Jeg har født vaginalt 4 gange af den simple årsag at det er det absolut sundeste for både mig og mine børn. - Og fordi tanken om at være vågen og fastspændt på en briks mens en læge sprætter min mave op og piller en baby ud, helt ærligt skræmmer mig en del mere end de smerter der følger med en naturlig fødsel.
Forstået på den måde at jeg ikke føler mig sejere, vildere eller på nogen måde bedre end de mødre der får KS. Tvært imod mener jeg ganske enkelt at det er mig der vælger "den nemme løsning", frem for at gennemgå en større operation.
Min første fødsel var ekstremt hård, jeg fødte en stor dreng på 4100g og 56cm som var stjernekigger. Jeg fik en del forskellige smertelindring og måtte til sidst klippes.
Fødsel nummer 2 var en fantastisk fødsel, hvor jeg var i vand som smkertelindring men fødte på vand.
Fødsel nummer 3 tog kun 40 minutter fra første ve, så jeg nåede ikke i vand - og heller ikke nogen anden smertelindring.
Fødsel nummer 4 var på alle måder fantastisk. Vores yngste er født i vand, jeg tog selv imod ham da JM ikke kunne nå, og han kom til overfladen midt imellem min mand og jeg. Det er uden sammenligning det vildeste jeg i mit liv har oplevet. 
Anmeld