Jeg valgte at føde helt naturligt-hvorfor gjorde du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2012

isabellasmor

Lahn11 skriver:

Inspireret af de tråde der har kørt om PKS ville jeg egentlig gerne høre fra nogen som tog det samme valg som mig jeg fødte helt naturligt, eller, så naturligt som det nu bliver på et hospital jeg fik fire bi-stik ellers intet smertestillende... Det var på trods af de mange smerter den mest fantastiske oplevelse i mit liv, og det var fantastisk at vidne om hvor meget min krop var i stand til (: og er vildt stolt over at jeg i mine mange timer med ve storm kunne afslå alt smertestillende, og formåede at føde selv uden hjælp Valget om at føde selv var ikke nemt når man får tilbudt PKS og det bare lyder så meget mere tiltalene end veer og det at skulle have et barn igennem føde kanalen.. Men fortryder ikke i et sekund  Og min søn skal fødes på samme måde som min datter hvis det står til mig  

Akut hjælp søges! Madopskrifter betski 
»  Ciss
14:59

hvad med jer piger ? Hvad fik jer til at fravælge PKS ? 

For mig var det slet ikke et valg. Jeg ville føde normalt, og uden smertelindring . Og sådan blev det heldigvis også fik lattetgas i de sidste 10 min ca, da hun blev taget med cup pga hendes hjerterytme faldt. 

Jeg ville ikke vælge kejsersnit da jeg dels mener det er sundest for barnet at komme "rigtigt" ud mht til lunger, sanser, osv. Og dels fordi at jeg ikke frivilligt ville vælge og blive skåret i hvis jeg kunne undgå det. 

Når vi engang skal have en lillebror eller lillesøster, så skal det også være viginalt og uden smertelindring  Hvis det kan lade sig gøre . 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2012

Mariesmor110610

Jeg mener at det er det mest rigtige at føde vaginalt hvis det er muligt, men igen hvis der er behov for KS så fred være med det...

Jeg fødte uden smertelindring af nogen som helst form da jeg havde en turbo fødsel (45 min) så det var ikke muligt var 9 cm åben da jeg ankom til fødestuen, var heldigvis indlagt ellers havde jeg født hjemme i gangen... Jeg syntes ikke det gjorde forfærdeligt ondt, men jeg var bange, det var nok det værste for pga det var for tidligt og gik så stærkt så var stuen fyldt med mennesker og jeg havde ingen familie hos mig før min mor kom, jeg nægtede at presse før eg havde nogen hos mig...

Næste gang hvis der bliver det vil jeg helt klart også føde vaginalt da jeg syntes det er den fedeste oplevelse i mit liv...

I det store hele så elsker jeg at føde...

Anmeld

12. september 2012

DitteFisk

Jeg "valgte" naturligt, fordi det er jo sådan man føder (tror egentlig ikke jeg havde valget, ikke engang hvis jeg bad om det andet da..) Og det gik som det skulle. Havde der opstået komplikationer, så ville det jo blive kejsersnit, men kun da. 

Og så uden smertestillende. 

Anmeld

12. september 2012

Holbæktrunten

Lahn11 skriver:

Inspireret af de tråde der har kørt om PKS ville jeg egentlig gerne høre fra nogen som tog det samme valg som mig jeg fødte helt naturligt, eller, så naturligt som det nu bliver på et hospital jeg fik fire bi-stik ellers intet smertestillende... Det var på trods af de mange smerter den mest fantastiske oplevelse i mit liv, og det var fantastisk at vidne om hvor meget min krop var i stand til (: og er vildt stolt over at jeg i mine mange timer med ve storm kunne afslå alt smertestillende, og formåede at føde selv uden hjælp Valget om at føde selv var ikke nemt når man får tilbudt PKS og det bare lyder så meget mere tiltalene end veer og det at skulle have et barn igennem føde kanalen.. Men fortryder ikke i et sekund  Og min søn skal fødes på samme måde som min datter hvis det står til mig  

»  Ciss

Jeg ville føde naturligt da det er det bedste for både barn og moder...
Jeg havde heller ikke lyst til eftervirkningerne af et KS, eller arret.

Ville helst ikke have en epi da jeg er frygteligt ræd for nåle, men efter mange timers vestorm måtte jeg krybe til korset.

JM mistænkte at jeg skulle føde en stjernekigger da jeg trak mig sammen ved hver ve, i stedet for at udvide mig. Gudskelov klappede hun gællerne i indtil jeg (mange timer efter den var bestilt!) havde fået epi og kunne trække vejret igen.

