Myndig som ung mor under 18

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Du må meget gerne skrive når du har snakket med hende

skal jeg nok 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2013

EmmaKathrine

Anonym skriver:

Hej med jer...

Har lige et spørgsmål
Jeg ved at man automatisk bliver myndig når man får barn som forælder under 18, men er det når barnet er født, eller er det også under graviditeten?
Jeg ved at det er fordi man selv bliver forsørger, og ens forældre derfor ikke længere har forsørgerpligt, men man er vel i princippet også forsørger som gravid... Eller hvad?

Du bliver IKKE myndig - du bliver forsørger. 

Jeg ved hvad jeg snakker om bliver 17 om 15 dage og har en søn på 10,5 måned. 

Mine forældre skal fx skrive under på min lejekkontrakt, jeg kan ikke låne penge af banken, de skal skriver under på papire fra kommunen osv.. 

MAN ER IKKE MYNDIG, MEN FORSØRGER. 

Da jeg er under 18 kan min mor fx stadig bestemme hvor jeg skal bo osv.. hun kan fx komme og sige min lejlighed op og bede mig flytte hjem.. 

Anmeld

22. marts 2013

EmmaKathrine

Anonym skriver:

Ok, jamen jeg ville også bare lige have styr på det
Er der nogle af jer der har været ude for at jeres forældre reagerede så negativt på det at de fx. forbød jer at se faren til barnet el. lign?

Jeg har ikke kontakt til mine forældre længere, da de ikke kan fordrage min søns far - grundet andre ting. 

Anmeld

22. marts 2013

baby012

EmmaKathrine skriver:

Du bliver IKKE myndig - du bliver forsørger. 

Jeg ved hvad jeg snakker om bliver 17 om 15 dage og har en søn på 10,5 måned. 

Mine forældre skal fx skrive under på min lejekkontrakt, jeg kan ikke låne penge af banken, de skal skriver under på papire fra kommunen osv.. 

MAN ER IKKE MYNDIG, MEN FORSØRGER. 

Da jeg er under 18 kan min mor fx stadig bestemme hvor jeg skal bo osv.. hun kan fx komme og sige min lejlighed op og bede mig flytte hjem.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.