københavnermor

Pikku Myy skriver:

Skal han noget vigtigt imorgen?

Da vi gjorde det fjernede vi brysterne helt -> det var min kæreste, der stod for natteroderiet et par dage. Man kan selvfølgelig godt sige at det er synd både at fjerne mor og bryster, men hos os, blev det ikke et problem. Min kæreste gav ham bare en slurk vand og lagde ham ned, og så sov han videre...

Han har en lang arbejdsdag. Det er jo mig der er på barsel.

Jeg tænker at han må tage over i weekenden, når hun har vænnet sig til den nye stil lidt, og så jeg kan få sovet!!

Anmeld

13. september 2012

Aagaard

Nu som Moar skriver:

Hej søde damer..

Jeg står i et dilemma..

Min datter er 9 måneder gammel. Hun har været vant til at falde i søvn med babsen i munden, søgt og søgt hele natten, og kun kunnet sove igen når babsen er tilbage i munden. Det har jeg som sådan ikke haft noget problem med, indtil i denne uge...

Når hun skulle puttes til natten, spiste hun fra begge bryster og vågnede derefter HELT op og keglede rundt i vores seng. Sat sig op, kravlede rundt, og ville i det hele taget ikke putte ved min babs og sove.. Det resulterede igår i at hun blev ved med at køre sig selv op så hun var vågen til klokken 3:30 i nat før hun overgav sig... Hun er vandt til at sove mellem klokken 19:15-20:15.

Det var sååå hårdt i nat at jeg idag besluttede at nu skulle hun lære at sove i egen seng, falde i søvn der, og uden min babs i munden!

Det holdt hårdt, og mange tårer og frustrationen senere lykkedes det. Det tog 3 kvarter. Hun fik ikke lov at græde sig selv i søvn, bare rolig! Jeg tog hende op hver gang hun græd "rigtigt" og ikke bare brokkede sig. Trøstede hende, fik hende til at falde til ro, og lagde hende tilbage i sengen. Til sidst overgav hun sig og lagde sig til at sove.. Det er 30 minutter siden.

Men... Her kommer dilemmaet. Hvad skal jeg gøre i nat????
Er hun for lille til at undvære babsen hele natten? Eller skal jeg køre samme stil i nat? Selvfølgelig tilbyde hende vand, hvis hun er tørstig.

Jeg er i vildrede. Hun er vant til at sove hos os...

Håber på hjælp!!!!

Kram

Milja bestemte sig ved 9 mdr at nu ville hun ikke have babs mere før natten og det lyder til at det vil din baby heller ikke.
Hun havde heller ikke brug for det mere, hun sov igennem fra den selv samme nat, enten i vores seng mellem os eller i slyngevuggen over vores seng

Så jeg vil sige, tag det roligt og se til hvordan det går inat. Måske har hun slet ikke brug for det.

Men husk at sørge for at hun får ekstra vand i løbet af dagen for at sørge for at hun får væske nok så er sansynligheden for at hun har brug for vand om natten mindre.
Grød lige inden hun skal puttes kan også være en go ide, idet hun jo er vandt til noget som "fylder" en smule i løbet af natten. Det føles underligt men tilbyd hende også selv om det kun er ½-1 time siden i spiste aftensmad - vi har ihvertfald oplevet at hun spiser ret godt selv om hun lige har spist :-)

Det blev vidst ret rodet - håber du fik lidt ud af det alligevel

Line

Anmeld

13. september 2012

Pikku Myy

Nu som Moar skriver:

Han har en lang arbejdsdag. Det er jo mig der er på barsel.

Jeg tænker at han må tage over i weekenden, når hun har vænnet sig til den nye stil lidt, og så jeg kan få sovet!!

Ja, det kan jeg godt se. Jeg tror vi gjorde det i en weekend eller ferie...

Held og lykke - håber det går smertefrit!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.