Myndig som ung mor under 18

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.859 visninger
33 svar
0 synes godt om
11. september 2012

Anonym trådstarter

Hej med jer...

Har lige et spørgsmål
Jeg ved at man automatisk bliver myndig når man får barn som forælder under 18, men er det når barnet er født, eller er det også under graviditeten?
Jeg ved at det er fordi man selv bliver forsørger, og ens forældre derfor ikke længere har forsørgerpligt, men man er vel i princippet også forsørger som gravid... Eller hvad?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2012

An&Jo

Anonym skriver:

Hej med jer...

Har lige et spørgsmål
Jeg ved at man automatisk bliver myndig når man får barn som forælder under 18, men er det når barnet er født, eller er det også under graviditeten?
Jeg ved at det er fordi man selv bliver forsørger, og ens forældre derfor ikke længere har forsørgerpligt, men man er vel i princippet også forsørger som gravid... Eller hvad?

det er først EFTER fødsel, for nej du er ikke forsørger når du kun er gravid, det er du først når barnet er født..

Anmeld

11. september 2012

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

det er først EFTER fødsel, for nej du er ikke forsørger når du kun er gravid, det er du først når barnet er født..

Ok, jamen jeg ville også bare lige have styr på det
Er der nogle af jer der har været ude for at jeres forældre reagerede så negativt på det at de fx. forbød jer at se faren til barnet el. lign?

Anmeld

11. september 2012

Benjamins'mor

Først når du har født, og du er ikke 100% myndig, dine forældre skal stadig skrive under på ting, bla andet leje kontrakter.

Hilsen en pige der blev mor som 16-Årig.

Anmeld

11. september 2012

An&Jo

Anonym skriver:

Ok, jamen jeg ville også bare lige have styr på det
Er der nogle af jer der har været ude for at jeres forældre reagerede så negativt på det at de fx. forbød jer at se faren til barnet el. lign?

nej der kan jeg ikke hjælpe dig, for var selv 20 da jeg fik min dreng..

Anmeld

11. september 2012

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Først når du har født, og du er ikke 100% myndig, dine forældre skal stadig skrive under på ting, bla andet leje kontrakter.

Hilsen en pige der blev mor som 16-Årig.

Men man bestemmer da stadig selv hvor man vil bo, gør man ikke?
Mener at have læst, at i og med at man har forældremyndigheden over barnet bestemmer man hvor det skal bo osv..

Anmeld

11. september 2012

TeamRocket

Det er først når du har født. Og du bliver ikke 100% myndig- der er stadig ting du ikke kan før du er 18 eller hvor du f.eks får brug for dine forældres underskrift. Sådan har jeg hvertfald forstået det på min søsters veninde der er 16 år og mor :-)

Anmeld

11. september 2012

Anonym trådstarter

TeamRocket skriver:

Det er først når du har født. Og du bliver ikke 100% myndig- der er stadig ting du ikke kan før du er 18 eller hvor du f.eks får brug for dine forældres underskrift. Sådan har jeg hvertfald forstået det på min søsters veninde der er 16 år og mor :-)

Det er jeg klar over, må jo fx. ikke køre bil osv.
Er mere interesseret i at høre om nogen ved om ens forældre fx. har retten til at bestemme hvor man må/skal bo, opholde sig, hvem man må se osv - altså almindelige ting som forældre bestemmer

Anmeld

11. september 2012

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Men man bestemmer da stadig selv hvor man vil bo, gør man ikke?
Mener at have læst, at i og med at man har forældremyndigheden over barnet bestemmer man hvor det skal bo osv..

Rigtigt jo, men skal du skrive under på en leje kontrakt SKAL dine forældre også, ellers kan du ikke leje en bolig.

Anmeld

11. september 2012

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Rigtigt jo, men skal du skrive under på en leje kontrakt SKAL dine forældre også, ellers kan du ikke leje en bolig.

I mit tilfælde vil det dog ikke blive et problem, eftersom min kæreste og faren til barnet selv ejer hus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.