Jeg valgte at føde helt naturligt-hvorfor gjorde du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.042 visninger
80 svar
0 synes godt om
12. september 2012

baby012

Inspireret af de tråde der har kørt om PKS ville jeg egentlig gerne høre fra nogen som tog det samme valg som mig jeg fødte helt naturligt, eller, så naturligt som det nu bliver på et hospital jeg fik fire bi-stik ellers intet smertestillende... Det var på trods af de mange smerter den mest fantastiske oplevelse i mit liv, og det var fantastisk at vidne om hvor meget min krop var i stand til (: og er vildt stolt over at jeg i mine mange timer med ve storm kunne afslå alt smertestillende, og formåede at føde selv uden hjælp Valget om at føde selv var ikke nemt når man får tilbudt PKS og det bare lyder så meget mere tiltalene end veer og det at skulle have et barn igennem føde kanalen.. Men fortryder ikke i et sekund  Og min søn skal fødes på samme måde som min datter hvis det står til mig  

Akut hjælp søges! Madopskrifter betski 
»  Ciss
14:59

hvad med jer piger ? Hvad fik jer til at fravælge PKS ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2012

bøllen

Fødte udem nogen form for smertelindring. Det var på intet tidspunkt oppe og vende. Og havde ikke behovet.

Ankom på sygehuset kl 7 ( 2-3 cm åben ) født kl 9,47.

Var i bad ellers ingen hjælp

Anmeld

12. september 2012

Aabye

Jeg valgte at føde vaginalt fordi jeg ikke havde et valg.. Det gik aaaaaaaaaalt for hurtigt..

PKS kom aldrig på tale da jeg er hammer bange for at blive skåret i.. Er hammer bange for nåle.. Så at sige ja til det frivilligt.. Det kan jeg simpelthen ikke..

Anmeld

12. september 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Lahn11 skriver:

Inspireret af de tråde der har kørt om PKS ville jeg egentlig gerne høre fra nogen som tog det samme valg som mig jeg fødte helt naturligt, eller, så naturligt som det nu bliver på et hospital jeg fik fire bi-stik ellers intet smertestillende... Det var på trods af de mange smerter den mest fantastiske oplevelse i mit liv, og det var fantastisk at vidne om hvor meget min krop var i stand til (: og er vildt stolt over at jeg i mine mange timer med ve storm kunne afslå alt smertestillende, og formåede at føde selv uden hjælp Valget om at føde selv var ikke nemt når man får tilbudt PKS og det bare lyder så meget mere tiltalene end veer og det at skulle have et barn igennem føde kanalen.. Men fortryder ikke i et sekund  Og min søn skal fødes på samme måde som min datter hvis det står til mig  

Akut hjælp søges! Madopskrifter betski 
»  Ciss
14:59

hvad med jer piger ? Hvad fik jer til at fravælge PKS ? 

Jeg havde da aldrig så meget som tænkt, at jeg ikke skulle føde selv.

Min datter var en lang og hård fødsel uden nogen form for smertestillende, men en fødsel gør jo ondt - det vidste jeg på forhånd

Med min søn havde jeg også planlagt en lige så naturlig (hjemme)fødsel, men det endte desværre med AKS.

Hvis jeg skulle have flere børn, ville jeg håbe, jeg kunne få lov til at føde selv igen.
Det er en fantastisk oplevelse at føde, som jeg ikke ville have været foruden, og jeg føler mig lidt "snydt" af ikke at have født min søn selv.

Anmeld

12. september 2012

Aabye

Nåårh ja.. Heller ingen smertestillende her.. var 9 cm åben da jeg ankom på sygehuset

Anmeld

12. september 2012

Nadia Maya

Godaften

Jeg ønskede en naturlig fødsel, uden for meget smertelindring - hvis det var muligt.

Det var det! Jeg kom på fødegangen, med presseveer klokken 9.30 og min pige er født klokken 10.35 Så det var en drøm der gik i opfyldelse.

God aften!

Anmeld

12. september 2012

Laulund87

Jeg havde en fantasisk fødsel, men med smertelindrende. Det er så det eneste minus ved min fødsel, for jeg blev ikke spurgt, fik bare. Det hjalp ikke en dyt så næste gang skal jeg ikke have noget!

Ellers gik det hele bare stille og roligt uden panik og råben og skrigen. Lå bare og lignede en der sov og gav mig lidt når der kom en ve

Kejsersnit var aldrig i tankerne og jeg ville blive ulykkelig hvis det skulle ende med det. Jeg kan ikke klare tanken om at blive skåret i og narkose gør mig hammer syg. Så når jeg engang skal have et barn mere, bliver det naturligt med mindre der er noget helt galt.

Anmeld

12. september 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg fødte helt uden smertestillende alle tre gange, da det aldrig blev aktuelt. De sidste to var hjemmefødsler, så der var det slet ikke en mulighed. 

Jeg var også helt "høj" over alt det, min krop kunne klare helt af sig selv, bagefter. 

Når det er sagt, så må folk for min skyld tage imod alt det smertestillende, de har brug for - og mine fødsler var meget lette og ukomplicerede, hvilket jo ikke er en selvfølge. 

Anmeld

12. september 2012

maria_wlt

Jeg valgte en naturlig fødsel fordi det er jo er det man skal.. Hvis jeg vidste hvad jeg ved nu så havde jeg ALDRIG GJORT DET..

Smerte helvede, S-drop, Bi-stik, Ilt, epidural, akupunktur, sugekop og 3 grads bristning..

JEG MÅ HAVE VÆRET SINDSYG OG GØR DET IKKE IGEN.. 

Anmeld

12. september 2012

TeamRocket

Jeg fødte naturligt fordi det er det jeg mener er det bedste for barnet, og jeg gjorde det uden smertestillende fordi jeg er røv sej og fordi jeg end ikke spiser panodil, vil ikke have mit barn får nogle stoffer i sig. Jeg håber her tredje gang at bebs ligger perfekt og jeg tar endnu en fødsel hvor jeg bliver hjemme og kun lige kører på sygehus for at føde, og så hjem igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.