Jeg valgte at føde helt naturligt-hvorfor gjorde du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2012

Laulund87

Muhmi skriver:

Jeg ville have født i kar med vandet som min smertelindring + akupunktur, men det varme vand blev slukket klokken seks om morgenen pga. ombygning og akupunktur gjorde faktisk mine smerter værre...

Så jeg råber et HØJT hurra for epiduralblokaden og er STOLT af at jeg tog den beslutning for mig selv, for ellers skulle Silas have været taget med sugekop pga. manglende kræfter fra min side...

Og det er ikke for at være en bitch, men det virker lidt som om i ser ned på at man får smertelindring... Kan godt forstå i synes i er seje (for det er i da), men er det virkelig så vigtigt om i fik smertelindring i en debat omkring det at vælge at føde verginalt fremfor planlagt kejsersnit?

bare en lille undren fra min side, det er ikke for at træde nogle over tæerne

Jeg synes man skal gøre lige nøjagtig det man føler for! Jeg er så ked af at jeg fik epidural for den gjorde så ondt at få lagt og den hjalp mig overhovedet ikke Så næste gang ingen epi!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2012

Camillee

Jeg har født vaginalt 2 gange 
-første gang uden smertelindring og anden gang prøvede jeg akupunktur (uden effekt)

Anmeld

12. september 2012

Skifreaken

Sådan har vi jo altid gjort - så synes ikke jeg ville vælge nogen anden løsning med mindre jeg blev tilrådet andet. Og da det hele skete gik det også så stærkt at jeg ikke fik tilbudt noget som helst.

Ankomst sygehus 14.05

Fødte                    14.35

Blevet tilrådet at føde hjemme næste gang, da hun ikke mener jeg kan nå på sygehuset. Så det kommer nok også til at foregå helt uden noget som helst smertelindring og når det ikke tager længere tid, så klarer man jo snildt det (selvom man ikke tror det når man er i det :p )

Anmeld

12. september 2012

Muhmi

Jeg synes man skal gøre lige nøjagtig det man føler for! Jeg er så ked af at jeg fik epidural for den gjorde så ondt at få lagt og den hjalp mig overhovedet ikke Så næste gang ingen epi!

Det synes jeg nemlig også at man skal!

Jeg havde ikke sovet i to dage da vi kom på hospitalet og skulle føde, så alle mine kræfter var simpelthen væk da jeg skulle presse, hvis jeg ikke havde fået epiduralblokaden, så havde Silas været født på en helt anden måde end jeg ønskede, det var virkelig kun fordi jeg blev stædig til sidst...

Jeg ville så gerne have født uden nogen form for smertelindring, men jeg vil sgu heller ikke lade være med at bede om hjælp, når nu hjælpen egentlig er til stede men kan nogle gange føle at man ikke er "sej nok" hvis man har valgt at få epiduralen og det synes jeg bare er ærgeligt, for  der er nogle der ikke har den der seje indstilling at, man bare kan klare alt...

Hvis du forstår? IGEN det er ikke for at træde nogle over tæerne

Anmeld

12. september 2012

MorDk

Jeg fødte helt naturligt og uden smertestillende. Var 10 cm. åben da jeg ankom til hosp. Havde slet ikke PKS i tankerne... tænker hvorfor?

Jo hvis der var farer for mig og barnet så er det bare UD med ungen i en fart... men ellers nej ingen PKS i tankerne...

Anmeld

12. september 2012

Laulund87

Muhmi skriver:

Det synes jeg nemlig også at man skal!

Jeg havde ikke sovet i to dage da vi kom på hospitalet og skulle føde, så alle mine kræfter var simpelthen væk da jeg skulle presse, hvis jeg ikke havde fået epiduralblokaden, så havde Silas været født på en helt anden måde end jeg ønskede, det var virkelig kun fordi jeg blev stædig til sidst...

Jeg ville så gerne have født uden nogen form for smertelindring, men jeg vil sgu heller ikke bede om hjælp, når nu hjælpen egentlig er til stede men kan nogle gange føle at man ikke er "sej nok" hvis man har valgt at få epiduralen og det synes jeg bare er ærgeligt, for  der er nogle der ikke har den der seje indstilling at, man bare kan klare alt...

Hvis du forstår? IGEN det er ikke for at træde nogle over tæerne

Jeg forstår og er enig

Jeg synes man skal gøre det man har lyst til hvad det så end er. Man kan i hvert fald ikke sige at man ikke er sej fordi man har fået noget smertestillende. Vi opfatter smerte meget forskelligt og har forskellige smertetærskler

Anmeld

12. september 2012

Kay

det var ikke et bevist valg som sådan... jeg ville gerne føde i vand så det udelukker mange ting... men jeg ville heller ik gøre det for en hver pris... men det nåede aldrig at blive så slemt at jeg ik følte jeg kunne klare det... jo det gjorde da fandens ondt!!! men jeg følte jeg kunne arbejde med veerne fra start til slut... man så mig heller ikke ligge eller side undervejs... jo i bilen på vej til hospitalet

Anmeld

12. september 2012

twinny

Jeg fødte naturligt (dog igangsættelse), da de (lægerne)sagde det er sundeste for mig og drengene. Med mindre self andre ting spiller ind.

jeg fødte uden nogen form for smertelindring, da de ikke kunne nå det. Jeg var en snyder.  

Jeg ville gøre det igen. hvis jeg fik sådan et par skønne tvillingedrenge igen.  Også selvom det var det hårdeste jeg nogensinde har prøvet og nogensinde kommer til at prøve. Så var det også den mest fantastisk oplevelse nogensinde.

Anmeld

12. september 2012

Faith

Jeg fødte naturligt begge gange. Dog med en epidural første gang med tvillingerne. HEAVEN!!!!!!!

Anden gang helt uden smertestillende. HELL!!!!!!

Nej ville til hver en tid vælge vaginal fødsel. Det giver det vildeste adrenalinsus man kan forestille sig. Synes det er totalt sejt at vi som kvinder er i stand til at føde.

Kvinder er skabt til at føde. Hvorfor så bevidst vælge KS?

Anmeld

12. september 2012

sne190810

Fordi det er naturens gang og vi kvinder er født til det

Jeg ankom 9cm åben til Hvidovre, så der var ikke så meget at gøre. Havde også i sinde at gennemføre uden, så det gjorde ingenting. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.