Hvordan var jeres SA?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2012

Anonym trådstarter

mrsminimus skriver:

Mit lød ligesom dit... og mit startede dagen efter vi havde haft sex, var også derfor lægen hvor ve boede ikke sendte mig til et hospital for hun sagde det kunne sagtens bare være en lille blædning efter sex... Krydser finger for dig og bebs og håber du vil citere tilbage så snart du ved noget....

Hej alle I dejlige tøser!

Der er både gode og knap så gode nyheder, men lad os starte med de gode...

Jeg er stadig gravid, og det lille foster på 4mm har et , der banker derudaf. Ifølge scanningen skulle jeg kun være 6+1, men ifølge terminsberegneren burde jeg være 7+2. Fostret er altså endnu ikke så udviklet, som det burde være. Det bekymrer mig dog ikke så meget, da jeg også mener at den tid vi havde beregnet os frem til sidst, blev rykket lidt tilbage - hvis jeg ikke husker fejl. Derefter fulgte min datter dog vækskurven fint, så man har jo lov til at håbe at det er det samme her.

Nu til de mindre gode nyheder: Den blødning jeg har stammer fra en lille løsning af moderkagen fra livmoderen - som sagt er min blødning stadig meget begrænset (kan snilt klares af et trusseindlæg per dag), hvilket tyder på at løsningen ikke er markant. Derfor er jeg fra lægen siden blevet beordret hvile, minimum bevægelse - men altså ikke decideret sengeleje. Sååå, nu kan det gå begge veje. Hvis vi er heldige lægger "såret", men det kan også stadig gå den anden vej, hvor moderkagen pludseligt løsner sig helt - og så er det jo altså en SA.

Lige nu er der ikke andet for, end at se hvad min krop siger til det hele. Har tid til scanning igen om 2 uger.

for at min blødning stopper inden da, og at vi stadig får et lille  at se til den tid. 

Lige nu er jeg fortrøstningsfuld. Det bekræfter altid at se et lille blink, selvom jeg prøver ikke at glæde mig alt for meget 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2012

Ciss

Anonym skriver:

Jeg er stadig gravid, og det lille foster på 4mm har et , der banker derudaf. Ifølge scanningen skulle jeg kun være 6+1, men ifølge terminsberegneren burde jeg være 7+2. Fostret er altså endnu ikke så udviklet, som det burde være. Det bekymrer mig dog ikke så meget, da jeg også mener at den tid vi havde beregnet os frem til sidst, blev rykket lidt tilbage - hvis jeg ikke husker fejl. Derefter fulgte min datter dog vækskurven fint, så man har jo lov til at håbe at det er det samme her.

Nu til de mindre gode nyheder: Den blødning jeg har stammer fra en lille løsning af moderkagen fra livmoderen - som sagt er min blødning stadig meget begrænset (kan snilt klares af et trusseindlæg per dag), hvilket tyder på at løsningen ikke er markant. Derfor er jeg fra lægen siden blevet beordret hvile, minimum bevægelse - men altså ikke decideret sengeleje. Sååå, nu kan det gå begge veje. Hvis vi er heldige lægger "såret", men det kan også stadig gå den anden vej, hvor moderkagen pludseligt løsner sig helt - og så er det jo altså en SA.

Lige nu er der ikke andet for, end at se hvad min krop siger til det hele. Har tid til scanning igen om 2 uger.

for at min blødning stopper inden da, og at vi stadig får et lille  at se til den tid. 

Lige nu er jeg fortrøstningsfuld. Det bekræfter altid at se et lille blink, selvom jeg prøver ikke at glæde mig alt for meget 

!

Håber vi får en positiv update om to uger...

Anmeld

28. september 2012

Mussen2

Anonym skriver:

Jeg er faldet over dit indlæg om meget nysgerrig på om alt er vel? Har en veninde som netop er begyndt at bløde:'

Anmeld

28. september 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
FrkZier skriver:

jeg havde valgt at ringe til vagtlægen, med det samme - det slet ikke sikkert der er noget galt, der er jo en del der bløder uden der er noget galt! men hellere få det afklaret, i stedet for at gå og vente på du kan komme til en scanning om en uge eller lign!
jeg krydser fingre for alt er som det skal være

Vagtlægen kan ikke gøre noget som helst.

