Jeg valgte at føde helt naturligt-hvorfor gjorde du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2012

Thalia

Jeg har født vaginalt 4 gange af den simple årsag at det er det absolut sundeste for både mig og mine børn. - Og fordi tanken om at være vågen og fastspændt på en briks mens en læge sprætter min mave op og piller en baby ud, helt ærligt skræmmer mig en del mere end de smerter der følger med en naturlig fødsel.

Forstået på den måde at jeg ikke føler mig sejere, vildere eller på nogen måde bedre end de mødre der får KS. Tvært imod mener jeg ganske enkelt at det er mig der vælger "den nemme løsning", frem for at gennemgå en større operation.

Min første fødsel var ekstremt hård, jeg fødte en stor dreng på 4100g og 56cm som var stjernekigger. Jeg fik en del forskellige smertelindring og måtte til sidst klippes.

Fødsel nummer 2 var en fantastisk fødsel, hvor jeg var i vand som smkertelindring men fødte på vand.

Fødsel nummer 3 tog kun 40 minutter fra første ve, så jeg nåede ikke i vand - og heller ikke nogen anden smertelindring.

Fødsel nummer 4 var på alle måder fantastisk. Vores yngste er født i vand, jeg tog selv imod ham da JM ikke kunne nå, og han kom til overfladen midt imellem min mand og jeg. Det er uden sammenligning det vildeste jeg i mit liv har oplevet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2012

Thalia

Mor og meget mere skriver:

Det tror jeg nu ikke, nogen har et problem med. 

Jeg fandt følgende definition: 

•   Fødsel uden indgreb ”Naturlig fødsel”. Fødsler, hvor der ikke har været kejsersnit af nogen art, ingen igangsættende midler, ingen forløsning med sugekop eller tang, ingen oxytocin, ingen klip og ingen epiduralblokader. 

Sådan forstår jeg også naturlig fødsel - altså at det er en fødsel uden indgreb og uden smertelindring.

Det andet kalder jeg typisk en vaginal fødsel.

Anmeld

12. september 2012

baby012

Mor og meget mere skriver:

Det tror jeg nu ikke, nogen har et problem med. 

Jeg fandt følgende definition: 

•   Fødsel uden indgreb ”Naturlig fødsel”. Fødsler, hvor der ikke har været kejsersnit af nogen art, ingen igangsættende midler, ingen forløsning med sugekop eller tang, ingen oxytocin, ingen klip og ingen epiduralblokader. 

Der blev jeg også  lidt klogere har stadig født naturligt, det mest smertefulde for mig var udvidelses veerne.. Men var glad for at kunne følge med i hvad der skete med min krop  .. glemte vist at skrive hvorfor jeg valgte at føde uden hjælp  Jeg mener selv at det er det bedste for både barn og moderen , desuden er det jo noget vi menesker altid har kunne så hvorfor skulle jeg ikke også kunne .. Og når jeg snakker med min mormor om det, jamen så har jeg da bare slet ikke noget at brokke mig over hun fødte min mor i ko stalden, helt alene, havde min bedstefar ikke kommet tilbage fra marken så hurtigt efter hun havde født, så havde jeg ikke siddet her idag, min mor var "dødfødt"( navlesnoren om halsen) men det lykkeds min bedstefar at få liv i min mor igen det er så sejt gået At da jeg kom og drøftede mine ønsker om måske at tage en epi så stejlede hun helt så når hun klarede det, så kunne jeg da også sagtens uden PKS og div hjelpemidlet  

Anmeld

12. september 2012

Faith

Nu er man jo ikke selv herrre over om ens barn skal tages med sugekop eller om man skal have vestimulerende. Og at man mister "retten" til at kalde sin fødsel for naturlig hvis man har haft behov for "hjælp" i form af en eller begge dele, synes jeg er noget værre fis!

Anmeld

12. september 2012

baby012

Faith skriver:

Nu er man jo ikke selv herrre over om ens barn skal tages med sugekop eller om man skal have vestimulerende. Og at man mister "retten" til at kalde sin fødsel for naturlig hvis man har haft behov for "hjælp" i form af en eller begge dele, synes jeg er noget værre fis!

Men er det ikke ligemeget hvilken kategori man er inde under ?? Havde min fødsel været med hjælp ville jeg bare kalde den en vaginal fødsel (: det synes jeg også er sejt på sin egen måde, for tror det er langt mere smertefuldt når man så skal presse, end os der har oplevet hele optakten dertil .. Og ks er jo det rene smerte helvede bagefter .. 

Anmeld

12. september 2012

4kløver

Født 4 gange og ville heller føde alle 4 på engang ind af få det skide ks jeg fik ved nr 5. Så slut herfra med børn skal ikke ha ks igen

Anmeld

12. september 2012

Faith

Lahn11 skriver:

Men er det ikke ligemeget hvilken kategori man er inde under ?? Havde min fødsel været med hjælp ville jeg bare kalde den en vaginal fødsel (: det synes jeg også er sejt på sin egen måde, for tror det er langt mere smertefuldt når man så skal presse, end os der har oplevet hele optakten dertil .. Og ks er jo det rene smerte helvede bagefter .. 

Jo jeg synes det fuldstændig latterligt at sætte fødsler ind i kategorier!

"Nej din fødsel går ikke ind under kategorien naturlig, for dit barn blev taget med kop"

ÅNDSSVAGT og fuldstændig ubetydeligt. Det eneste der betyder noget er at et mirakel kommer til verden.

Anmeld

12. september 2012

modesty

Ja, nu fik jeg jo ve-stimulerende da min fødsel kom tæt på de 24 timer efter vandet var gået. Men det handlede slet ikke om at jeg ikke kunne holde smerterne ud eller gerne ville have det overstået eller var udmattet eller noget i den stil - det handlede udelukkende om 24 timers grænsen efter vandet.

Men altså, til gengæld fik jeg ingen smertestillende - heller ikke bistik. Så jeg ved ikke helt om jeg må udtale mig i den her tråd ;-)

Jeg synes det var fantastisk at føde. Det var intenst, og ja, det gjorde da ondt, men det kom slet ikke i nærheden af hvad jeg havde forestillet mig. Jeg kunne være i min krop og i smerterne hele tiden, og jeg husker hele forløbet klart og tydeligt.

Anmeld

13. september 2012

SussieThyssen

Jeg har prøvet begge dele.
Og ville til hver en tid igen vælge PKS i fuld bedøvelse. 

Men det er så en anden historie.
De gange jeg har født almindeligt, var det uden nogen form for stik eller bedøvelser, dog fik jeg zoneterapi med den ene af pigerne og akupunktur med den anden, men det er jo også at regne for naturligt

Jeg blev ikke engang bedøvet, da de begge gange lappede mig sammen bagefter
Men det gik jo alligevel, selvom det gjorde temmeligt nas nr 2 gang.
Min holdning til fødsler og KS er, at man skal vælge det man synes er bedst for en selv, og som man synes er mest trygt for en, og så er der ikke mere til den potte

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. september 2012

Laulund87

Faith skriver:

Jo jeg synes det fuldstændig latterligt at sætte fødsler ind i kategorier!

"Nej din fødsel går ikke ind under kategorien naturlig, for dit barn blev taget med kop"

ÅNDSSVAGT og fuldstændig ubetydeligt. Det eneste der betyder noget er at et mirakel kommer til verden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.