Derfra gik alt efter bogen, og trods jeg er blevet tilbudt PKS til næste fødsel (grundet lang og hård fødsel), har jeg afslået dette.

Ja, det lyder jo åndssvagt, men glæder mig faktisk til det bliver min tur igen. Nu ved jeg trods alt hvad det handler om.

Anmeld

12. september 2012

chael

Det har aldrig været en mulighed i mit hoved.

Jeg vidste, dengang jeg ventede min første, ikke at man kunne få pks, med mindre der var fare for en af parterne.

Jeg valgte fra start at sige til mig selv, at jeg ingen forventninger ville have, men bare tage det en ting af gangen.

Og jeg har klaret 3 fødsler uden smertelindring. Og jeg vil stolt have lov til at klappe mig selv på skuldrende. Jeg synes fandme jeg er sej!!

Og de er alle 3 gået super hurtigt, godt og ukompliceret.

Pave stolt er jeg!!

Anmeld

12. september 2012

Krussedulle

Lahn11 skriver:

»  Ciss

Har født vaginalt alle 3 gangs og det har jeg fordi jeg ønskede at få den oplevelse med og fordi et ks/aks ikke var nødvendigt!

Første gang fik jeg ve-drop og epi, 2 gang kom jeg i kar og fødte der, og 3 gang, var jeg ved at føde i ambulancen, så ingen smertelindring der..

Anmeld

12. september 2012

TbCp

Første fødsel ønskede jeg skulle være en vaginal, det endte dog i akut kejsersnit, efter mange timers veer, da min datter sad fast.

2. Fødsel ønskede jeg også at føde vaginalt, ville så gerne prøve en HEL vaginal fødsel.

Det fik jeg også og også uden smertelindring. Det var dog ikke af egen fri vilje.

Veerne begyndt søndag aften ved 21 tiden og mandag kl ca 13 bad jeg om en epi. Jeg nåede det ikke da min søn blev meget dårlig da vandet gik i det samme "epi-manden" kom ind af døren og min søn skulle ud med det samme! Han sad også fast som min datter havde gjort, men de kunne ikke nå at køre mig til kejsersnit, så han blev hevet ud (ved 4. forsøg) med cup og det eneste jeg havde var ilt i en maske. Det er det mest smertefulde jeg nogensinde har oplevet og jeg er rigtig ked af den forfærdelige oplevelse... Men HEY nu har jeg prøvet at føde vaginalt!

Anmeld

12. september 2012

Rikke, Liam & Linus

Jeg har født helt naturligt begge gange. 2 gang hjemme. Helt uden nogen som helst "hjælpemidler", udover vand. Og det er jeg sgu stolt af, så er det sagt! Selvom jeg godt ved man ikke må sige det for højt.

Jeg har valgt det fordi jeg mener at kroppen langt hen ad vejen er i stand til at klare en fødsel selv. Jeg benyttede mig rigtig meget af vejrtrækningsteknikker, hvilket jeg synes hjælper rigtig godt. Jeg havde desuden ikke lyst til at få noget "medicin" som ville ødelægge den oplevelse det er at føde sit barn. Jeg ville være utroligt utryg ved ikke at kunne mærke min krop og de signaler den sender til mig.

Heldigvis har jeg også været så heldig at begge graviditeter har forløbet komplikationsfrit, og jeg ved godt at det ikke altid er sådan.

Anmeld

12. september 2012

Muhmi

Jeg ville have født i kar, med vandet som min smertelindring + akupunktur. Men det varme vand blev slukket klokken seks om morgenen pga. ombygning og akupunktur gjorde faktisk mine smerter værre...

Så jeg råber et HØJT hurra for epiduralblokaden og er STOLT af at jeg tog den beslutning for mig selv, for ellers skulle Silas have været taget med sugekop pga. manglende kræfter fra min side...

Og det er ikke for at være en bitch, men det virker lidt som om i ser ned på at man får smertelindring... Kan godt forstå i synes i er seje (for det er i da), men er det virkelig så vigtigt om i fik smertelindring i en debat omkring det at vælge at føde verginalt fremfor planlagt kejsersnit?

bare en lille undren fra min side, det er ikke for at træde nogle over tæerne

Anmeld

12. september 2012

CaWi

Fødte naturligt fordi det har vi jo gjort i tusindvis af år, så hvorfor skulle jeg ikke også kunne klare det?? Var der kommet problemer var det jo endt i KS. Men ville aldrig vælge det frivilligt.
Jeg fik kun en lille skud morfin i låret da jeg ankom til sygehuset, da jeg havde været vågen i mange timer. Men ellers fik jeg ikke anden smertelindrene.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.