Til ts: Du får intet ud af at ringe til vagtlægen. Så får du at vide at hvis du er igang med en SA så er der ikke noget hospitalet ville kunne gøre ved det alligevel. Det er vigtigt at du bare dukker op på hospitalet og siger at du nægter at gå før de har set på dig. Så får du en scanning.

Held og lykke.

Anmeld

28. september 2012

SussieThyssen

mor:) skriver:

Vagtlægen kan ikke gøre noget som helst.

Til ts: Du får intet ud af at ringe til vagtlægen. Så får du at vide at hvis du er igang med en SA så er der ikke noget hospitalet ville kunne gøre ved det alligevel. Det er vigtigt at du bare dukker op på hospitalet og siger at du nægter at gå før de har set på dig. Så får du en scanning.

Held og lykke.

Somme tider hjælper det at tjekke dato og indholdet i tråden. TS er for længst passé alt det.

Anmeld

29. september 2012

Anonym trådstarter

Mussen2 skriver:

Jeg er faldet over dit indlæg om meget nysgerrig på om alt er vel? Har en veninde som netop er begyndt at bløde:'

Hej

Ja, som det ser ud lige nu er alt vel. Jeg var til min anden scanning i mandags - ca. to uger efter den første, hvor vi jo så hjerteblink første gang - og fostret havde udviklet sig som det skulle. Så lige nu er jeg stadig gravid og meget lykkelig

Jeg har i hele forløbet på ca 2 uger (blødningen ser ud til at være stoppet nu) kun pletblødt. I de første par dage var det friskt, rødt blod og jeg sørgede for at holde mig i ro. Efterfølgende er det stoppet af flere omgange... men kun for at der efterfølgende - igen - kom lidt gammelt, brunligt blod og sågar indimellem lidt helt friskt blod. Det har dog aldrig været mere end et trusseindlæg kunne klare, og jeg har aldrig haft smerter i den forbindelse. Det har min læge lagt vægt på i forhold til prognosen.

Efter min første scanning har jeg endvidere taget progeteron-tabletter. De skulle gøre at ens livmoder ikke trækker sig sammen/ bevæger sig. Det har været vigtigt i mit tilfælde, da min blødning var pga. at fostret/moderkagen havde løsnet sig lidt fra livmoderen. Så for at undgå yderligere løsning var det vigtigt at jeg ikke gik alt for meget. - Altså jeg måtte gerne gå rundt i huset, men ikke nogle lange ture, indkøb, shoppe etc. - Og så skulle jeg ikke løfte for tunge ting; vasketøjet, min datter osv. 

Min scanningslæge sagde til mig ved sidste scanning, at eftersom forstret stadig udvikler sig og blødningerne er aftagende/stoppet, er prognosen god. Han mener at jeg lige nu har lige så gode odds for at gå til termin (eller lige deromkring) som alle andre kvinder der er 8-9uger henne. Dvs. 90-95%

Håber din venindes blødning også stopper snart 

Anmeld

29. september 2012

Mussen2

Det er sørme dejligt at høre. Håber det bedste for dig og for min veninde. Hun har endnu heller ikke ondt men bløder er sjat hver gang hun er på toiletter Tak for svar.

Anmeld

3. november 2012

anna111

Profilbillede for anna111

jeg er desværre en af dem der har fået en spontan abort den 13/10          det startede om fredagen med en smule brunt blod (gammelt blod) det var om aften ved en 6-7 tiden ringede til vagt lægen med det samme som sage at det desværre var naturens gang og jeg  skulle ligge mig men lidt efter stoppede det helt og der var ikke mere heller ikke lørdag morgen men da jeg så gik på torilet  om eftermiddagen rante det ud med blod og begynte at få smerter i maven blev rigtig ked af det håbede lige at det bare var gammelt blod og der så ikke var mere i det men bløte rigtig meget jeg var 6+4 hende jeg bløte i alt 4dage og det var så det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.