Brug for jeres ekspertise

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2012

modesty

Nu som Moar skriver:

Hej søde damer..

Jeg står i et dilemma..

Min datter er 9 måneder gammel. Hun har været vant til at falde i søvn med babsen i munden, søgt og søgt hele natten, og kun kunnet sove igen når babsen er tilbage i munden. Det har jeg som sådan ikke haft noget problem med, indtil i denne uge...

Når hun skulle puttes til natten, spiste hun fra begge bryster og vågnede derefter HELT op og keglede rundt i vores seng. Sat sig op, kravlede rundt, og ville i det hele taget ikke putte ved min babs og sove.. Det resulterede igår i at hun blev ved med at køre sig selv op så hun var vågen til klokken 3:30 i nat før hun overgav sig... Hun er vandt til at sove mellem klokken 19:15-20:15.

Det var sååå hårdt i nat at jeg idag besluttede at nu skulle hun lære at sove i egen seng, falde i søvn der, og uden min babs i munden!

Det holdt hårdt, og mange tårer og frustrationen senere lykkedes det. Det tog 3 kvarter. Hun fik ikke lov at græde sig selv i søvn, bare rolig! Jeg tog hende op hver gang hun græd "rigtigt" og ikke bare brokkede sig. Trøstede hende, fik hende til at falde til ro, og lagde hende tilbage i sengen. Til sidst overgav hun sig og lagde sig til at sove.. Det er 30 minutter siden.

Men... Her kommer dilemmaet. Hvad skal jeg gøre i nat????
Er hun for lille til at undvære babsen hele natten? Eller skal jeg køre samme stil i nat? Selvfølgelig tilbyde hende vand, hvis hun er tørstig.

Jeg er i vildrede. Hun er vant til at sove hos os...

Håber på hjælp!!!!

Kram

Hun kan sagtens klare sig uden natmad nu. Jeg ville dog stadig give en tår hvis hun f.eks vågner kl. 5, men kun du kan vurdere om det er nødvendigt eller ej. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2012

modesty

Pikku Myy skriver:

Skal han noget vigtigt imorgen?

Da vi gjorde det fjernede vi brysterne helt -> det var min kæreste, der stod for natteroderiet et par dage. Man kan selvfølgelig godt sige at det er synd både at fjerne mor og bryster, men hos os, blev det ikke et problem. Min kæreste gav ham bare en slurk vand og lagde ham ned, og så sov han videre...

Det gjorde vi også her, og det fungerede rigtig godt.

Anmeld

14. september 2012

Københavnermor

Tak for svar allesammen!

Hun sov sååå meget bedre i nat end hun har gjort længe!
Hun vågnede klokken 1, 4:30 og 6:00, fik en hurtig tår, og sov så videre i sin EGEN seng! Hun stod op ved 7-tiden.

Det er kæmpe fremskridt! Så nu er det bare at vi lige så stille skal arbejde på at skære natamningerne væk en for en...
Hun har jo længe vågnet mellem 5-8 gange!

Bare det at hun sov 4,5 time i et stræk, er helt vildt!!!

Kærlig hilsen en meget veludhvilet MOAR!

Anmeld

14. september 2012

Mor til Frederic og Freya

Nu som Moar skriver:

Hold da fast en dejlig dreng! Så ved man jo slet ikke hvordan det er at være småbørns forældre med sådan en.

Godt at lillesøster er ved at komme efter det.

hvordan er natten gået?

Ja vi fik altid at vide at vi ikke vidste hvordan det var at have barn - da frederic var så nem... Det er han stadig, bliver puttet kl 19 og han vågner først kl 7 igen og hører intet til ham om natten - jo hvis han hoster men ellers ikke.

Men det gør vi så til rigeligt med freya.. Hun er lige så fræk som sin storebror og har et godt temprament..

Anmeld

14. september 2012

Københavnermor

Mor til Frederic og Freya skriver:

hvordan er natten gået?

Ja vi fik altid at vide at vi ikke vidste hvordan det var at have barn - da frederic var så nem... Det er han stadig, bliver puttet kl 19 og han vågner først kl 7 igen og hører intet til ham om natten - jo hvis han hoster men ellers ikke.

Men det gør vi så til rigeligt med freya.. Hun er lige så fræk som sin storebror og har et godt temprament..

Jeg har skrevet en update ovenover..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.