Jeg valgte at føde helt naturligt-hvorfor gjorde du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2012

MorDk

Muhmi skriver:

Føler jeg nu også selv, det var jo MIG der pressede ham ud.. Det må vist være det vigtigste, hvis man skal snakke om naturligt

Sådan tænker jeg også!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2012

Mum33

MorDk skriver:

Nå.. ja så har jeg ikke født naturligt. Meeen har født VAGINALT!

Jeg fødte uden smertestillende. Fik ve-stimulerende.... og Knægten er taget med Kop.

Så blev jeg det klogere...

Min søn er også taget med kop og jeg blev også klippe. Så åbenbart en meget unaturlig fødsel

Anmeld

13. september 2012

MorDk

E. B. skriver:

Min søn er også taget med kop og jeg blev også klippe. Så åbenbart en meget unaturlig fødsel

Hmm... men jeg tænker anderledes på det IDAG! For selvfølgelig har vi født NATURLIGT!

Anmeld

13. september 2012

nielsen80

Min fødsel skulle have været vaginal(blev sat i gang, så kan ikke kalde den naturlig). Desværre faldt hjerterytmen da jeg var 8 cm åben grundet,at navlesnoren var viklet om babys hals tre gange. Det endte derfor i aks under fuld narkose.

Kommer der en næste gang vil jeg helst føde vaginalt, men vil også klart overveje pks. Det er ikke sjovt at få aks, og man mister de første timer af ens barns liv, derfor vil jeg vælge pks, hvis lægerne vurdere at jeg er i en højere risikogruppe for aks.

Mht smertelindring tror jeg man skal tage det som det kommer, selv den sejeste kvinde med meget høj smertetærskel kan have brug for lindring, hvis fødselen ikke lige forløber som planlagt.

Anmeld

13. september 2012

Frk. Himmelblå

Lahn11 skriver:

Inspireret af de tråde der har kørt om PKS ville jeg egentlig gerne høre fra nogen som tog det samme valg som mig jeg fødte helt naturligt, eller, så naturligt som det nu bliver på et hospital jeg fik fire bi-stik ellers intet smertestillende... Det var på trods af de mange smerter den mest fantastiske oplevelse i mit liv, og det var fantastisk at vidne om hvor meget min krop var i stand til (: og er vildt stolt over at jeg i mine mange timer med ve storm kunne afslå alt smertestillende, og formåede at føde selv uden hjælp Valget om at føde selv var ikke nemt når man får tilbudt PKS og det bare lyder så meget mere tiltalene end veer og det at skulle have et barn igennem føde kanalen.. Men fortryder ikke i et sekund  Og min søn skal fødes på samme måde som min datter hvis det står til mig  

Akut hjælp søges! Madopskrifter betski 
»  Ciss
14:59

hvad med jer piger ? Hvad fik jer til at fravælge PKS ? 

Jeg har født vaginalt begge gange, da jeg ikke havde nogle komplikationer eller angst, der kunne få mig til at ønske PKS. 

Og så ville jeg da også gerne fri for det helvede det må være at skulle opereres. Fuld bedøvelse er så ubehageligt, synes jeg, - fordi man bare er helt væk, og dermed ikke til stede, når barnet kommer. Og lokalbedøvelse er også bare yrrk, synes jeg, - tænk at blive skåret i, mens man ligger der og er helt med. Gys. Og så er jeg også meget glad for, at have været fri for at døje med smerterne efter en operation. At kunne gå rundt med barnet fra dag 1 osv.

Så ja, jeg valgte den lette løsning begge gange: At føde vaginalt.

Første gang med epidural, anden gang uden smertelindring.

Ville ønske, at alle kvinder kunne få lige præcis den gode fødsel, de drømmer om. Hvad enten det er på den ene eller anden måde.

Anmeld

13. september 2012

Madam Blå

Faith skriver:

Jo jeg synes det fuldstændig latterligt at sætte fødsler ind i kategorier!

"Nej din fødsel går ikke ind under kategorien naturlig, for dit barn blev taget med kop"

ÅNDSSVAGT og fuldstændig ubetydeligt. Det eneste der betyder noget er at et mirakel kommer til verden.

Jeg er delvist enig med dig Jeg synes helt ærligt, at når et barn kommer til verden - så er det en fødsel. Pks, naturlig fødsel, masser af smertestillende, aks, kop, vestimulerende, osv, er underordnet!

Men! Jeg synes det er fint, at man kategoriserer fødsler fra sundhedsvæsenets side Det er vel meget rart for JM at vide, om man have en naturlig fødsel, eller om der skulle hjælpemidler til på den ene eller anden måde. Jeg forstår bare ikke, hvorfor mange af os er så optagede af det... Vi har vel alle født vores børn - på den ene eller anden måde

Anmeld

13. september 2012

Miia90

jeg fødte narturligt kun brug af varmepude. fra vandet gik til min datter var ude tog det ialt 34,5 time. det hele værd og glad for jeg gjorder det. gør det gerne igen

Anmeld

13. september 2012

morethanperfect

Lahn11 skriver:

Inspireret af de tråde der har kørt om PKS ville jeg egentlig gerne høre fra nogen som tog det samme valg som mig jeg fødte helt naturligt, eller, så naturligt som det nu bliver på et hospital jeg fik fire bi-stik ellers intet smertestillende... Det var på trods af de mange smerter den mest fantastiske oplevelse i mit liv, og det var fantastisk at vidne om hvor meget min krop var i stand til (: og er vildt stolt over at jeg i mine mange timer med ve storm kunne afslå alt smertestillende, og formåede at føde selv uden hjælp Valget om at føde selv var ikke nemt når man får tilbudt PKS og det bare lyder så meget mere tiltalene end veer og det at skulle have et barn igennem føde kanalen.. Men fortryder ikke i et sekund  Og min søn skal fødes på samme måde som min datter hvis det står til mig  

Akut hjælp søges! Madopskrifter betski 
»  Ciss
14:59

hvad med jer piger ? Hvad fik jer til at fravælge PKS ? 

Jeg tror aldrig jeg har haft tanken om kejsersnit .. Der har slet ikke været nogen grund for at jeg ikke skulle føde "normalt"

Anmeld

13. september 2012

baby012

Madam Blå skriver:

Jeg er delvist enig med dig Jeg synes helt ærligt, at når et barn kommer til verden - så er det en fødsel. Pks, naturlig fødsel, masser af smertestillende, aks, kop, vestimulerende, osv, er underordnet!

Men! Jeg synes det er fint, at man kategoriserer fødsler fra sundhedsvæsenets side Det er vel meget rart for JM at vide, om man have en naturlig fødsel, eller om der skulle hjælpemidler til på den ene eller anden måde. Jeg forstår bare ikke, hvorfor mange af os er så optagede af det... Vi har vel alle født vores børn - på den ene eller anden måde

Enig  

synes også det er fint at man kalder det noget forskelligt.. man kan vel stå ved det uanset om den er naturlig, vaginal, pks, eller aks man er ikke mindre værd uanset hvad man gjorde.. 

Anmeld

13. september 2012

Madam Blå

Lahn11 skriver:

Enig  

synes også det er fint at man kalder det noget forskelligt.. man kan vel stå ved det uanset om den er naturlig, vaginal, pks, eller aks man er ikke mindre værd uanset hvad man gjorde.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.