Lahn11 skriver:
Inspireret af de tråde der har kørt om PKS ville jeg egentlig gerne høre fra nogen som tog det samme valg som mig
jeg fødte helt naturligt, eller, så naturligt som det nu bliver på et hospital
jeg fik fire bi-stik ellers intet smertestillende... Det var på trods af de mange smerter den mest fantastiske oplevelse i mit liv, og det var fantastisk at vidne om hvor meget min krop var i stand til (: og er vildt stolt over at jeg i mine mange timer med ve storm kunne afslå alt smertestillende, og formåede at føde selv uden hjælp 
Valget om at føde selv var ikke nemt når man får tilbudt PKS og det bare lyder så meget mere tiltalene end veer og det at skulle have et barn igennem føde kanalen.. Men fortryder ikke i et sekund
Og min søn skal fødes på samme måde som min datter hvis det står til mig
hvad med jer piger ? Hvad fik jer til at fravælge PKS ?
Jeg har født vaginalt begge gange, da jeg ikke havde nogle komplikationer eller angst, der kunne få mig til at ønske PKS.
Og så ville jeg da også gerne fri for det helvede det må være at skulle opereres. Fuld bedøvelse er så ubehageligt, synes jeg, - fordi man bare er helt væk, og dermed ikke til stede, når barnet kommer. Og lokalbedøvelse er også bare yrrk, synes jeg, - tænk at blive skåret i, mens man ligger der og er helt med. Gys. Og så er jeg også meget glad for, at have været fri for at døje med smerterne efter en operation. At kunne gå rundt med barnet fra dag 1 osv.
Så ja, jeg valgte den lette løsning begge gange: At føde vaginalt.
Første gang med epidural, anden gang uden smertelindring.
Ville ønske, at alle kvinder kunne få lige præcis den gode fødsel, de drømmer om. Hvad enten det er på den ene eller anden måde.

Anmeld